Citat:
Ursprungligen postat av
Matchvärd
Spelare in:
Haugaard
Otieno
Ofori
Asani
Kan du påvisa din prediktion (ett gammalt inlägg eller så) om dessa värvningar? Du skriver att du "verkar ha rätt", men det kanske bara var i ditt huvud?
Plockade Salétros förra säsongen långt innan någon annan.
Asani och Otieno var redan klara när jag skrev detta inlägg för 8 dagar sedan ser inte riktigt anledningen till varför jag skulle ta upp dem när jag spekulerade kring truppbygget vid den tidpunkten.
Citat:
AIK - Försvarare (Milosevic?), Målvakt, ifall Linnér sticker samt anfallare ifall Elyounoussi inte förlänger.
Bara Ofori jag missar då jag inte ens hade honom på radarn. Hade man frågat mig om ett målvaktsnamn så hade jag nog svarat Nordfeldt och inte någon okänd dansk som är helt omöjligt att gissa då ingen av AIKarna här i tråden ens tog upp när han var och provtränade.
Alla lag är mer eller mindre förutsägbara när det kommer till nyförvärv förutom att det inträffar överraskningar ibland såsom Ofori till exempel. Jag säger exakt samma sak när det kommer till mitt lag som mer eller mindre antingen värvar a) skandinaver eller b) hemvändare, vilket också visade sig vara förutsägbart när Kiese-Thelin skrev på, förutsägbart som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Om man ser kvalitetsmässigt, vilken värvning är hittills bäst i detta fönster? Är det Ofori eller IKT? Eller någon annan?
Den är svår men jag landar nog ändå i att Ofori är en bättre värvning då jag tror att han kommer tillföra mer till AIKs spel även om Kiese-Thelin är värvad för att utgöra en specifik roll som kommer passa honom perfekt. Men jag blir gärna motbevisad.