2020-01-27, 05:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Ja Wuhan är källan såvitt vi vet. Det finns en del som talar för att förhållandena i Kina är kontraproduktiva för behandlingen då smittningen i övriga länder har hittills varit marginell. Det har ändå varit i rullning sedan slutet av december. Det spekulerades att ventilationer och annat kan ha påverkan.

Smittningen marginell i andra länder?

Har du hittat något om detta?

Alltså att någon som kommer från Wuhan smittat person ute i världen och den personen som blivit smittad fått diagnosen med denna smitta?
Citera
2020-01-27, 05:47
Medlem
Jag har iallafall lärt mig någonting helt nytt om Kina de senaste dagarna;

Jag hade ingen uppfattning om att kineserna har sådan dålig hygien, där läkare och invånare ej tvättar händerna med tvål, och skiter och pissar överallt. USCH. Jag kommer aldrig mer äta på en kinaresturang iafall. Är inte racist men som kinesernas beteende rent kollektivt är fan rätt upp i fittan riktigt vidrigt.
Citera
2020-01-27, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Alltså att någon som kommer från Wuhan smittat person ute i världen och den personen som blivit smittad fått diagnosen med denna smitta?

nej jag tror inte det. Men inkubationstiden är 1-14 dagar.. Och det händer ju i Kina hela tiden..
Citera
2020-01-27, 05:55
Avslutad
Med bara runt 80 döda idag får jag ändå intrycket att förloppet mattats av lite

Speciellt ser vi det på att media nu vågar skriva sanningen
Jag tror toppen är nådd tack vare kinas drastiska åtgärder
Citera
2020-01-27, 05:57
Medlem
Enligt en på fb i staden Wuhan,så säger Smuttsskyddsinstitutet att det inte behövs några kontroller.
https://m.facebook.com/micke.loren.3/posts/637003593506830
Citera
2020-01-27, 05:57
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Intressant: Tänk om en sådan här masskarantän införts i Sverige.

I stort sett hela provinsen Hubei är under karantän. Hubei är geografiskt stort som halva Sverige.

Tänk om en farlig influensa började spridas i säg Örebro, och svenska regeringen då meddelade att södra halvan av Sverige var i karantän. Alla områden söder om Sundsvall var i karantän.

Ingen privat biltrafik fick förekomma. Alla buss- och tågförbindelser stängdes. Och alla flygplatser stängdes, så att ingen kunde vare sig lämna södra Sverige, eller åka dit.

Hade det varit helt normalt att Sveriges regering beslutade så, eller hade de gått för långt?

Vad tycker ni?

Hade ni röstat för en så vis regering igen, i nästa riksdagsval? 🤔
Citera
2020-01-27, 06:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Ett nytt virus med ursprung i Wuhan skapar oro i världen. Vad vet vi om detta? Finns många länkarna på nätet, men ingen än så länge på svenska. Exempel:

https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1117911
https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/wuhan-virus-claims-second-victim-in-china
https://www.sciencealert.com/japan-reports-case-of-mystery-virus-behind-china-outbreak/amp

Jo då - gå in på Krisinformation.se
Citera
2020-01-27, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Fråga, är det så klokt att låsa in sig hemma i sin lägenhet när ventilationen cirkulerar luft från lägenheter i resten av huset (med ev sjuka grannar)?

Sant.
Någon sorts filter framför ventilation?

Antar att de flesta preppers har det dock
Citera
2020-01-27, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk

I stort sett hela provinsen Hubei är under karantän. Hubei är geografiskt stort som halva Sverige.

Tänk om en farlig influensa började spridas i säg Örebro, och svenska regeringen då meddelade att södra halvan av Sverige var i karantän. Alla områden söder om Sundsvall var i karantän.

Ingen privat biltrafik fick förekomma. Alla buss- och tågförbindelser stängdes. Och alla flygplatser stängdes, så att ingen kunde vare sig lämna södra Sverige, eller åka dit.

Hade det varit helt normalt att Sveriges regering beslutade så, eller hade de gått för långt?

Vad tycker ni?

Rätt så grova åtgärder för att "bara" vara 2800 smittade och "bara" 80 döda Det är någonting i denna historia som mörkas rejält.
Citera
2020-01-27, 06:11
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Med bara runt 80 döda idag får jag ändå intrycket att förloppet mattats av lite

Speciellt ser vi det på att media nu vågar skriva sanningen
Jag tror toppen är nådd tack vare kinas drastiska åtgärder

Absolut inte, du kommer få se att dom inte kan få stopp på detta. har ingen av er koll på att 5 miljoner människor lämnade wuhan innan dom stängde ner staden, dom skyndade sig bort därifrån. Det kommer att sprida sig, var så säker på det..

Tragiskt nog...
Citera
2020-01-27, 06:13
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmiLe4Me
Rätt så grova åtgärder för att "bara" vara 2800 smittade och "bara" 80 döda Det är någonting i denna historia som mörkas rejält.

Jag tror absolut att dom mörkar det, inside källor har påpekat konstant här och där att myndigheterna ljuger.

Beijing attackerar ju och försöka lägga skulden på Wuhan's myndigheter.. jaja, om folk tror att detta är slutet så är man väldigt ignorant..

Det är BETYDLIGT fler som är smittade och döda.. Dom vill inte skapa masskaos just nu, så dom trycker ner informationen ordentligt.
Citera
2020-01-27, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk

Vad tycker ni?

Geografiskt javisst, men tänk ur befolkningsmängd. Helt galet.

Vi pratar 11 miljoner i Wuhan, och hela 58,5 miljoner i Hubei.
Alltså ett helt Sverige i bara staden Wuhan, och nästan sex Sverige i Hubei på en yta av halva Sverige. De du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in