2020-01-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det är antibiotika. Läkemedel skrivs ut friskt här. Läkarna får provision av läkemedelsbolagen.
Någon källa på detta?
Citera
2020-01-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Läste att viruset tros ha spridits från en marknad där man sålde ormar. Varför i helvete äter kineser ormar? Deras matvanor är fan vidriga, inte konstigt att de smittas av virus.

Flera andra virus har ju kommit från just Kina, troligtvis för att man envisas med att äta alla äckliga djur som finns. SARS-viruset började också i Kina, och tros ha kommit från en marknad där man sålde sibetkatter som mat.

Ja, när djur och människor trängs på liten yta, som på dessa marknader med levande djur, kan virus från djur smitta människor och sedan mutera. Det händer oftast med fågelvirus, så det behöver inte nödvändigtvis ha att göra med att man äter äckliga djur. Kyckling till exempel äts ju i hela världen.
Spanska sjukan, sars, svininfluensan, alla dessa kom från Kina.
Citera
2020-01-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retro.b
Alla utgår ifrån att både det man ser i diverse klipp och att den kinesiska regimens officiella uttalande om antalet döda/drabbade är sant. Magkänslan säger att med tanke på det intensiva arbetet när det gäller att både hitta infekterade, bygga sjukhus och hålla folk i karantän så tror jag att dödssiffran är ganska så nedskalad i ett desperat försök att inte skrämma upp omvärlden samt påverka landets export

Vi har ju insatta personer här i tråden som förklarat att kineser är vana att söka vård och få behandling för minsta förkylning. Jag tycker man ska komma ihåg detta när man diskuterar hur vården hanterar utbrottet.
Citera
2020-01-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Någon källa på detta?

Välkommen till Kina så ska du få se med egna ögon. Detta är ingen hemlighet.
Citera
2020-01-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retro.b
Alla utgår ifrån att både det man ser i diverse klipp och att den kinesiska regimens officiella uttalande om antalet döda/drabbade är sant. Magkänslan säger att med tanke på det intensiva arbetet när det gäller att både hitta infekterade, bygga sjukhus och hålla folk i karantän så tror jag att dödssiffran är ganska så nedskalad i ett desperat försök att inte skrämma upp omvärlden samt påverka landets export
Ganska sannolikt ja. Men eftersom andra länder nu har smittats så kan vi kolla på hur dessa fall utvecklar sig för att avgöra hur dödligt virus är. Då kommer det bli uppenbart om, eller snarare hur mycket, Kina har ljugit.
Citera
2020-01-25, 12:01
Medlem
Sharm0tas avatar
There are currently 1,390 confirmed cases worldwide, including 42 fatalities.

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-01-25, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, när djur och människor trängs på liten yta, som på dessa marknader med levande djur, kan virus från djur smitta människor och sedan mutera. Det händer oftast med fågelvirus, så det behöver inte nödvändigtvis ha att göra med att man äter äckliga djur. Kyckling till exempel äts ju i hela världen.
Spanska sjukan, sars, svininfluensan, alla dessa kom från Kina.

Fast anledningen till att man säljer levande ormar, sibetkatter och andra djur på marknader i Kina är just för att man äter dessa äckliga djur.

Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt? Jag tog inte upp fågelviruset som exempel, eftersom det är inget konstigt att äta fågel, även om duvor på pinne som man säljer i Kina inte verkar speciellt aptitligt...
Citera
2020-01-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Välkommen till Kina så ska du få se med egna ögon. Detta är ingen hemlighet.
Ursäkta jag trodde du menade Sverige
Citera
2020-01-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Fast anledningen till att man säljer levande ormar, sibetkatter och andra djur på marknader i Kina är just för att man äter dessa äckliga djur.

Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt? Jag tog inte upp fågelviruset som exempel, eftersom det är inget konstigt att äta fågel, även om duvor på pinne som man säljer i Kina inte verkar speciellt aptitligt...

Ja, men i vissa kulturer tycker de vi är asäckliga som äter kräftor till exempel, så vad som anses äckligt kan ju inte få avgöra vad som är lämpligt.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Sök men inte hittat något om detta, kanske någon som vet mer?
De som smittats, blir de friska eller inte och om de blir friska när kan de friskförklaras att inte smitta andra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Ursäkta jag trodde du menade Sverige

Citera
2020-01-25, 12:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
...

Detta förklarar ju alla filmer från sjukhus med oroliga folkmassor, de är vana att få behandling mot vanliga åkommor som förkylning och influensa. I Sverige tar vi två Alvedon och stannar hemma.
Kan ju vara så att vi tack vare vårt välstånd har en god grundfysik, kan stanna hemma från jobbet utan att förlora alltför mycket ekonomiskt samt har (hade) en väl fungerande och rättvis sjukvård.

Vi är dessutom informerade och upplysta samt litar på att Staten tar hand om oss. Att auktoriteter har rätt, och att om nån säger åt oss att - som nämns i en kommentar ovan - dricka citronvatten vid urinbesvär så fogar vi oss lydigt ...

Att vi skulle kunna vara fysiska och psykiska praktexemplar kan du glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in