2020-01-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det gäller ju inte bara i Nottingham. Hans utlandskarriär är ju ett fiasko och det kan inte bara bero på skador. Normalt hade man stannat kvar i Nottingham och kämpat vidare, ett par skador på mittbackar och han kan få chansen, och sedan kanske gått på utlån i januari. Idiotbeslut att vara klubblös i flera månader. Det är ju bara desperata klubbar som signar en sådan spelare.

Nottingham går förresten som tåget. Så svårt att säga att tränaren gjort direkt fel.

Han kommer att spela i AIK i år . Det kan du ju glädja dig över. Han är helt iskall utomlands.

Är inne på något liknande.
Han får gärna spela för AIK! Inte många allsvenska lag som har en Sveriges bästa mittbackar! Darmstadt ville behålla Milosevic men Besiktas krävde för mycket! Och fortfarande uppskattad i Hannover!
Citera
2020-01-11, 09:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Han får gärna spela för AIK! Inte många allsvenska lag som har en Sveriges bästa mittbackar! Darmstadt ville behålla Milosevic men Besiktas krävde för mycket! Och fortfarande uppskattad i Hannover!

Hannover kan kanske vara intresserade då. De är bottenlag i zweite i år. Någon högre nivå än så kan han nog inte räkna med.
Citera
2020-01-11, 09:57
Citat:
Milosevic svagt psyke? Han var ju en av anledningarna AIK var så pass stabila 2018! Han höll landslagsklass i AIK!

Ja, varför misslyckas då han gång på gång utomlands när våra övriga backar i hans ålder (som är bättre) lyckas klara sig där ute? Vi har Granqvist som lirar i landslaget och se på hans insatser i allsvenskan så det säger inget egentligen.

Skönt iaf att jag verkar ha rätt precis som förra året när det kommer till värvningar som AIK gör. Man är så jävla förutsägbara.
Citera
2020-01-11, 10:04
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031GLENN
Det senaste snacket om Blåvitts nyförvärv kretsar kring Rasmus Wiedesheim-Paul från Halmstad. I min smak käns han som en "perfect fit" för Blåvitt (prislappen är enda undantaget, och för Blåvitt är pris en oerhört viktig aspekt att se över).

Dock så sa ryktet från början att det som skulle vara på ingång var en striker som har "tidigare erfarenhet från allsvenskan, skulle gå rakt in i start11:an samt vara en ENORM snackis" RWP passar inte in på nån av de kriterierna så det måste röra sig om nån annan är min slutsats? Om man litar på allt som sägs på twitter dvs...

Sedan är frågan om vad som var sant i det ryktet.
RWP är självklart en intressant spelare, rätt ålder och unga spelare är ju lite Blåvitts signum men jag känner ändå inte den där wow känslan faktiskt. Titta bara på Sargon som öste in mål i Superettan men i allsvenskan funkar inte mycket.

Sedan är frågan om RWP skulle gå till Blåvitt, vilket jag inte tror, så måste nog en försäljning vara nära. Tex Erling eller Hasse.
Citera
2020-01-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ja, varför misslyckas då han gång på gång utomlands när våra övriga backar i hans ålder (som är bättre) lyckas klara sig där ute? Vi har Granqvist som lirar i landslaget och se på hans insatser i allsvenskan så det säger inget egentligen.

Skönt iaf att jag verkar ha rätt precis som förra året när det kommer till värvningar som AIK gör. Man är så jävla förutsägbara.

Spelare in:
Haugaard
Otieno
Ofori
Asani

Kan du påvisa din prediktion (ett gammalt inlägg eller så) om dessa värvningar? Du skriver att du "verkar ha rätt", men det kanske bara var i ditt huvud?
Citera
2020-01-11, 12:25
Medlem
Citat:
Hannover kan kanske vara intresserade då. De är bottenlag i zweite i år. Någon högre nivå än så kan han nog inte räkna med.
Milosevic bör vara med i EM vid en bra vår! Startman bredvid VNL!
Citera
2020-01-11, 12:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Milosevic bör vara med i EM vid en bra vår! Startman bredvid VNL!

Det finns en annan svensk som platsar i ett topplag i Championship.
Citera
2020-01-11, 12:43
Medlem
mikeymikeys avatar
Om man ser kvalitetsmässigt, vilken värvning är hittills bäst i detta fönster? Är det Ofori eller IKT? Eller någon annan?
Citera
2020-01-11, 13:08
Medlem
Citat:
Det finns en annan svensk som platsar i ett topplag i Championship.
Milosevic är snäppet bättre!
Citera
2020-01-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Om man ser kvalitetsmässigt, vilken värvning är hittills bäst i detta fönster? Är det Ofori eller IKT? Eller någon annan?
Ofori alla dagar i veckan! Tror årets fynd har Sirius gjort med Girmai!
Citera
2020-01-11, 13:18
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Spelare in:
Haugaard
Otieno
Ofori
Asani

Kan du påvisa din prediktion (ett gammalt inlägg eller så) om dessa värvningar? Du skriver att du "verkar ha rätt", men det kanske bara var i ditt huvud?

Plockade Salétros förra säsongen långt innan någon annan.

Asani och Otieno var redan klara när jag skrev detta inlägg för 8 dagar sedan ser inte riktigt anledningen till varför jag skulle ta upp dem när jag spekulerade kring truppbygget vid den tidpunkten.

Citat:
AIK - Försvarare (Milosevic?), Målvakt, ifall Linnér sticker samt anfallare ifall Elyounoussi inte förlänger.

Bara Ofori jag missar då jag inte ens hade honom på radarn. Hade man frågat mig om ett målvaktsnamn så hade jag nog svarat Nordfeldt och inte någon okänd dansk som är helt omöjligt att gissa då ingen av AIKarna här i tråden ens tog upp när han var och provtränade.

Alla lag är mer eller mindre förutsägbara när det kommer till nyförvärv förutom att det inträffar överraskningar ibland såsom Ofori till exempel. Jag säger exakt samma sak när det kommer till mitt lag som mer eller mindre antingen värvar a) skandinaver eller b) hemvändare, vilket också visade sig vara förutsägbart när Kiese-Thelin skrev på, förutsägbart som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

Den är svår men jag landar nog ändå i att Ofori är en bättre värvning då jag tror att han kommer tillföra mer till AIKs spel även om Kiese-Thelin är värvad för att utgöra en specifik roll som kommer passa honom perfekt. Men jag blir gärna motbevisad.
Citera
2020-01-11, 13:21
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ofori alla dagar i veckan! Tror årets fynd har Sirius gjort med Girmai!

Hur är Girmai som spelare? Hade han platsat i bättre lag än Sirius?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in