Citat:
Ursprungligen postat av
Kukusson
Jag vill påstå att jag sett ett bevis på att landningarna var fejk.
Det är en filmsekvens från en dokumentär och man ser en helt omöjlig rörelse av en astronaut på månen.
Det är ett bevis som skulle hålla i en rättegång.
Nej det du inte.... Du har sett nåt som verkade omöjlig, men det finns givetvis en logisk förklaring till rörelsen, att den blev sådan, och vad som gjorde den möjlig, och det är inte att månlandningarna var fejk.
Jag tippar på att den sekvens och rörelse du såg var den när en astronaut trillar framåt och se sprätter tillbaka upp bakåt som om uppryckt av ett snöre...? Den rörelsen är helt normal (men ser såklart lustig och otrolig ut för oss som är vana med jordens mycket kraftigare gravitation) när man på månen väger bara ca en sjättedel mot på jorden tänk dig själv vilka rörelser du skulle kunna göra om du hade samma muskelmassa för att böka runt med 70-100Kg men istället bara väger 15-25Kg?..
Edit: Nej det var tydligen inte den rörelsen, utan ett påstående om att det skulle glidas på fötterna på nåt omöjligt sätt. Men, det är ju jäkla uppenbart att den dåren i videon hittar på och hela förbannade videon är gjord för att lura lättlurade stollar.... De ljuger ju rakt upp o ner i videon. Det som sker i sekvensen är att astronauten trycker ifrån med fötterna och går upp på tå, typ. Det sker inget som helst märkligt glidande på fötterna, utan det vi ser är hur benen skjuts uppåt sett från fötterna, får fötterna sträcks och han går upp på tå.
Att du är så lättlurad att du går på en så uppenbar illusion säger en hel del om dig...