2020-01-25, 19:11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Finns det nån särskild mat och/eller dryck som intensifierar fettförbränningen?
Ingen laglig sådan. Visst finns det säkert något som kan påverka, men ytterst marginellt i sådant fall. Reducering av kosten är tidseffektivast i sammanhanget.
Citera
2020-01-27, 04:03
Medlem
sanchoos avatar
Att ta kasein innan läggdags funkar, men påverkar det om man deffar? Man fastar ju när man sover
Citera
2020-01-27, 05:40
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Att ta kasein innan läggdags funkar, men påverkar det om man deffar? Man fastar ju när man sover
Det är inget som lär påverka din deff negativt. Det handlar om att ligga på ett kaloriunderskott totalt sett, inte om du tar protein före läggdags eller inte. Vikten kommer du förlora ändå, och ett högre intag av protein än vanligt är bara att rekommendera vid kalorirestriktion.
Citera
2020-01-28, 17:18
Medlem
Kasein är så överskattat så mycket säljtrix i branschen kör på vanligt whey 100
Citera
2020-01-29, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateque

Yes. Man ska inte försöka bli indragen i den branschen alls. Finns inget där man behöver.
Citera
2020-01-29, 07:46
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lateque

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Yes. Man ska inte försöka bli indragen i den branschen alls. Finns inget där man behöver.
Visst ska man inte gå på allt en försäljare säger i en affär med kosttillskott, dock rör det som om protein i denna fråga och det är väl knappast något man behöver undvika. Så länge man är medveten om att det inte är något magiskt.
Citera
2020-01-29, 11:06
Medlem
Kan man lita på kcalräknarna på spinningcyklar och gåband? Ni vet man kan skriva in sin vikt och så räknar den ut hur mkt kcal man har bränner. Stämmer dem?
Citera
2020-01-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Kan man lita på kcalräknarna på spinningcyklar och gåband? Ni vet man kan skriva in sin vikt och så räknar den ut hur mkt kcal man har bränner. Stämmer dem?

Nä, men det vet du väl? Står ju att läsa i varenda tråd sedan 10 år tillbaka på flashback...
Citera
2020-01-29, 11:34
Medlem
Citat:
Nä, men det vet du väl? Står ju att läsa i varenda tråd sedan 10 år tillbaka på flashback...
Aldrig läst ett inlägg eller tråd om de alls Aldrig riktigt tänkt på de fören jag testade igår och tyckte jag brände lite väl mycket kcal på spinningcykeln :P
Citera
2020-01-29, 12:03
Medlem
Citat:

På mitt gym har de sådana
https://body-bike.com/indoor-bikes/body-bike-smart-plus-oceanix/

Jag litar på dem. De ger rimliga värden. Sen bryr jag mig inte så mycket om hur många kcal man bränner men den visar ju utvecklade watt och det är ju in princip direkt kopplat till kcal-förbrukning så bör stämma hyfsat.
Citera
2020-01-29, 12:07
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Nej, ta siffrorna med en nypa salt. Visst kan det ge ett riktmärke men inte något exakt.
Citera
2020-01-29, 12:34
Medlem
Citat:
Aldrig läst ett inlägg eller tråd om de alls Aldrig riktigt tänkt på de fören jag testade igår och tyckte jag brände lite väl mycket kcal på spinningcykeln :P

Hur mycket brände du på hur lång tid?

Vad väger du? Hur tränad är du? Hur hårt körde du?
Senast redigerad av ensam87a 2020-01-29 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in