Citat:
Ursprungligen postat av
SmyghukareN
Enkel match för Postnord att gå med plus, bara höj avgiften för alla utlandspaket ( som vanligt även inom EU) till 150:-, en miljon paket ger då 150 miljoner, bara poff sådär.
En enorm mängd brev och paket varje dag, måste vara tröttsamt att hålla på, folk bor på så konstiga ställen med, varför inte lägga allt i en hög och låta folk själva få leta fram sina försändelser ur högen?
Du menar 150sek för att ta emot ett paket från utlandet? Det regleras redan genom avtal med utländska postverk och fraktföretag.
Tull och momshanteringen som hanteras av Postnord måste vara det som fungerar absolut sämst. Helt absurda väntetider. Det kunde man gärna få privatisera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
De skulle behållit gamla Postverket. Privatiseringsivern har gått för långt. Jag har inget emot privatiseringar om det blir bättre, men långt ifrån allt blir bättre och då är det bättre med att staten sköter det.
Lite pragmatism hade inte skadat.
Tycker du att vi ska förbjuda privata fraktföretag?
Problemet med saker som drivs i offentlig regi är att man lätt missar den verkliga kostnaden. Och öser ut pengar på saker till liten nytta pga något principbeslut.
Citat:
Ursprungligen postat av
666ten
Låt helvetet gå i konkurs och återskapa Posten, så som den fungerade på 80-talet eller 30-talet till och med. Har kvar farfars gamla brev och när man ser stämplarna så visar de att när han skickade brev (över hela landet) fick svar inom 2-3 dagar. Det är alltså brev från A till B, samt B till A, inom två till tre dagar... hur jävla länge väntar man inte på paket idag?
Har fått öppnade paket levererade med stulet innehåll. När jag påpekar det svarar de att de är bara ansvariga för paketet, inte innehållet.
Andra gånger har de skitit i att skicka ut avi om att jag har paket att hämta, för att sedan skicka tillbaka paketen, utan att någonsin meddela mig.
Fy fan vad jag hatar Postnord och samtliga som arbetar på skiten. Önskar dem inget annat än livslångt lidande och en död i ensamhet.
Du tar i ordentligt. Tidigare var brev ett av få sätt att kommunicera. Klart att det fanns helt andra krav på att den typen av infrastruktur skulle fungera. Och det var dyrt. Tror inte det är många som skickar brådskande saker med brev längre. Känner du ett sådant behov?