2014-07-03, 19:24
Medlem
Ja själv är man tillbaks på skräp-miroi igen Dock slipper jag sketna utbildningar/föreläsningar och har istället en jobbcoach. Det ger mig ingenting öht och det enda vi gör är att "skriva upp mål inför nästa vecka". Mål som: sök jobb, gör uppföljningar på det och det, putsa CV:et. Saker jag alltid sysslat med innan uppenbarligen... Att putsa mitt cv eller personliga brev behövs det faktiskt inte så mycket på heller eftersom det mer eller mindre var felfritt innan. Ändrade max 2 grejer.

Tjaa, sen då? Ska jag göra detta varje vecka? Nä, är så himla less. Så nöjd att jag har ett möte kvar innan min coach drar på semester i 4 veckor. Hoppas jag får ett jobb innan det, för nu är jag så desperat att jag skickat in ett flertal ansökningar utomlands. Något jag egentligen varit skraj för. Men nu jäklar.
Citera
2014-07-24, 23:27
Medlem
Jag bara måste fråga ifall någon annan här råkat ut för samma sak som jag gjorde nyss. Blev helt paff.

Jag slutade gå till miroi i början av januari i år, med andra ord ett drygt halvår tillbaka. Mot slutet av januari blev jag sedermera avstängd från miroi och ungdomsgarantin och hela köret. Jag kontaktade aldrig varken miroi eller AF för att förklara läget, vilket kanske var dumt med facit i hand men jag var så förbannad på deras upplägg så jag sket i det bara och lämnade det bakom mig. Hur som helst, NU i dagarna har min så kallade coach som jag hade på den tiden skickat mig ett vänligt mail där hon undrar hur det är med mig, vad jag har för mig nu för tiden etc etc. Efter en lååång period där jag inte ens är med i deras system längre eller nånting.

Är detta något som alla deras coacher gör x månader efter att man slutat med deras skit? Kanske för att få fram någon statistik på vad deras före-dettingar gör i rent statistikredovisningssyfte?
Senast redigerad av chobii 2014-07-24 kl. 23:39.
Citera
2014-07-25, 12:24
Medlem
Ingen med samma erfarenhet?
Citera
2014-07-25, 16:31
Medlem
VonKnorrhanes avatar
De har ringt mig ett par gånger och bett mig intyga att jag jobbar. Jag har dessutom fått erbjudande om biobiljett för att göra det...
Citera
2014-07-25, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Jag bara måste fråga ifall någon annan här råkat ut för samma sak som jag gjorde nyss. Blev helt paff.

Jag slutade gå till miroi i början av januari i år, med andra ord ett drygt halvår tillbaka. Mot slutet av januari blev jag sedermera avstängd från miroi och ungdomsgarantin och hela köret. Jag kontaktade aldrig varken miroi eller AF för att förklara läget, vilket kanske var dumt med facit i hand men jag var så förbannad på deras upplägg så jag sket i det bara och lämnade det bakom mig. Hur som helst, NU i dagarna har min så kallade coach som jag hade på den tiden skickat mig ett vänligt mail där hon undrar hur det är med mig, vad jag har för mig nu för tiden etc etc. Efter en lååång period där jag inte ens är med i deras system längre eller nånting.

Är detta något som alla deras coacher gör x månader efter att man slutat med deras skit? Kanske för att få fram någon statistik på vad deras före-dettingar gör i rent statistikredovisningssyfte?

Coachen vill säkert veta om du har fått ett jobb så att denne kan ta en kopia på ditt anställningsavtal och sedan få sin bonus. Det utgår en viss summa i bonus till Miroi för varje person som börjar studera med studiestöd (alltså inte genom AF) eller som får ett jobb. Jobbet måste dock vara utan något form av stöd från arbetsförmedlngen, typ som lönebidrag och liknande.

Kan inte se någon annan anledning till varför de skulle vilja kontakta dig. De gör inte ett jävla skit utan någon form utav vinning.
Citera
2014-07-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Coachen vill säkert veta om du har fått ett jobb så att denne kan ta en kopia på ditt anställningsavtal och sedan få sin bonus. Det utgår en viss summa i bonus till Miroi för varje person som börjar studera med studiestöd (alltså inte genom AF) eller som får ett jobb. Jobbet måste dock vara utan något form av stöd från arbetsförmedlngen, typ som lönebidrag och liknande.

Kan inte se någon annan anledning till varför de skulle vilja kontakta dig. De gör inte ett jävla skit utan någon form utav vinning.
Varför gör de så? Orättvisa idiotjävlar som borde skjutas. De har bara girighet i huvudet. Man går på miroi för att man måste klara sig, sen börjar man studera istället för de gör fan ingen nytta och så får de anställda där en jävla bonus?! Hela regeringen bakom detta är sinnessjuka.
Citera
2014-08-14, 15:34
Medlem
Cowells avatar
Har gått på denna värdelösa Miroi-skiten nu i ett par månader. Men ska börja plugga snart så jag slipper det.

Idag är jag magsjuk men jag fick en utskällning av min jobbcoach efter att ha sjukanmält mig för sent. Gjorde det ca 14.00 istället för innan 11.00 som man tydligen ska göra.

Som om jag inte har annat att tänka på än vilka tider jag ska passa till dessa värdelösa vuxendagis, särskilt när jag är sjuk...
Citera
2014-08-15, 11:42
Medlem
Har hört att coacherna inte har tid art ta hand om en åt gången?

Hur fan ska man ha hjälp då? Sverige är ett u-land.
Citera
2014-08-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollsan
Ja själv är man tillbaks på skräp-miroi igen Dock slipper jag sketna utbildningar/föreläsningar och har istället en jobbcoach. Det ger mig ingenting öht och det enda vi gör är att "skriva upp mål inför nästa vecka". Mål som: sök jobb, gör uppföljningar på det och det, putsa CV:et. Saker jag alltid sysslat med innan uppenbarligen... Att putsa mitt cv eller personliga brev behövs det faktiskt inte så mycket på heller eftersom det mer eller mindre var felfritt innan. Ändrade max 2 grejer.

Tjaa, sen då? Ska jag göra detta varje vecka? Nä, är så himla less. Så nöjd att jag har ett möte kvar innan min coach drar på semester i 4 veckor. Hoppas jag får ett jobb innan det, för nu är jag så desperat att jag skickat in ett flertal ansökningar utomlands. Något jag egentligen varit skraj för. Men nu jäklar.
Det är så skräp-miroi jobbar. genom att vara till så lite hjälp som möjligt får dom folk att söka jobb bara för att ta sig därifrån. min coach behandlar mig dessutom som en lat bortskämd unge. helt värdelöst
Citera
2014-12-29, 15:01
Medlem
brattalattas avatar
Om man får meddelande om placering ska miroi kontakta en va? inte jag ska göra det? Sen kontaktar jag arbetsförmedlingen om de inte skulle höra av sig? Tror min arbetsförmedlare sa så men frågar er som har erfarenhet så jag slipper besöka arbetsförmedlingen i onödan.
Citera
2018-10-25, 19:45
Medlem
Blev känt för popcorn och filmvisning – nu går jobbcoachjätten i konkurs
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-1
Citera
2018-10-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CIS-man
Blev känt för popcorn och filmvisning – nu går jobbcoachjätten i konkurs
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-1

Det är lika bra det vi behöver inte sådant skit 2018..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in