2020-01-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Här nedan är rabatterna i Agrolkortet (Mastercard). Är det något annat kort som har högre rabatt på diesel hos Preem 60 öre eller 35 öre för bensin? Kortet har en årsavgift på 150 kronor. Betalar du allt du köpt när du får fakturan månaden efter så slipper du räntor mm. Det fungerar även som ett vanligt kort som går att handla med.

Station Diesel öre/liter Bensin öre/liter E85 öre/liter HVO öre/liter Fordonsgas öre/kg
Circle K 48 30 30 48 30
Circle K obemannad 40 20 20 40 20 Circle K/Truckdiesel*40 40
OKQ8 50 30 30 50
OKQ8/Tanka obemannad 41 20 20 41
Preem** 60 35 35
Preem obemannad 60 35 35
Såifa (Preem)*** 60
Det där såg ju bra ut, motsvarar 3-4% rabatt. MEN "Medlemmar i Lantmännen, LRF, Landshypotek och skogsägarföreningar, med näringsverksamhet inom de gröna näringarna."
Privatkortet som är tillgängligt för alla ger bara 10-15öre rabatt, och då slår Komplett/Rebella dessa ganska lätt.
Citera
2020-01-06, 15:59
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Det där såg ju bra ut, motsvarar 3-4% rabatt. MEN "Medlemmar i Lantmännen, LRF, Landshypotek och skogsägarföreningar, med näringsverksamhet inom de gröna näringarna."
Privatkortet som är tillgängligt för alla ger bara 10-15öre rabatt, och då slår Komplett/Rebella dessa ganska lätt.

Det är inte något större problem för landsbygdsbefolkningen. Många är redan medlemmar LRF eller äger fastighet på landet. Då är det viktigt med låga bränslekostnader...

Åker man tunnelbana till jobbet är dieselpriset inte så kännbart...
Citera
2020-01-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det är inte något större problem för landsbygdsbefolkningen. Många är redan medlemmar LRF eller äger fastighet på landet. Då är det viktigt med låga bränslekostnader...

Åker man tunnelbana till jobbet är dieselpriset inte så kännbart...
Absolut, men med det kommer ytterligare avgifter och kostnader.
Det är intressant som en jämförelse, men tror inte tråden är gynnad av att diskutera kreditkort som kräver medlemskap i fackförbund/intresseföreningar m.m. Nog lämpligare med separat tråd för dessa.
Citera
2020-01-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Måste dela med mig... kreditkortsjakt.com är fan enklast att jämföra kreditkort hos, går faktiskt att filtrera och hitta ett som passar en själv. Har ni kollat den?

Endast 25 kort. Rebilla är inte med
Citera
2020-01-07, 17:13
Medlem
Hat Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyKarNN
Rebilla finns med hos Ebbel:
https://app.ebbel.se/simulator
Citera
2020-01-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ansökte precis som Rebilla. Är det bara jag som tycker det var skumt att det inte krävdes en kreditupplysning för att få kortet? Jag angav bara telefonnummer, mailadress och personnummer, och blev beviljad en kredit på 50k inom några minuter. Kort skickas till min bokföringsadress.

Jag fick nej, det har bara hänt en gång för några år sedan när jag ansökte om ett Amex Gold kort. Lite märkligt. Först får jag ett mail om välkommen att jag skulle få 50.000 kr i kredit (lite för mycket om ni frågar mig) sedan ett SMS om att jag skulle skicka in något inkomstunderlag. Skickade in min deklaration, men det kunde de ju se i stort sett se via U.C Så jag ringde upp dem och det lät lite kryptiska att "kalkylen inte räckte till" och att de inte kunde sänka kreditgränsen. Jag sade att jag kunde skicka ett underlag på sparande, men men det gick inte heller. Så det känns LITE kryptiskt. Lite snopet att inte få ett av de bästa korten på marknaden f.n Jag passade alltså inte in deras mall, hm..
Citera
2020-01-08, 13:17
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peddapee
Jag fick nej, det har bara hänt en gång för några år sedan när jag ansökte om ett Amex Gold kort. Lite märkligt. Först får jag ett mail om välkommen att jag skulle få 50.000 kr i kredit (lite för mycket om ni frågar mig) sedan ett SMS om att jag skulle skicka in något inkomstunderlag. Skickade in min deklaration, men det kunde de ju se i stort sett se via U.C Så jag ringde upp dem och det lät lite kryptiska att "kalkylen inte räckte till" och att de inte kunde sänka kreditgränsen. Jag sade att jag kunde skicka ett underlag på sparande, men men det gick inte heller. Så det känns LITE kryptiskt. Lite snopet att inte få ett av de bästa korten på marknaden f.n Jag passade alltså inte in deras mall, hm..

Vad konstigt. Om du har flera kredit och således har en total hög kreditgräns så kan vissa kreditgivare ogilla detta. Annars borde ju fastinkomst och inga betalningsanmärkningar räcka rätt så långt.
Citera
2020-01-08, 16:44
Medlem
Vilket kort ska man köra på efter att man maxat årets cashback på Rebilla och Komplett?
Citera
2020-01-08, 23:13
Medlem
Jag har sagt det förr och säger det igen. Amex platinum är riktigt bra om man är en achiever. Börjar se mer och mer fördelar med det allt eftersom åren går. Inte nog med flygplatsloungeaccess och centurion lounge access, bra kundservice och standardgrejerna. Deras reseservice är faktiskt nästan det bästa med kortet.

Om man bokar hotell via amex får man 5x poäng. Dessutom får man gratis frukost och lite småperks, ofta typ $100 kredit att använda på hotellets restaurang eller spa. Men det riktigt fina i kråksången är att man får en uppgradering om de har tillräckligt med lediga rum. Vid ett par tillfällen har jag nu blivit uppgraderad till en svit för >$1000 per natt när jag bokat ett standardrum för typ $300. Det är en helt annan känsla att promenera runt i en 120kvm svit med konst på väggarna, två badrum, stor terass osv jämfört med ett vanligt litet skitet hotellrum. Och hotellpriserna via amex är ungefär samma som via hotels.com.
Citera
2020-01-09, 13:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooooochgllla
Vilket kort ska man köra på efter att man maxat årets cashback på Rebilla och Komplett?

SAS Eurobonus mastercard eller American Express är klassiker. Annars kan jag tycka Scandic är nice för att få en gratis hotellnatt då och då, men inte så fördelaktigt om man vill bo i centrum i Gbg/Sthlm (de hotellen kostar mer poäng).
Citera
2020-01-10, 09:40
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyKarNN
Vad jag kan se finns det 29 kreditkort på den sidan, inklusive Rebilla. Vet inte om det var 25 eller 29 kort när jag var inne senast. Själv valde jag just Rebilla. Hur tjänar dem ens pengar?
Citera
2020-01-10, 23:03
Medlem
kinky_Ms avatar
riktiga höjdare(och hipsters) har kvar sitt gamla kort från när Nordea hette PK-banken. Eller fanns ens kort då? Jag är så gammal att jag minns när man hade bankbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in