2020-01-11, 09:57
Medlem
Rebilla verkar ju riktigt bra. Ska säga upp Norwegian och skaffa Rebilla istället. Det ersätter ju även Revolut som varit mitt utlandskort.
Citera
2020-01-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Rebilla verkar ju riktigt bra. Ska säga upp Norwegian och skaffa Rebilla istället. Det ersätter ju även Revolut som varit mitt utlandskort.
Jo tänk dock på att du max får 1000 kr i cashback per år, vilket motsvarar 50 000 kr/år i köp.. man behöver alltså fler kort. Själv kör jag Rebilla, Komplett och sen när dessa cashbacks är förbrukade så kör jag Everydaycard.
Citera
2020-01-14, 11:52
Medlem
Zverijes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har nu maxat bonusen på 2000 kr på mitt Komplettkort genom att flytta över 25000 i månaden till mitt Revolutkonto. Kan jag få ut bonusen från Rebillakortet på samma sätt, alternativt genom att använda Curve som mellankort, eller måste jag faktiskt handla med kortet för att få bonusen? Jag beställde precis Rebilla och har inte hunnit prova själv.

Varför just 25k? Hade det inte räckt med 20K för att få 2% på det köpet vilket är maxgränsen?
Citera
2020-01-14, 11:58
Medlem
Zverijes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyKarNN
Spännande. Har beställt Revolut, Komplett och Rebilla så får vi se!

Har precis gjort detsamma, hur har det gått för dig?
Citera
2020-01-14, 14:16
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag använde Scandics mastercard till att ladda Revolut lite för mycket tydligen, låg väl på 50k/månaden i 3-4 månader. Scandic stängde av funktionen att göra kontantuttag för mig (alltså då även insättning på Revolut, då det klassas som kontantuttag). Är det någon som varit med om liknande? Jag kör nu SAS Mastercard och är rädd att samma sak kommer hända här. Jag har skruvat ner intensiteten något för säkerhets skull.
Citera
2020-01-14, 21:55
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverije
Varför just 25k? Hade det inte räckt med 20K för att få 2% på det köpet vilket är maxgränsen?

2% av 25000 är 500 kr vilket är max bonus per månad med Komplett. Då kan man få hela bonusen på fyra månader.
Citera
2020-01-14, 22:45
Medlem
GormDenGamles avatar
En fråga..
..jag har ett guldkort från American Express. Var går jag in för att hyra bil genom detta kort?
Citera
2020-01-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peddapee
Jag fick nej, det har bara hänt en gång för några år sedan när jag ansökte om ett Amex Gold kort. Lite märkligt. Först får jag ett mail om välkommen att jag skulle få 50.000 kr i kredit (lite för mycket om ni frågar mig) sedan ett SMS om att jag skulle skicka in något inkomstunderlag. Skickade in min deklaration, men det kunde de ju se i stort sett se via U.C Så jag ringde upp dem och det lät lite kryptiska att "kalkylen inte räckte till" och att de inte kunde sänka kreditgränsen. Jag sade att jag kunde skicka ett underlag på sparande, men men det gick inte heller. Så det känns LITE kryptiskt. Lite snopet att inte få ett av de bästa korten på marknaden f.n Jag passade alltså inte in deras mall, hm..

Du hade för bra kreditvärdighet!
De vill naturligtvis ha kunder, som väljer att inte betala hela fakturan direkt. Nej, avbetalning och hög ränta!
Bara en sådan sak att fakturan kommer i ett MEJL! E-faktura? Nej, det finns inte.
2% bonus kan inte fungera om för hög andel av kunderna betalar hela fakturan i tid.
Citera
2020-01-15, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Du hade för bra kreditvärdighet!
De vill naturligtvis ha kunder, som väljer att inte betala hela fakturan direkt. Nej, avbetalning och hög ränta!
Bara en sådan sak att fakturan kommer i ett MEJL! E-faktura? Nej, det finns inte.
2% bonus kan inte fungera om för hög andel av kunderna betalar hela fakturan i tid.
Jag var i kontakt med Rebillas kundservice strax före jul och fick då uppfattningen om att detta med 2 % i bonus (begränsat till högst 1 000 kr/år) är ett slags öppningserbjudande som senare kommer att anpassas till rådande marknadsläge.
Citera
2020-01-15, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverije
Har precis gjort detsamma, hur har det gått för dig?

Fick 50 000 kredit på Rebilla och 10 000 kredit på Komplett. Fått 200 bonuspoäng hos komplett för de 10 000 jag förde över till Revolut. Rebilla har inte registreat bonus för de 50 000 jag fört över ännu. Revolut har en daglig insättningsgräns under 50 000, så jag fick dela upp den transaktionen i 25 000 över 2 dagar. Första fakturan hos Rebilla ramlade in igår och betalade den direkt. Inte fått faktura från komplett ännu.

Och jag har inte behövt betala en krona för något. Känner mig som en riktigt skurk haha.

Lite synd att jag bara fick 10 000 på komplett. Jag kommer behöva göra transaktionen regelbundet under hela året för att nå upp till gränsen på 100 000. Jag mailade dem och frågade varför jag fick så lågt och om det går att höja men de har inte svarat.
Senast redigerad av DyKarNN 2020-01-15 kl. 11:44.
Citera
2020-01-15, 14:02
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyKarNN
Fick 50 000 kredit på Rebilla och 10 000 kredit på Komplett. Fått 200 bonuspoäng hos komplett för de 10 000 jag förde över till Revolut. Rebilla har inte registreat bonus för de 50 000 jag fört över ännu. Revolut har en daglig insättningsgräns under 50 000, så jag fick dela upp den transaktionen i 25 000 över 2 dagar. Första fakturan hos Rebilla ramlade in igår och betalade den direkt. Inte fått faktura från komplett ännu.

Och jag har inte behövt betala en krona för något. Känner mig som en riktigt skurk haha.

Lite synd att jag bara fick 10 000 på komplett. Jag kommer behöva göra transaktionen regelbundet under hela året för att nå upp till gränsen på 100 000. Jag mailade dem och frågade varför jag fick så lågt och om det går att höja men de har inte svarat.

Jag fick 20k på Komplett, de verkar lite snåla med kreditvänligheten. Jag fick som svar att de inte kan höja någons gräns förrän man varit kund i åtminstone 3 månader, så du får nog vänta ett litet tag i alla fall.

Men du kan betala in till Komplett när som helst, så kommer du kunna maxa spenden på 25k/mån ändå.
Citera
2020-01-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Men du kan betala in till Komplett när som helst, så kommer du kunna maxa spenden på 25k/mån ändå.

Kan man betala in mer till komplett än vad man har nyttjat kredit på? Dvs ha ett tillgodo saldo innan krediten börjar tas av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in