2022-05-14, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Du tror inte han har allergi då?

Jag har en granne som snöat in på mig. Han tror att jag gör minsta grej för att störa just honom. Han tror jag vet var han har sitt huvud när han sover och säger att jag bankar med en hammare just där för att störa honom. Alltså, jag vet inte var hans säng är. Men han hetsar upp sig mer och mer och han har mordhotat mig flera gånger.

Det är rätt läskigt för oss med, som är de som grannen tror gör saker för att jävlas. Nu vet nog inte din granne om att du irriterar dig på att han nyser. Men visste han det skulle han antingen bli sur eller också rädd för att du hetsar upp dig.

Jag skulle ha anmält grannen om denne mordhotat mig.
Citera
2022-05-14, 19:26
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag skulle ha anmält grannen om denne mordhotat mig.

Har gjort.
Citera
2022-05-14, 19:27
Avslutad
Citat:
Har gjort.

Vad bra, gjorde du det till hyresvärden eller polisen?
Citera
2022-05-14, 19:30
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Vad bra, gjorde du det till hyresvärden eller polisen?

Polisen. Hyresvärden har jag talat med men de sa tillbaka att om han fortsätter så ring polisen igen, hoppas ni är sams nu för vi har inget med detta att göra.

Sams? Att de inte kan göra något? Jo, jag vet, dålig hyresvärd.
Citera
2022-05-14, 19:32
Avslutad
Citat:
Polisen. Hyresvärden har jag talat med men de sa tillbaka att om han fortsätter så ring polisen igen, hoppas ni är sams nu för vi har inget med detta att göra.

Sams? Att de inte kan göra något? Jo, jag vet, dålig hyresvärd.

Riktigt obehagligt.

Har han jävlats och ringt störningsjouren på dig också?
Citera
2022-05-14, 19:35
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Riktigt obehagligt.

Har han jävlats och ringt störningsjouren på dig också?

Han anmäler mig till värden för att jag stör, har kommit och väckt mig mitt i natten och bankat på dörren. Jag kan ha snarkat men inte som han säger, bankat med en hammare och flyttat möbler. Grannarna tycker han är läskig när han väcker alla och bankar och skriker. Men det var ett tag sedan nu. Han verkar istället ha försvunnit.
Citera
2022-05-14, 19:39
Avslutad
Citat:
Han anmäler mig till värden för att jag stör, har kommit och väckt mig mitt i natten och bankat på dörren. Jag kan ha snarkat men inte som han säger, bankat med en hammare och flyttat möbler. Grannarna tycker han är läskig när han väcker alla och bankar och skriker. Men det var ett tag sedan nu. Han verkar istället ha försvunnit.

Vilken jäkla dåre, låter ju som att han inte har alla hästarna hemma.

Var du rädd för honom?
Citera
2022-05-14, 19:43
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Vilken jäkla dåre, låter ju som att han inte har alla hästarna hemma.

Var du rädd för honom?

Han verkar farlig, jag borde väl vara rädd. Men var mer rädd för att värden skulle tro honom att jag stlörde. De skickade en varning till mig trots han inte hade bevis för jag hade stört. Han hade inte spelat in något och de är väl klart man gör om det är på riktigt.

Dessutom brukade han förr om åren störa väldigt mycket, ha stora fester med väldigt hög musik. Så han är verkligen ett saiko.
Citera
2022-05-14, 19:48
Avslutad
Citat:
Han verkar farlig, jag borde väl vara rädd. Men var mer rädd för att värden skulle tro honom att jag stlörde. De skickade en varning till mig trots han inte hade bevis för jag hade stört. Han hade inte spelat in något och de är väl klart man gör om det är på riktigt.

Dessutom brukade han förr om åren störa väldigt mycket, ha stora fester med väldigt hög musik. Så han är verkligen ett saiko.

bor du i en studentlägenhet (där finns det ofta märkliga, störande och skumma typer)?
Citera
2022-05-14, 19:49
Avslutad
Citat:

Vilken pers du måste ha haft.

Låter ju som att han vara missbrukare? Banka på folks dörrar mitt i natten och sen ha en massa fester.
Citera
2022-05-14, 21:08
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Vilken pers du måste ha haft.

Låter ju som att han vara missbrukare? Banka på folks dörrar mitt i natten och sen ha en massa fester.

Förr verkade han inte missbruka. Men förra sommaren rökte han hasch varje dag. Jag tror mer han är psykiskt sjuk. Jag skulle inte bry mig om han inte inbillade sig att jag störde, så har det varit i nästan tio år men on and off om ni fattar.
Citera
2022-05-14, 21:09
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
bor du i en studentlägenhet (där finns det ofta märkliga, störande och skumma typer)?

Vanlig hyres. Han är 40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in