2021-01-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ishe93
Jag och min sambo bor i ett ganska ”fint” hus i vår lilla stad, det är mest vuxna utan småbarn som bor i huset och det är väldigt tyst och lugnt.

Vi har aldrig hört ett ljud från grannar då vi har tjocka betongväggar.
Men nu har det flyttat in en familj under som konstant väsnas med allt möjligt. Det har ett jäkla piano, en skällande ettrig hundjävel och allt dom gör låter orimligt högt.

Att det låter från grannar köper jag, men utöver allt har de småbarn varav ett utav dom har en CP skada och gör ljud ifrån sig, KONSTANT. Och det överröstar vår tv och man hör det hela tiden. Hur fan går man vidare med detta? Jag kan ju inte be dom få tyst på ungen?
Du kan ju prata med dom om det går .
Min granne knacka varje dag i golvet han bor ovanför oss jag fick en bra ide en dag jag satte på min Boss anlägning och spela i 10 minuter för att kolla om han fatta .
Det Har varit tyst nu i 24 timmar nu.
Min granne är pyskiskt sjuk men det hjälper inte mej från knackningar i golvet.
Att prata med hyresvärden om detta problem hjälpte inte.
Citera
2021-01-24, 16:04
Bannlyst
Låter som du bor i hyresrätt i något betongghetto. Ring störningsjouren så får dom avgöra
Citera
2021-01-24, 16:13
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Låter som du bor i hyresrätt i något betongghetto. Ring störningsjouren så får dom avgöra

TS skriver att hen bor i ett "fint” hus i en liten stad. Lär dig läsa
Citera
2021-01-24, 16:47
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensas3000
Du kan ju prata med dom om det går .
Min granne knacka varje dag i golvet han bor ovanför oss jag fick en bra ide en dag jag satte på min Boss anlägning och spela i 10 minuter för att kolla om han fatta .
Det Har varit tyst nu i 24 timmar nu.
Min granne är pyskiskt sjuk men det hjälper inte mej från knackningar i golvet.
Att prata med hyresvärden om detta problem hjälpte inte.
Det var inte dig han försökte få tyst på?
Citera
2021-01-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Det var inte dig han försökte få tyst på?

Han är uppenbarligen trash som har en "boss"-stereo. Jag ska köra iväg med min Aubirgini.
Citera
2021-01-24, 17:10
Medlem
Citat:
Jag och min sambo bor i ett ganska ”fint” hus i vår lilla stad, det är mest vuxna utan småbarn som bor i huset och det är väldigt tyst och lugnt.

Vi har aldrig hört ett ljud från grannar då vi har tjocka betongväggar.
Men nu har det flyttat in en familj under som konstant väsnas med allt möjligt. Det har ett jäkla piano, en skällande ettrig hundjävel och allt dom gör låter orimligt högt.

Att det låter från grannar köper jag, men utöver allt har de småbarn varav ett utav dom har en CP skada och gör ljud ifrån sig, KONSTANT. Och det överröstar vår tv och man hör det hela tiden. Hur fan går man vidare med detta? Jag kan ju inte be dom få tyst på ungen?

Skulle säga att du kommer få svårt om de nu inte spelar piano mitt i natten. Hundar får man väl ha och cp-skadade måste bo någonstans.
Citera
2021-01-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hyresrätt eller bostadsrätt?

Det är en hyresrätt.
Alltså vi har ju sagt till om pianospelandet, men det är ju jäkligt svårt att lägga fram det snyggt att barnet hörs konstant liksom
Citera
2021-01-24, 18:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det är en hyresrätt.
Alltså vi har ju sagt till om pianospelandet, men det är ju jäkligt svårt att lägga fram det snyggt att barnet hörs konstant liksom

Är det en stor eller en liten hyresvärd?

Går det att resonera med dom om ljudisolering?

Om dom är stora, finns det möjlighet att få byta lägenhet?
Citera
2021-01-24, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
TS skriver att hen bor i ett "fint” hus i en liten stad. Lär dig läsa
Ja, och samtidigt skrivet ts att fler bor i samma hus varav min fråga uppstod. Leker du idiot nu eller är du trög?
Citera
2021-01-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Ja, och samtidigt skrivet ts att fler bor i samma hus varav min fråga uppstod. Leker du idiot nu eller är du trög?
Varför skrev han då i fint hus. Vem är den tröge här?

Förstod dock inte riktigt vad som var ”komplicerat” i situationen? Den förefaller mycket enkel?
Citera
2021-01-24, 18:48
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Det är en hyresrätt.

Lägg fram det på ett fult sätt då eller fortsätt lid. Man eller mus.
Citera
2021-01-24, 18:52
Medlem
Narutoshippchops avatar
Hundjävlar borde vara förbjudet att ha i närheten av människor. Ungen kommer växa upp och hamna på assistansboende senare i livet. Pianot kanske de tröttnar på/gör sig av med. Men tills dess bör du flytta om du vill ha frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in