2020-07-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag lever i MFF-världen där 8-10 miljoner för en spelare är vardagsmat. Glömde att det är mycket pengar för IFK.

Ja det skulle vi aldrig kunna göra som det är nu. Jag tror HBK kan få mer än så för honom om dom är kalla, t ex om någon dansk klubb skulle hugga. Bra ålder och en del kvar på kontraktet. Christians går ut i år så då blir det billigare.
Citera
2020-07-24, 10:38
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
https://fotbolldirekt.se/2020/07/23/...e-aik-talangen

15 mål i Superettan förra året, i år 0 mål och bara två inhopp.

Grattis till en bra värvning // Bragesupporter

https://www.aftonbladet.se/a/VbKGk4
Citera
2020-07-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kouakou var väl ordentligt hypad när han kom fram som ung i AIK? Nu är han alltså 25 år och har gjort EN bra säsong i superettan. En spelare som varit med så många år och inte kommit längre kommer sannolikt aldrig bli något. Finns såklart undantag men Blåvitt borde verkligen gå allin på Jeremejeff istället.

Nu var det visst officiellt. Jag lider med er Blåvitare.

Jeremejeff har väl kontrakt? Då hade vi behövt köpa loss honom, några miljoner minst förmodar jag om inte tyskarna vill torska för mycket på affären, sedan sign on på det. Löneutrymme i budget hade vi nog haft dock.
Citera
2020-07-24, 10:43
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det gick ju JÄTTEBRA när vi värvade en "skyttekung" från superettan senast i Sargon!

Kan lika gärna ringa någon division 4 anfallare som lirar gratis eller några tusenlappar i mpnaden.
Citera
2020-07-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Kan lika gärna ringa någon division 4 anfallare som lirar gratis eller några tusenlappar i mpnaden.

Jag hade velat se reaktionerna från oss blåvita om det var lösningen på anfallskrisen. Det verkar som rätt många har helt orealistiska förväntningar, rena lyxfällan fasonerna där man ska spendera miljoner mitt under ett ekonomiskt pissår.
Citera
2020-07-24, 11:04
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

Jag skulle vilja se mer sånt sportchefer och tränare som sticker ut hakan
Där de har mer att förlora en att vinna på att just ta in spelare från de lägre ligorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag hade velat se reaktionerna från oss blåvita om det var lösningen på anfallskrisen. Det verkar som rätt många har helt orealistiska förväntningar, rena lyxfällan fasonerna där man ska spendera miljoner mitt under ett ekonomiskt pissår.

En smart Corona värvning dock oroande då han har haft en bra säsong och inlett skadad trots världens längst försäsong.
I Linje med Djurgården och Nyholm
AIK val att satsa på en Tihi som gör misstag när Milosevic finns på stand-by

Ni som höjer Ludwigsson alltså, visst killen kan bli bra. Men idag är det mil i kvalitet som skiljer honom och Nikola. Han har arbetskapacitet och fysiken. Däremot har han en riktigt klumpig första touch speciellt när hammarby stenhårda bredsidor längst marken finns inga tovor på konstgräns....
Lämnar has beslutsförmåga en hel del att önska också.
Citera
2020-07-24, 11:11
Citat:

Ganska intressant det där när det kommer till ekonomin. Det är alltså Transferintressenterna som möjliggör denna värvning. Hur dåligt är läget egentligen?

Ganska roligt dock att det är Blash Hosseini som är hans agent.
Citera
2020-07-24, 11:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Trött värvning av Göteborg. En superettanspelare med aik-sympatier, som dessutom anländer skadad.

Säger nog ganska mycket om deras ekonomiska status.

F.ö. läser jag om Augustinsson. Rosenborg har nämnts i tidningar och FCK på andra håll. Sistnämnda vore helt OK - om Sotte går åt motsatt håll.
Citera
2020-07-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ganska intressant det där när det kommer till ekonomin. Det är alltså Transferintressenterna som möjliggör denna värvning. Hur dåligt är läget egentligen?

Som tur är hade vi ett bra 2019 annars hade vi varit helt rökta i år. Det blir ju lite av en gissningslek, men det är väl ganska rimligt det kanske är 20 miljoner i intäkter som försvinner iaf pga utebliven publik, sedan kommer väl vissa intäkter öka, vi får väl iaf 5 miljoner mer än 2019 pga det nya tv-avtalet. En del extra intäkter pga t ex landslagsuppdrag, utbildningsbidrag(Sam Larsson) etc har vi ju fått in också, dessutom diverse kampanjer som dragit in ett antal miljoner. Sedan kommer vi ha lägre kostnader såklart, pga både frivilliga lönesänkningar, statligt stöd, inga kontraktsförlängningar osv.

Men det borde inte vara så svårt att förstå att det är helt fel läge att belasta föreningens ekonomi med nyförvärv nu.
Citera
2020-07-24, 11:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är alltså Transferintressenterna som möjliggör denna värvning. Hur dåligt är läget egentligen?

Citat:

Men det borde inte vara så svårt att förstå att det är helt fel läge att belasta föreningens ekonomi med nyförvärv nu.

Eagle missar du helt att "Just blaze" är agenten.
Samma agent som många förbannande sig på iom Wernersson Mechelen äventyr
Samma agent som BB podd sa att man aldrig bör jobba med igen (trots att det också är Poyas agent)
Citera
2020-07-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Eagle missar du helt att "Just blaze" är agenten.
Samma agent som många förbannande sig på iom Wernersson Mechelen äventyr
Samma agent som BB podd sa att man aldrig bör jobba med igen (trots att det också är Poyas agent)

Skiter mest i det, det är som det är. Spelaren han representerar är det viktiga i slutänden, jag såg kvalmatcherna mot KFF i vintras och där såg han ändå rätt ok ut, han kom till en hel del lägen genom sitt djupledsspel, det är han ganska bra på. Det kan inte bli mer målsumpande än vad det är nu iaf, jag tror det blir en helt ok spelare att få in.

Har för mig att gjorde mål mot Kalmar också.
Citera
2020-07-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kouakou var väl ordentligt hypad när han kom fram som ung i AIK? Nu är han alltså 25 år och har gjort EN bra säsong i superettan. En spelare som varit med så många år och inte kommit längre kommer sannolikt aldrig bli något. Finns såklart undantag men Blåvitt borde verkligen gå allin på Jeremejeff istället.

Nu var det visst officiellt. Jag lider med er Blåvitare.
Jag har läst det på flera ställen. När skulle han varit hype:ad i AIK, 2010-11?

Jag minns mest att han var en junior men lånades ut, för att han inte var mer än lovande. Han var väl en klassisk "tidigt fysiskt utvecklad tonåring", sådan som är lite starkare än de andra i ett U17-lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in