2011-06-29, 21:17
Medlem
Nu går Scientologerna mot nya högre andliga nivåer.........
Vad menar de egentligen?
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/nya-avancerade-organisationer-vid-horisonten-656948
Citera
2011-06-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorWerther
Nu går Scientologerna mot nya högre andliga nivåer.........
Vad menar de egentligen?
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/nya-avancerade-organisationer-vid-horisonten-656948

Att dem måste ha in cash fort för det börjar krisa.
Känns för övrigt som en dålig autotranslate. Men den verkar komma från idealorgen i Malmö och där fiunns ju inte så måbnga svensktalande direkt (Någon mer än Ad Vulto?)
Citera
2011-07-07, 14:58
Medlem
Scientologipropaganda i Malmö.

Den 1-10 juli 2011 på Malmö Börshus, Skeppsbron 2 ( mittemot centralstationen)

Öppet dagligen 10.00 -21.00

Man söker desperat nya kunder...........
Citera
2011-07-09, 14:03
Medlem
Scientologerna vräker ut gamla "nyheter" på en massa sidor som Mynewsdesk , presskontakt.se mfl.
Tex detta: http://www.presskontakt.se/pressreleaser/visa/pressrelease/389259/scientologi--ny/600E4A51-AF54-9569-6894-47621CC0B88D

Som sagt, man håller väl på och blir desperata......
Citera
2011-07-27, 21:12
Medlem
Nån som är insatt i hur det står till i sekten/företaget/"kyrkan"....?
Väldans tyst är det......Deras kyrka/kontor eller vad man skall kalla det, i Birmingham har väl blivit av med sina skatteförmåner. Tack vare dessa förmåner har de sluppt att betala £250,000 i skatter de senaste åren. Inte dåligt!
Nån annan kyrka/kontor som är på fallrepet???
Citera
2011-07-27, 22:11
Medlem
Smesos avatar
Det stämmer. Birmingham behöver konstgjord andning för att kunna överleva, och många andra "kyrkor" är i samma situation. Det är intressant eftersom just Birmingham för 6 år sedan var en mycket framgångsrik kyrka med nästan 100 anställda.

Men, scientologikyrkan som internationell organisation är dödsdömd om ingen förändring sker snabbt, men själv tror jag däremot inte att det går att rädda scientologikyrkan. Den tappar fler medlemmar per dag än den "rekryterar", så det är bara en fråga om tid innan hela korthuset rasar.

Själv befann jag mig under fem år på den plats där den högsta ledningen finns, och jag har följt utvecklingen sedan jag lämnade kyrkan, så jag hittar inte bara på när jag säger att kyrkan inte har långt kvar - högst några år, om ens det.
Citera
2011-07-28, 19:59
Medlem
Hej!

Kul att ha dig här.

Var du i SO?
Har du jobbat på Gold?

Är du clear? Hur långt på bron kom du?
Hur mycket pengar har du bränt?
Har du koll på svenska COS?
Hur länge var du medlem?
Är du indipendent eller har du vaknat helt?
Senast redigerad av Kent-Herbert 2011-07-28 kl. 20:02.
Citera
2011-07-28, 22:57
Medlem
Smesos avatar
Hej!
Ja, jag var med i SO och jobbade i Gold och i "Exec Strata" under ED Int.

Nej, jag är inte clear. Hann bara knappt börja med NED (steget före clear)?
Själv skulle jag inte säga att jag har bränt några pengar, i egentlig mening, eftersom jag bara själv betalade högst några tusenlappar, och det var det värt tycker jag fortfarande. Resten fick jag under min tid som "slavarbetare". Däremot kan man ju säga att jag fick en hel del utebliven inkomst under min tid i SO. Under de åren så kan man ju inte precis säga att jag fick några slantar över att lägga på spargrisen. Men då handlar det väl snarare om nästan 10 brända år, snarare än brända pengar (fast helt bortkastade var inte de åren eftersom jag ju fick lära mig en hel del, på gott och ont).

Svenska COS har jag dålig koll på. Var i Göteborgsorgen för 15 månader sedan och snackade lite med gamla kompisar, och då var det ganska tomt där, helt som väntat. Men jag bor för långt bort för att de skulle försöka få mig på kurs igen, så det var "ofarligt" att titta förbi, så att säga.

Jag började 1988, men även om jag inte officiellt har sagt upp mitt medlemskap så ser jag mig inte som medlem längre. Jag har inte gjort något inom scientologin på flera år nu, men skulle jag göra det så skulle det bli utanför kyrkan, helt självklart.
Citera
2011-07-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Hej!

Nej, jag är inte clear. Hann bara knappt börja med NED (steget före clear)?

Clear........ett fiktivt begrepp som är intetsägande. Ett tarvligt försök att skapa nån slags etikett så att medlemmar som pungat ut med stålar tror att de har inträtt i nån slags högre andlig nivå.
Ordbajseri är vad det är. Enbart terminologin som existerar inom CO$ är ju skrattretande.
Citera
2011-07-31, 06:44
Medlem
Smesos avatar
Jodu, FarbrorWerther,
Om du kan så lite om vad clear är, varför bryr du dig ens om att kommentera?
Det enda som du visar är ju bara att du inte vet vad du talar om.

Du har en uppfattning, ja. Du har en åsikt, ja. Men du kan lika gärna ha en uppfattning och åsikt om formningen av huvudena i olmekernas kultur. Det skulle säkert vara en lika insatt uppfattning och åsikt.

Bättre att sitta tyst och låta andra undra om man är helt ignorant än att öppna munnen och bevisa att man är det.
Citera
2011-07-31, 08:29
Medlem
fotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Det stämmer. Birmingham behöver konstgjord andning för att kunna överleva, och många andra "kyrkor" är i samma situation. Det är intressant eftersom just Birmingham för 6 år sedan var en mycket framgångsrik kyrka med nästan 100 anställda.

Men, scientologikyrkan som internationell organisation är dödsdömd om ingen förändring sker snabbt, men själv tror jag däremot inte att det går att rädda scientologikyrkan. Den tappar fler medlemmar per dag än den "rekryterar", så det är bara en fråga om tid innan hela korthuset rasar.

Själv befann jag mig under fem år på den plats där den högsta ledningen finns, och jag har följt utvecklingen sedan jag lämnade kyrkan, så jag hittar inte bara på när jag säger att kyrkan inte har långt kvar - högst några år, om ens det.

Har scientologerna slutat med Gula tältet? Det var längesedan man såg ett gult tält.

Numera har de ett rött tält som är mycket mindre har jag sett. Har de bytt koncept?
Citera
2011-07-31, 18:37
Medlem
Smesos avatar
Nej, de har inte slutat med det totalt. Det är bara så att de inte har tillräckligt med folk längre. Det gör att tältens användning blir allt glesare.

De gula tälten används egentligen oftare numera under sommaren på olika marknader, och då är det frivilliga scientologer som gör det. I södra Sverige är det t.ex. Peter Larsson som organiserar det (Södra Sveriges frivilligpastorer).
Kyrkan är ju dessutom långt efter tekniskt sett. Jag vet inte varför de inte säljer e-böcker i stället för att envisas med att lägga ner pengar på att trycka pappersböcker. Också mycket lättare att söka efter något citat i e-böcker, men vad annat kan man vänta sig av en organisation som uppmanar sina medlemmar att inte använda Internet till annat än e-post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in