2020-01-31, 11:19
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja, om du varit på semester i Kina/Thailand har risken att dö i trafiken varit mycket mycket större än att dö i denna influensa, så hur hanterar du risker är frågan.
Använd munskydd och handsprit om du vill se ut som en tönt, det kan skydda till viss del.
Det kan jag hålla med om i det du skriver ang risken dö i trafiken i tex Thailand än att dö i denna influensa, Så även i Fågel & svin influensan men som sagt vissa tror domedagen är nära och drar på foliehatten hårdare!
Citera
2020-01-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Det verkar vara majoriteten män som blir smittade. Är det för att de är sämre på att tvätta händerna rent generellt eller beror det på något annat tror ni?

Har du någon statistik på detta eller det är ett antagande?
Citera
2020-01-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Åh, okej, ja jag är av samma uppfattning, se mina tidigare inlägg för fullständig redogörelse, om det önskas.

Frågan är bara vem han är som påstår en massa saker om viruset, han har upptäckt någon detalj som talar för att viruset är skapat i laboratorium.

Vill veta vad det är för snubbe för att bedöma trovärdigheten.
Institute for pure and applied knowledge. Redan namnet är ju suspekt, och en snabb googling ger att det är en del av någon anti-vaxx rörelse.

Trovärdighet mycket låg skulle jag säga.
Citera
2020-01-31, 11:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Anledningen till detta är att Det är ett av segregerade samhällerna. Wuhan har en enorm arbetsinkraftsinvandring av män från övriga Kina för industrierna. Det är dessa män som lämnar staden vid det kinesiska nyåret. Motsvarande har staden Dongguan i Guangdong, där 4 av 5 personer är kvinnor. Därför är män i Wuhan överrepresenterade.

Kina har väl generellt ett mansöverskott?

Det kan ju förklara att de flesta som har konstaterats vara smittade är män.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Åh, okej, ja jag är av samma uppfattning, se mina tidigare inlägg för fullständig redogörelse, om det önskas.

Frågan är bara vem han är som påstår en massa saker om viruset, han har upptäckt någon detalj som talar för att viruset är skapat i laboratorium.

Vill veta vad det är för snubbe för att bedöma trovärdigheten.

James Lyons-Weiler

https://jameslyonsweiler.com/

https://twitter.com/lifebiomedguru

https://www.longdom.org/editor/james-lyons-weiler-9274
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja, om du varit på semester i Kina/Thailand har risken att dö i trafiken varit mycket mycket större än att dö i denna influensa, så hur hanterar du risker är frågan.
Använd munskydd och handsprit om du vill se ut som en tönt, det kan skydda till viss del.
Jo fast om man skulle släppa lös detta virus så dör ca 2 utav 100 personer (iaf om man går på bekräftade antal). Eller låt säga 1/100. Fatta vad det gör på hela kinas befolkning tex. Detta är en KATASTROF och behöver motverkas till varje pris. Jag tror inte virus kommer få fäste i tex Sverige. Men i 3:e världen länder där det bor jättemånga människor väldigt tätt och under dåliga sanitära förhållanden så tror jag dödligheten kan bli högre och även slå ut yngre generationer pga svält och andra sjukdomar som gjort dem mer sköra.
Citera
2020-01-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Anledningen till detta är att Det är ett av segregerade samhällerna. Wuhan har en enorm arbetsinkraftsinvandring av män från övriga Kina för industrierna. Det är dessa män som lämnar staden vid det kinesiska nyåret. Motsvarande har staden Dongguan i Guangdong, där 4 av 5 personer är kvinnor. Därför är män i Wuhan överrepresenterade.
Aha ok, tack för svar
Citera
2020-01-31, 11:24
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Jo fast om man skulle släppa lös detta virus så dör ca 2 utav 100 personer (iaf om man går på bekräftade antal). Eller låt säga 1/100. Fatta vad det gör på hela kinas befolkning tex. Detta är en KATASTROF och behöver motverkas till varje pris. Jag tror inte virus kommer få fäste i tex Sverige. Men i 3:e världen länder där det bor jättemånga människor väldigt tätt och under dåliga sanitära förhållanden så tror jag dödligheten kan bli högre och även slå ut yngre generationer pga svält och andra sjukdomar som gjort dem mer sköra.

Såna teoretiska beräkningar är just teoretiska, det kommer aldrig att hända i praktiken lika lite som man
"släpper lös alla i trafiken i Thailand och miljoner dör..."
You follow?
Citera
2020-01-31, 11:25
Medlem
Citat:
Kina har väl generellt ett mansöverskott?

Det kan ju förklara att de flesta som har konstaterats vara smittade är män.

Ja, Kina har generellt ett mansöverskott, men det är ett strå vassare i dessa städer.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Då kan du lugna henne med att jag såg ganska många på Ströget i Köpenhamn förra året, och då fanns åtminstone inte det här viruset i omlopp.

Asiater går ofta med munskydd varhelst de befinner sig.
Jo, jag försökte tipsa henne om det. Men folk börjar lägga märke till sådant dom tidigare ignorerade.

På minner mig om ett gammalt avsnitt av Fawlty Towers.
Polly: Don't panic!
Basil: WHAT ELSE IS THERE TO DO?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Har du någon statistik på detta eller det är ett antagande?
Jag fick ett väldigt bra svar ovanför om att Wuhan har en väldigt stor invandrad manlig arbetskraft, vilket förklarar saken.
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3048295/men-may-be-more-prone-coronavirus-women-chinese-study-finds
Citera
2020-01-31, 11:26
Medlem
Hemvändarna från Wuhan har mest troligt inte vistats runt djurmarknaden. Jag skulle estimera att bland hundra stycken västerlänningar är 80% där av jobbrelaterade skäl andra sidan staden, har tvättat händer regelbundet och undvikit att kela med kineser.

Framförallt då svenskar, britter etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in