2020-01-17, 20:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Vem/ vad är vilddjuret enligt dig, helt konkret?
Vi kan inte veta hur det kommer att gestalta sig förr än det sker, men det är i vilket fall en yttre manifestation av religionen.

Jag har ju redan svarat på detta, så jag provar att formulera det på ett nytt sätt

Det leder iaf folk bort från Kristus och Gud.
2020-01-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Inte jag, helst. Men ska jag ändå behöva gå igenom det så kommer jag överleva det.
Vilken självförhärligande profetia!
2020-01-17, 22:26
Medlem
Lyzzas avatar
Föresten så ska det tredje Jerusalemstemplet byggas först innan antikrist inträder i det.

De håller på att bygga prästernas lägenhetskomplex just nu och har lyckats få fram en helt röd kvigkalv som behövs för offeriten då templet ska invigas.

De har också förbundsarken, ljusstakarna mm som ska stå i templet.

En jude har fått lov att börja be med utländska turister på tempelberget en gång i veckan vilket varit otänkbart i fjol då hade han skjutits på plats eller fängslats eftersom det betraktas som tillhörande Islam.

Reglerna har luckrats upp på grund av avtalet som ska skrivas under av olika parter som delar upp landet. Sedan är det fritt fram att uppföra ett tempel.

https://www.himlentv7.se/vod/player/47522/
Bibelns profetior och antikrist
"Vem är antikrist och varifrån kommer han? Den kristna palestinierns, Walid Shoebats, syn på de yttersta tiderna. Walid är en f.d. medlem av terroristorganisationen Muslimska brödraskapet."
2020-01-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Föresten så ska det tredje Jerusalemstemplet byggas först innan antikrist inträder i det.

De håller på att bygga prästernas lägenhetskomplex just nu och har lyckats få fram en helt röd kvigkalv som behövs för offeriten då templet ska invigas.

En jude har fått lov att börja be med utländska turister på tempelberget en gång i veckan vilket varit otänkbart i fjol då hade han skjutits på plats eller fängslats eftersom det betraktas som tillhörande Islam.

Reglerna har luckrats upp på grund av avtalet som ska skrivas under av olika parter som delar upp landet. Sedan är det fritt fram att uppföra ett tempel.

https://www.himlentv7.se/vod/player/47522/
Bibelns profetior och antikrist
"Vem är antikrist och varifrån kommer han? Den kristna palestinierns, Walid Shoebats, syn på de yttersta tiderna. Walid är en f.d. medlem av terroristorganisationen Muslimska brödraskapet."
Antikrist är inte EN person. Det står i bibeln att det skulle komma MÅNGA antikristER. Sluta sprida lögner.
2020-01-17, 22:56
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:

"
Vad "passande", ungefär som Judarnas guldkalv då som Judarna gjorde när Moses tog emot dom tio budorden.
Historian upprepar sig på ett kusligt vis. Intressant.
Verkar som om folk slutar skriva när jag har skrivit.
Jag vill inte att mitt namn ska spamma alla senaste trådarna.
Jaha :/

God kväll på forumet
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-17 kl. 22:59.
2020-01-17, 23:21
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Antikrist är inte EN person. Det står i bibeln att det skulle komma MÅNGA antikristER. Sluta sprida lögner.

Du har inte sett filmen ser jag. Han pratar om att 10 länder ska anfalla Israel. Alla är muslimska.
2020-01-17, 23:41
Medlem
Citat:
Om du har valt honom som din ledare måste du väl tro att han är kapabel att göra jobbet. Guds ansvar är att döma de som gör fel. Om nån har rätt och ansvar att döma och straffa syndare så är det Skaparen.
Har jag valt honom till min ledare? För alltid?
Gud är diktatur, så jämförelsen haltar rejält. På många plan.
2020-01-17, 23:51
Medlem
Citat:
Du har inte sett filmen ser jag. Han pratar om att 10 länder ska anfalla Israel. Alla är muslimska.
Inte heller muslimska länder är antikrist. Definitionen av en antikrist enligt bibeln är ALLA som förnekar Kristus.
2020-01-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Har jag valt honom till min ledare? För alltid?
Gud är diktatur, så jämförelsen haltar rejält. På många plan.
Du har valt så kallad demokrati, så vem som är statsminister saknar betydelse. Hade du läst Daniels bok hade du förstått att de heliga styr i himlen.
2020-01-18, 00:34
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Inte heller muslimska länder är antikrist. Definitionen av en antikrist enligt bibeln är ALLA som förnekar Kristus.

Ja du har rätt. Men i biblen nämns bara muslimska länder som ska kriga mot Israel.

Först skriver de under fredsfördraget som USA lägger fram och låssas att de vill ha fred sen kommer de att gemensamt angripa Israel när de har samlat sig till strid.

Då kommer Jesus och krigar mot dem.

Tecknet odjuret ska bära på sin panna är en trohets ed för Allah

http://islamportalen.se/2015/06/13/vem-ar-allah/

"Han är en allenarådande och självständig Gud. Han har ingen son eller dotter, ingen hustru och inte heller någon mor eller far."

Alltså förnekar dom Jesus som Guds son.

http://islamportalen.se/2015/06/14/profeten-isaa-jesus/

"Profeten Isa(A) är en av de största profeterna. Han föddes i Betlehem i Palestina. Hans mor hette Maryam och hon var en mycket vänlig och gudfruktig kvinna."
2020-01-18, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Varning då till alla, jag måste påminna alla Kristna om att INNAN den allra allra sista stunden ska även en som i Guds namn förleder många komma.
Tänk på det, och håll ögonen öppna. Säger bara för att påminna.
Påminde mig själv med och det står att läsa om så klart i Uppenbarelseboken.

Det skrev jag nu med tanke på Lyzza´s post men ankyter inte till den med ett citat, jag vet ingenting om den\dom som Lyzza skriver om där själv.
Varen paranoida, vakta på eran granne, vilddjur finns i varje buske, rädda skall ni vara in i det sista, det står ju skrivet eller hur?
2020-01-18, 12:30
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Varen paranoida, vakta på eran granne, vilddjur finns i varje buske, rädda skall ni vara in i det sista, det står ju skrivet eller hur?
Kapitel, vers och bok säg själv. Och snacka inte skit.

Jag menar bara att vi inte ska låta oss förledas eller låta oss luras. Nåt fel med det eller?
Sitt inte ALLA med fulbrillorna på när ni skriver hära och direkt söka några slags dispyter.
Det går faktiskt att prata på ett sätt så att man är överens, eller åtminstone inte direkt vill missförstå i nåt slags medvetet konfliktsökande.
Roar det folk?
Religion innebär inte automatiskt att man måste sitta och tjafsa med varandra och medvetet missförstå varandra, eller inte, är nåt oklart så fråga mig på ett sådant sätt i såna fall så det inte blir direkt just skitsnack av alltihopa.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-18 kl. 12:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in