2020-01-18, 22:46
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej jag tog 350mg elvanse (50mg kapslar) igår vid klockan 19.00. Är fortfarande jättepigg fast än jag inte sovit än blund. Är detta på grund av kapslarna? Hur länge är ruset? Ruset kan väll inte vara i mer än 24 timmar haha?
Det beror på att du har tagit tjack.
Citera
2020-01-18, 23:00
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Det beror på att du har tagit tjack.
Förlåt hur menar du?
Kan man ha effekt i 28 timmar efter man tagit det?
Är inte alls trött...
Citera
2020-01-18, 23:13
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Förlåt hur menar du?
Jag menar bara att amfetamin har just den lilla egenskapen du för stunden lider utav.

Citat:
Kan man ha effekt i 28 timmar efter man tagit det?
Uppenbarligen.

Citat:
Är inte alls trött...
Ja, det är själva poängen.
Citera
2020-01-18, 23:20
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Jag menar bara att amfetamin har just den lilla egenskapen du för stunden lider utav.

Uppenbarligen.

Ja, det är själva poängen.
Nä det kan inte stämma?
På vanlig tjack somnar jag bra efter 8 timmar och då kan jag ha tagit 500mg nasalt.

Nu har jag svalt 7st elvanse tabletter för 28 timmar sedan och varit vaken i 38 timmar. kan någon annan svara som inte är fullkompligt inkompetent?
Har tagit 3 xanor och theralen wtf är detta för något, det kan väll fan inte ge effekt i 28 timmar, detta var det senaste intaget. Jag borde ju kunna decka nu?
Citera
2020-01-19, 00:00
Medlem
Retornofdes avatar
Citat:
Har tagit 3 xanor och theralen wtf är detta för något,

Theralen biter inte om man är tjackad och xanoren kanske inte var äkta? Bara härda ut. Ett tips är sluta jaga sömnen låt den komma när den kommer, lägg dig, drick vatten, försök slappna av och kolla på något trevligt så somnar du tids nog. Kom ihåg att bara att ligga och slappna av är sunt även om du inte somnar.
Citera
2020-01-19, 00:03
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
kan någon annan svara som inte är fullkompligt inkompetent?
Du kan också göra egna efterforskningar med hjälp av diverse sökverktyg här ute på webben. Då slipper du även vänta på att rätt svar ska dyka upp.

Eller så fortsätter du framstå som efterbliven.
Citera
2020-01-19, 00:18
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retornofde
Theralen biter inte om man är tjackad och xanoren kanske inte var äkta? Bara härda ut. Ett tips är sluta jaga sömnen låt den komma när den kommer, lägg dig, drick vatten, försök slappna av och kolla på något trevligt så somnar du tids nog. Kom ihåg att bara att ligga och slappna av är sunt även om du inte somnar.
Så elvanse ruset kan alltså vara i 30 timmar? Tog det för 30 timmsr sedan? Jag mår smitbra och har ätit o druckit och tagit benso men min puls är hög. Visste inte inte att en medicin kunde ge rus i 30 timmar efter intag?
Citera
2020-01-19, 00:40
Medlem
Retornofdes avatar
Citat:
Så elvanse ruset kan alltså vara i 30 timmar? Tog det för 30 timmsr sedan? Jag mår smitbra och har ätit o druckit och tagit benso men min puls är hög. Visste inte inte att en medicin kunde ge rus i 30 timmar efter intag?

Hej kompis. Ta och gör som jag sa och sluta fokusera på att du måste somna, det är lika dumt som att försöka somna när man tagit tjack, det går liksom inte. Dessutom är elvanse amfetamin i laglig form vilket som sagt gör det hela döfött. Har du ätit xanor utan resultat är det bästa du kan göra att lägga dig, glo någon dålig film/lättsam serie som inte kräver så mycket tankeverksamhet och bara försöka slappna av. Du kommer somna förr eller senare såklart det bästa är bara att sluta försöka jaga sömnen för ju mer du jagar desto svårare kommer det bli! Vet inte hur mycket erfarenhet du har av substanser men tänk dig att du har druckit en flaska vodka och försöker nyktra till en timma efteråt, det går inte eller hur? Bara gilla läget som sagt. Det är ingen fara med det men se det som en erfarenhet rikare en del är mer känsligare än andra för centralstimulerande medel precis som alla andra substanser som påverkar oss. En del blir jättefulla av folköl och en del behöver nästan omänskligt mycket för att hamna på samma nivå. Drick vatten som jag tidigare tipsade om så somnar du till slut!
Citera
2020-01-21, 05:49
Medlem
Testat elvanse en gång och vill ha mer

Är det stor skillnad på elvanse och vanligt tjack? Blev lugn av elvanse tror de beror på adhd
Citera
2020-01-21, 07:36
Medlem
Ja, det är ohygglig skillnad på riktigt tjack o elevanse!
Elevanse är LISdexamfetamin, vanligt tjack är dex och LEVOamfetamin.
Man blir lugn o koncentrerad av amfetamin i vissa doser, speedad på större doser.
Bara för du trodde dig bli lugn på en elevanse betyder det inte du skulle ha adhd.

Adhd VET man om man har, det är absolut ingenting man bara inser efter man käkat ett piller en gång. Jag lovar!
Skicka en egenremiss om utredning till nåt privat mottagning o gör en undersökning om du tror dig ha det. Skit i landstinget, där kommer du aldrig få en tid.
Vill du endast ha elevanse för du gillar det kan du väl bara köpa det svart? Att ljuga till sig en diagnos i dagens läge är enkelt, men tar massa tid, o du får lämna prover både innan o under medicineringen o ser dom en gnutta droger eller alkohol i testerna får du inget alls. Enköare mao att köpa svart.
Här, du får en virtuell elevanse av mig, har en halv burk---> ¤ vassego polarn!

Edit / elevanse går inte att iv:a, det måste gå genom magen för annars får du helt noll effekt. Har du testat om du blir lika "lugn" på metylfenidat? Personligen blir jag "lugnare" på ritalin!👍
Senast redigerad av kadjinah 2020-01-21 kl. 07:38.
Citera
2020-01-21, 08:20
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Jag har ADD från helvetet och jag blir inte lugn av elvanse. Tvärtom blir jag en effektiv jävel. Första timmen efter intag blir jag väldigt trött sen vänder det och jag är 100% fokuserad i 10 timmar. Världens bästa medicin.
Citera
2020-01-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Tyvärr så är det bara psykiatrin som ger ut medicinerna där jag bor, och dom 2 läkarna där snackar med varann.
Byta mottagning kanske vore något, men det har du kanske redan tänkt på? Vet du med dig att du spårar på snabbverkande är det kanske ingen idé att byta bort Elvanse för din egen skull.

Får läkarna verkligen snacka skit om vilken narkotikabrottsling du är med varandra? Det låter som ett misstänkt sekretessbrott och förtal. Ring polisen, IVO och alla möjliga. Det gör jag om någon andas fel i närheten av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in