Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Du svarar ju inte själv på frågor utan duckar dom bara!
Va?
Påstår du att jag anklagat dig för att ducja någon fråga jag ställt??
Citat:
Du hänvisar till Wikipedia som en trovärdig källa i detta fallet!
Wikipiedia duger gott i detta fall.
Citat:
Jag ställer frågan igen: Om det nu inte är en farlig dos astronauterna utsätts för, ( Vilket NASA säger att det är) hur kan det då vara ett problem att resa igenom Van Allen - bältena nu? Varför kan man inte upprepa den bedriften som NASA påstår att dom gjorde för 51 år sen?
Strålningen en astrounaut maximalt kan exponeras för under passagen genom Van Allen-bältena är densamma nu som då och det är alltså en ganska låg dos totalt sett.
Modern teknik med extremt många ic-kretsar på minimal yta är problemet idag.
Var säger Nasa att astrounauterna skulle utsättas för en (i sammanhanget) farlig dos strålning vid passagen genom Van Allen-bältena under en resa till månen?
Citat:
Där finns klipp på YouTube där Nasa/ Astronauter säger: Vi har inte tekniken för att resa igenom Van Allen- bältena. Vi hoppas att få det i framtiden ".
Men... nyss trodde du ju inte ett dugg på vad Nasa säger:
Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Jag litar inte ett dugg på vad Nasa säger!
Är du en cherrypicker?
Citat:
Varför säger NASA så om dessa bältena är helt ofarliga enligt dig? Nej du gubbe! Nasa ljuger & jagar sin egen svans! Det heter att en lögnare måste ha bra minne. Något som stämmer väldigt bra in på Nasa.
Nasa säger att Van Allen-bältena är ett problem för känslig teknik eftersom modern digital teknik är är så tätt packad att den är känslig för laddade partiklar i Van Allen-bältena.