Citat:
Ursprungligen postat av
Bryling
Scientologi som metod, fungerar, och är en sannare metod än psykologi för att handskas med psyket/sinnet. Rörelsen däremot, är, numera fullständigt galen. På Kammakargatan fanns det hopp och framtidsvision, där "peakade" de i Sverige, sedan, 84-85, gick det bara utför.
Martin Schultz är en av dessa "efterscientologer" som fortfarande prisar ALLT som har med scientologi att göra. Detta trots att han fanns där innan det gick utför. Han fattade och fattar fortfarande, m.a.o, ingenting om den negativa utvecklingen. Maniskt positiv likt Tom Cruise. Farlig person m.a.o då han dessutom blivit clear, sedan dess.
Vad gäller Xenu och hela den berättelsen, så är den sann. Men hans makt i denna vår upplevelse är numera desarmerad. Så det finns hopp!
Citat:
Scientologi som metod, fungerar, och är en sannare metod än psykologi för att handskas med psyket/sinnet.
Det är ett ostyrkt påstående du gör!
Du påminner om Hubbard han brukar också hålla på sådär och komma med påståenden utan bevis! Det här är väl påståenden du hört inom Scientologirörelsen som du raparupp här, och tror att jag är lika lättpåverkad som du!
Det är jag inte, för nuförtiden så köper jag bara argument först när jag ser att argumentet följer logisk på bevisunderlaget!
Citat:
Rörelsen däremot, är, numera fullständigt galen. På Kammakargatan fanns det hopp och framtidsvision, där "peakade" de i Sverige, sedan, 84-85, gick det bara utför.
Ja hopp och framtidstro som inte hade någon koppling till verkligheten!
Jag kom i kontakt med Scientologikyrkan 1982-April, jag träffade en tjej som var med där som fick in mig. Före det så hade jag inte hört talas om Scientologin, viste inte vad det var för något! När jag då vid tiden berättade för min omgivning att jag höll på med Scientologin och försökte få dom intresserad av det så fick jag höra; ”Scientologikyrkan är ökänd för att lura av människor sina pengar”!
Det var omöjligt att få någon intresserad. Samma fenomen kunde man se inne på kyrkan, medlemmarna fick inte nya personer intresserade, deras anställda staff fick fortfarande in lite nytt folk via sina Body Routers som drog in folk för en personlighetstest! Man såg inte många av dom nya i kursrummen!
84 – 85 som du omnämner slutade det komma in nytt folk för jag såg inga i bokstoor Office som gjorde personlighetstester! Då vid tiden hade dom flyttat Div 6 det lilla kursrummet in till akademin. Jag hade köpt ett tränings paket ”Falska Syften” Den var poppis inom rörelsen då vid tiden! Jag gillade att köra TR’s men kunde inte se några nya studenter som omnämnt tidigare, så jag frågade Akademi Kursledaren Håkan Wahlgren finns det inga nya studenter här? Nej finns inga!
Citat:
Martin Schultz är en av dessa "efterscientologer" som fortfarande prisar ALLT som har med scientologi att göra.
Jag vet vem det är!
Jag gav han en session Overt och Undanhållanden som ingick i kursen HSSSC
Hubbard Senior Security Checker Course!
Citat:
Detta trots att han fanns där innan det gick utför. Han fattade och fattar fortfarande, m.a.o, ingenting om den negativa utvecklingen. Maniskt positiv likt Tom Cruise. Farlig person m.a.o då han dessutom blivit clear, sedan dess.
Du pratar om att det går utför, och varför Martin inte såg något?
Jag såg ingen skillnad under tiden 1982 – 1989! Kyrkan körde det på samma sätt 1982 som 1989 fast med den skillnaden att det blivit mycket dyrare men det hindrar inte folk att vara intresserad av Scientologin på samma sätt som ungdomar kan gilla och vara intresserad av sportbilar Porsche och Corvette, Lamborghini osv trots att dom inte har råd med sådana dyra bilar! Men nästan ingen är intresserad av Scientologin för det finns inga åtråvärda resultat, och det är lika i hela Västvärlden!
Scientologin expanderade i början och en bit in på sjuttiotalet i Sverige för då visste ingen vad det var, det fanns inget Internet, och tidningarna hade inte hunnit skrivit så mycket om rörelsen! Det är ingen som går på det länge, det är ett uttömt kapitel! Du eller vemsomhelst skulle få mig och alla andra intresserade om du kan visa vad som blir bättre i ens liv när man håller på med Scientologin! Men du kan inte visa upp något sånt för det finns inte!
Om Clears eller OT’s är supervarelser med fantastiskt hög IQ och drivkraft bortom det normala så skulle hela världens uppmärksamhet vara riktad mot Scientologin, alla skulle vara intresserad! Ett exempel; jag lästa i tidningen om en pojke som är 9 år gammal och 145 i IQ och har på grund av det nyss avslutat en Universitetsutbildning!
Tänk om han hade andra fantastiska egenskaper, behöver bara sova 1 timme per natt och kan flytta föremål med tanken. Om det fanns en teknologi som kunde få fram sådana varelser så skulle hela världens uppmärksamhet vara riktad mot den teknologin! Det finns ingen sån teknologi för man hör aldrig talas om det! 1982 så hade jag inte hört talas om Scientologin när jag kom i kontakt med rörelsen! Eftersom jag inte ens hört talas om dom så måste dom vinster dom har endast ligga på en sådan trivial nivå att ingen bryr sig!
Jag såg 2 OT inne på kyrkan Kurt Ståhl och Peter Astrin!
Kurt Ståhl var på OT 7 och Peter Astrin har Gjort OT8 och Saint Hill Special Briefing Course! Jag såg dom där under 7 års tid ingen av dom har några förmågor utöver det vanliga och på grund där av får ingen intresserad av Scientologin! Kurt Ståhl och Lars Forsell sålde Scientologiböcker på T-Centralen i början på åttiotalet men slutade efter ett tag! Varför då? Förmodligen för att dom sålde för lite för att orka hålla på i längden med det! Jag var där 1984 – 1986 några gånger tillsammans med 2 andra men ingen av oss sålde någonting så vi gav upp! Vanligt folk går inte på snacket när vi inte kan visa upp resultat!
Citat:
Vad gäller Xenu och hela den berättelsen, så är den sann. Men hans makt i denna vår upplevelse är numera desarmerad. Så det finns hopp!
Hubbard pratar om Xemu eller Exnu 1968 på klass 8 kursen, bandföreläsningen heter Assist och finns på Youtube med hans röst och text! Tony Ortega har en Artikel här om saken med länk till Youtube Xenu! Föreläsningen är konfidentiell för Hubbard påstår att det är farligt att ta del av den om man inte är preparerad för det med allt tidigare material! Jag har hört bandföreläsningen och är inte preparerad för det men märker ingen skillnad så här har vi bevis på att Hubbard ljuger!
https://tonyortega.org/2018/04/19/scientologys-greatest-lecture-of-all-its-finally-time-we-look-closer-at-xenu-in-all-his-glory/
Vad det handlar om är att man måste betala hundra tusentals kronor innan man får reda på vad OT nivåerna handlar om!