2020-01-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Du svarar ju inte själv på frågor utan duckar dom bara!
Va?
Påstår du att jag anklagat dig för att ducja någon fråga jag ställt??

Citat:
Du hänvisar till Wikipedia som en trovärdig källa i detta fallet!
Wikipiedia duger gott i detta fall.

Citat:
Jag ställer frågan igen: Om det nu inte är en farlig dos astronauterna utsätts för, ( Vilket NASA säger att det är) hur kan det då vara ett problem att resa igenom Van Allen - bältena nu? Varför kan man inte upprepa den bedriften som NASA påstår att dom gjorde för 51 år sen?
Strålningen en astrounaut maximalt kan exponeras för under passagen genom Van Allen-bältena är densamma nu som då och det är alltså en ganska låg dos totalt sett.
Modern teknik med extremt många ic-kretsar på minimal yta är problemet idag.

Var säger Nasa att astrounauterna skulle utsättas för en (i sammanhanget) farlig dos strålning vid passagen genom Van Allen-bältena under en resa till månen?

Citat:
Där finns klipp på YouTube där Nasa/ Astronauter säger: Vi har inte tekniken för att resa igenom Van Allen- bältena. Vi hoppas att få det i framtiden ".
Men... nyss trodde du ju inte ett dugg på vad Nasa säger:
Citat:
Jag litar inte ett dugg på vad Nasa säger!
Är du en cherrypicker?

Citat:
Varför säger NASA så om dessa bältena är helt ofarliga enligt dig? Nej du gubbe! Nasa ljuger & jagar sin egen svans! Det heter att en lögnare måste ha bra minne. Något som stämmer väldigt bra in på Nasa.
Nasa säger att Van Allen-bältena är ett problem för känslig teknik eftersom modern digital teknik är är så tätt packad att den är känslig för laddade partiklar i Van Allen-bältena.
Senast redigerad av Prudent 2020-01-28 kl. 17:22.
Citera
2020-01-28, 17:24
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Va?
Påstår du att jag anklagat dig för att ducja någon fråga jag ställt??

Wikipiedia duger gott i detta fall.

Strålningen en astrounaut maximalt kan exponeras för under passagen genom Van Allen-bältena är densamma nu som då och det är alltså en ganska låg dos totalt sett.
Modern teknik med extremt många ic-kretsar på minimal yta är problemet idag.

Har du inte läst på om detta?

Men... nyss trodde du ju inte ett dugg på vad Nasa säger:

Är du en cherrypicker?

Nasa säger att Van Allen-bältena är ett problem för känslig teknik eftersom modern digital teknik är är så tätt packad att den är känslig för laddade partiklar i Van Allen-bältena.

Det är ju där både du och NASA säger emot er själva! Hur kan det vara ett problem idag, om det inte var det 1969 - 1972? Det stämmer helt enkelt inte! Som jag sagt hela tiden så ljuger NASA.

Läst på? Åh ! Du menar på jättetrovärdiga Wikipedia som springer NASAS ärenden? Det är nog NASA själva som lägger in sina utsagor på Wikipedia.

Som att fråga en alkoholist om han fortfarande super. Jättetrovärdiga svar man skulle få!

Det är inte jag som är en " cherrypicker ". Jag bara citerar vad NASA själva påstår. Jag har aldrig sagt att jag tror på det. Jag har hela tiden hävdat att dom ljuger och det gör dom ju.
Citera
2020-01-28, 18:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är ju där både du och NASA säger emot er själva! Hur kan det vara ett problem idag, om det inte var det 1969 - 1972? Det stämmer helt enkelt inte! Som jag sagt hela tiden så ljuger NASA.

Läst på? Åh ! Du menar på jättetrovärdiga Wikipedia som springer NASAS ärenden? Det är nog NASA själva som lägger in sina utsagor på Wikipedia.

Som att fråga en alkoholist om han fortfarande super. Jättetrovärdiga svar man skulle få!

Det är inte jag som är en " cherrypicker ". Jag bara citerar vad NASA själva påstår. Jag har aldrig sagt att jag tror på det. Jag har hela tiden hävdat att dom ljuger och det gör dom ju.

Men var påstår Nasa att de inte kan passera det där bältet? Är det något som du har fått för dig?
Citera
2020-01-28, 18:13
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men var påstår Nasa att de inte kan passera det där bältet? Är det något som du har fått för dig?

Finns hur många klipp som helst på YouTube där NASA säger detta plus att dom säger det i dokumentären som en annan användare länkar till.
Citera
2020-01-28, 18:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Finns hur många klipp som helst på YouTube där NASA säger detta plus att dom säger det i dokumentären som en annan användare länkar till.

Ja, men om man inte vill leta upp dina argument åt dig?
Citera
2020-01-28, 18:19
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ja, men om man inte vill leta upp dina argument åt dig?

Det är inte MINA argument! Det är NASAS!
Menar du att jag ska leta upp något som DU vill veta?
Javisst! Hur mycket Swishar du över?
Citera
2020-01-28, 18:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är inte MINA argument! Det är NASAS!
Menar du att jag ska leta upp något som DU vill veta?
Javisst! Hur mycket Swishar du över?

Säger du ja. Du påstår nåt helt utan visa någon källa.
Citera
2020-01-28, 18:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men som svar på din fråga. Alla ryssar tiger inte. Finns ryssar som har ifrågasatt månlandningen mer än en gång. Bara för dig att sätta igång och Googla för fullt om du är intresserad av det.

Plus att Ryssland som nation inte har avslöjat något kan ju bero på allt från mutor till utpressning. Eller också blev ryssarna helt enkelt också dragna vid näsan och spårade en tom farkost.

Om USA, på något fantasifullt sätt, i praktiken bestämde över Ryssarna under kalla kriget vad var då poängen med att fake:a månlandningen? Det är så totalt ologiskt.

"mutor" eller "utpressning" i 50 år...?! Har du något som styrker dessa fantasier?
Citera
2020-01-28, 18:25
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Säger du ja. Du påstår nåt helt utan visa någon källa.

Google is your friend! Orkar du scrolla upp eller tillbaka någon sida eller är det för jobbigt? Om du orkar det så kan du klicka på länken som den skribenten postade där dom säger det som jag har skrivit flera gånger nu att NASA själva säger att dom inte kan ta sig igenom Van Allen bältena med dagens teknologi.

Dessutom är det NASAS officiella hållning vilket du borde veta om du varit insatt i detta.
Citera
2020-01-28, 18:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Google is your friend! Orkar du scrolla upp eller tillbaka någon sida eller är det för jobbigt? Om du orkar det så kan du klicka på länken som den skribenten postade där dom säger det som jag har skrivit flera gånger nu att NASA själva säger att dom inte kan ta sig igenom Van Allen bältena med dagens teknologi.

Dessutom är det NASAS officiella hållning vilket du borde veta om du varit insatt i detta.
Så det är NASA:s officiella hållning idag att det inte går att passera van Allen-bältena?
Really?!
Jag antar att jag får Googla fram det själv för du tänker väl inte ange någon källa...?

*edit
Sedan är det ju väldigt märkligt att ange NASA som källa efter att ha påstått att de ljuger om allt.
Citera
2020-01-28, 18:29
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om USA, på något fantasifullt sätt, i praktiken bestämde över Ryssarna under kalla kriget vad var då poängen med att fake:a månlandningen? Det är så totalt ologiskt.

Vad då " bestämde "? Så om man mutar/ hotar eller eventuellt i samförstånd ljuger så bestämmer man över den andre? Poängen är väl ganska uppenbar om man överhuvudtaget är det minsta insatt i detta. Kennedy hade ju lovat inte bara det amerikanska folket att dom skulle landsätta astronauter på månen innan 60- talets slut! Detta är allmänt känt!
Citera
2020-01-28, 18:33
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så det är NASA:s officiella hållning idag att det inte går att passera van Allen-bältena?
Really?!
Jag antar att jag får Googla fram det själv för du tänker väl inte ange någon källa...?

*edit
Sedan är det ju väldigt märkligt att ange NASA som källa efter att ha påstått att de ljuger om allt.

Det är väl NASA som är källan om det nu är dom som påstår det? Vem ska jag annars hänvisa till tycker du? Volvo lastvagnar? Märkligt att folk alltid förväntar sig att andra ska servera dom med källor!

Det är sådant man brukar skriva när argumenten tryter!
Och ja det är väl för böveln NASAS officiella hållning om det nu är dom som säger detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in