2020-01-25, 11:43
Medlem
4598gj45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vad säger hon?

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Säger hon något intressant?

Tryck på subtitles.
Citera
2020-01-25, 11:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det stämmer, men dödssiffrorna visar fortfarande på att denna pandemi inte är bortom hanterbar kapacitet. Hade en massa friska, unga människor dött av viruset så hade vi verkligen legat illa till.
Sättet Kina hanterar pandemin tyder på att kapaciteten inte är så god som man gärna vill tro. Tur för oss att Kina är en diktatur som utan problem kan avrätta miljoner av den egna befolkningen om läget så kommer att kräva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
En läcka på 4chan som jag först trodde var precis som du nämner fake news. Men sen har jag gjort min hemläxa och gjort det som såna som du lägger över på Bonnier o dylikt nämligen research.

Läckan nämner symptomen.

Videorna som läckta på internet visar människor unga som gamla kollapsa där man i vissa av de tydligt ser att det kommer stora mängder blod från munnen.

Varför har man stängt ner miljon städer!?

Millitär på gatorna.

Varför vänta så länge med karrantänen. Jo så att så många som möjligt ska dö.

Georga guidestones.

Frimureri

Soros

Game Over

Den där soros måste ha en enastående arbetsförmåga med tanke på allt sattyg han håller på med enligt internet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vilket är helt åt helvete. Antibiotikaresistens är en bitch vi är helt försvarslösa emot.

Ja. Det roliga är att i Sverige får vi som drabbas av bakterier ibland inte antibiotika direkt eftersom vi ska ”vänta och se”. Jag har haft bakterier som gått upp i njurarna två gånger eftersom vårdcentralen tyckte jag skulle ”dricka citronvatten, vänta och se” när jag hade uvi.
Sedan läser man om Kina med 1,3 miljarder som får antibiotika intravenöst vid förkylning...herregud. Detra borde oroa oss mer än ett nytt influensavirus.
Citera
2020-01-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ger de verkligen antibiotikadropp då och inte bara någon näringslösning? Jag menar, kinesiska läkare borde väl veta något om antibiotika, när den ska användas och vad överanvändning leder till?

Det är antibiotika. Läkemedel skrivs ut friskt här. Läkarna får provision av läkemedelsbolagen.
Citera
2020-01-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Återigen: Man ska inte börja snickra på arken när flodvågen redan är ett faktum.

Verkar som att de ändå haft lite reserver undanstoppade.

4:00 pm Jan 25

Since Thursday, the Ministry of Industry and Information Technology has sent 14,000 protective suits and 110,000 pairs of medical gloves to Wuhan. It also helped in the purchase of 3 million masks, 100,000 protective suits and 2,180 pairs of goggles.

https://www.globaltimes.cn/content/1177737.shtml
Citera
2020-01-25, 11:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Tryck på subtitles.

Okej. Hon säger att 90.000 är smittade och att sjukvården behöver donationer.
Citera
2020-01-25, 11:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja. Det roliga är att i Sverige får vi som drabbas av bakterier ibland inte antibiotika direkt eftersom vi ska ”vänta och se”. Jag har haft bakterier som gått upp i njurarna två gånger eftersom vårdcentralen tyckte jag skulle ”dricka citronvatten, vänta och se” när jag hade uvi.
Sedan läser man om Kina med 1,3 miljarder som får antibiotika intravenöst vid förkylning...herregud. Detra borde oroa oss mer än ett nytt influensavirus.
För att inte tala om antibiotikadrällandet inom djurhållningen.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-01-25 kl. 11:52.
Citera
2020-01-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det är antibiotika. Läkemedel skrivs ut friskt här. Läkarna får provision av läkemedelsbolagen.

Jag förstår. I och för sig räcker det med att åka till Sydeuropa för att kunna få antibiotika utan recept så jag är väl inte jätteförvånad.

Detta förklarar ju alla filmer från sjukhus med oroliga folkmassor, de är vana att få behandling mot vanliga åkommor som förkylning och influensa. I Sverige tar vi två Alvedon och stannar hemma.
Citera
2020-01-25, 11:50
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Verkar som att de ändå haft lite reserver undanstoppade.

4:00 pm Jan 25

Since Thursday, the Ministry of Industry and Information Technology has sent 14,000 protective suits and 110,000 pairs of medical gloves to Wuhan. It also helped in the purchase of 3 million masks, 100,000 protective suits and 2,180 pairs of goggles.

https://www.globaltimes.cn/content/1177737.shtml
Bra där!
Citera
2020-01-25, 11:53
Avslutad
Läste att viruset tros ha spridits från en marknad där man sålde ormar. Varför i helvete äter kineser ormar? Deras matvanor är fan vidriga, inte konstigt att de smittas av virus.

Flera andra virus har ju kommit från just Kina, troligtvis för att man envisas med att äta alla äckliga djur som finns. SARS-viruset började också i Kina, och tros ha kommit från en marknad där man sålde sibetkatter som mat.
Citera
2020-01-25, 11:55
Medlem
Alla utgår ifrån att både det man ser i diverse klipp och att den kinesiska regimens officiella uttalande om antalet döda/drabbade är sant. Magkänslan säger att med tanke på det intensiva arbetet när det gäller att både hitta infekterade, bygga sjukhus och hålla folk i karantän så tror jag att dödssiffran är ganska så nedskalad i ett desperat försök att inte skrämma upp omvärlden samt påverka landets export
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in