Citat:
Ursprungligen postat av
Bestick
Bara jag som typ aldrig haft problem med PostNord? Och då har jag ändå beställt jävligt mycket via nätet genom åren. Men men... Kanske bara haft tur.

Ja du måste ha haft tur, jag känner då ingen som inte skulle haft problem i olika sammanhang.
Ett exempel, beställde en grej från Amazon, fick sent omsider ett tomt kuvert med ett brev från Postnord, där de sade att "sändelsen är skadad" - på brevet stod en lång sifferserie och telefonnummer.
Ringde dit, fick vänta 45 min tills jag äntligen fick prata med en människa. Han försökte men lyckades inte få fram vad det var för en sifferserie som jag återgivit, ingen på deras kontor kände igen motsv. Så det var lönlöst. Vad är det för system de har, då inte ens de anställda hänger med?
Ett annat, när brevbäraren kom med ett litet paket som han inte kunde stoppa i lådan (vi hade ett lås på inre lock med smal slits), så slet han sönder locket med våld och stoppade paketet in i lådan! I stället för att lämna en avi. Taskig stil, tycker vi.
Detta hände
två gånger, sedan gav vi upp, så nu beställer vi enbart större grejor eller fler små från ett företag, så att paketet
måste hämtas från en mack / butik. Lika bra det.
Vi skulle både skicka och ta emot mycket mer, om Postnord funkade ordentligt som leverantör.