Citat:
Ursprungligen postat av
Griskissen
Jag har en galen kärring till granne som håller på att driva hela huset till vanvett. Nybliven pensionär, hemma hela dagarna och fullkomligt kastar sig över alla som bor i huset med nyfikna, påflugna frågor. "Vilken lägenhet bor du i, hur länge har du bott här, vart ska du åka, håller du på att flytta in, vad har du köpt som du bär på där, har du varit bortrest- var var du då? mm mm.
När hon hör röster i trappan smäller hon upp sin dörr och råkar "av misstag" komma ut bara för att kasta sig över en som en jävla gam.
Vad göra? Alla verkar göra allt för att undvika henne.
Det låter som en gammal granne till mig. Fast hon hade varit pensionär länge då jag bodde i det huset. Tror inte hon lever längre.
Hon hade stenkoll på alla. Hon kunde slita upp dörren när man skulle ner och hämta sin bakfyllepizza på en söndag och tala om exakt klockslag när man kom hem på natten.
"Jaså, det var sent igår. Såg att du kom hem kl 03.35"
Hon hade sin lgh vid porten, så hon brukade stå och kisa bakom gardinerna i köksfönstret.
Hon var inte otrevlig men jag försökte undvika henne då jag inte var sugen på att stå en timme i trapphuset och höra skvaller om hela kvarteret.