2019-03-25, 17:21
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilogic
Det är lika bra det vi behöver inte sådant skit 2018..
Det sker dock ett utbyte nu där AF läggs ner till förmån för vuxendagis som Miroi. De borgerliga partierna har fått igenom sitt krav att dessa ska ta över helt så småningom.
Citera
2019-03-25, 18:28
Medlem
Existerar dom fortfarande? Dom gick ju i konkurs i höstas.
Citera
2019-08-24, 20:01
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CIS-man
Existerar dom fortfarande? Dom gick ju i konkurs i höstas.

De valde att gå att gå i konkurs och blev uppköpta av ett annat liknande företag. Mirois VD Jan Aspvik och styrelesordförande Anders Lindqvist skrattade nog hela vägen till banken med de pengar som de och deras riskkapitalkamrater roffade åt sig på skattebetalarnas bekostnad för att sedan gömma undan i "skatteparadi

Jag blev tvingad av arbetsförmedlingen i Hudiksvall att skriva in mig hos dem när jag var arbetslös sommaren 2012 och blev då utsatt för deras mygel och inkompetens. Dock så vägrade jag och några till att vara tysta om detta utan gick ut i press (jag blev bla intervjuad av Rapport och Aktuellt) vilket tresulterade i att de förlorade en massa uppdrag när det visade sig vilka brister de hade i verksamheten. Blev uppringd med kort varsel och erbjuden att sitta i SVTs morgonsoffa också vilket jag tackade nej till då jag då hade fått nytt jobb. Ångrade dock lite att jag inte åkte ner när jag dagen efter på morgonen tittade när de på Gomorron Sverige tog upp ämnet och en moderat minister satt där och spelade dum och sade saker som "hur kunde detta ske?" (de hade velat ha med mig för att pressa den där ministern lite).
Citera
2020-01-22, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
De valde att gå att gå i konkurs och blev uppköpta av ett annat liknande företag. Mirois VD Jan Aspvik och styrelesordförande Anders Lindqvist skrattade nog hela vägen till banken med de pengar som de och deras riskkapitalkamrater roffade åt sig på skattebetalarnas bekostnad för att sedan gömma undan i "skatteparadi
Jan Aspvik var bara en hjärtsjuk målvakt som dessutom dog strax efter Mirois konkurs. Tattarsläket Sjölund från Jönköping var de som låg bakom företaget. Konkursförvaltaren är klar i höst då vet vi vilka av Tomas, Simon och Linus Sjölund som man kommer att skicka vidare till åklagare för bedömning.
Citera
2020-01-25, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av led12345
Jan Aspvik var bara en hjärtsjuk målvakt som dessutom dog strax efter Mirois konkurs. Tattarsläket Sjölund från Jönköping var de som låg bakom företaget. Konkursförvaltaren är klar i höst då vet vi vilka av Tomas, Simon och Linus Sjölund som man kommer att skicka vidare till åklagare för bedömning.
Uppdatering: Konkursförvaltaren drar åt snaran gällande bilarna Sjölund plockade ut från företaget. Trolöshet mot huvudman känns allt mer troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in