2021-01-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Jaså? Det jag har hört är att du får ha två kort samtidigt hos Amex. Säger du upp ett utav korten måste du vänta 6 månader innan du får bli värvad igen.

Men de kanske precis ändrat villkoren. Var fick du informationen ifrån?
Sex månaders regeln är per kortprodukt. Du kan inte bli värvad till samma kort två gånger inom sex månader, dock kan du bli värvad till ett annat kort inom sex månader.
Citera
2021-01-31, 02:55
Avslutad
Citat:
Jaså? Det jag har hört är att du får ha två kort samtidigt hos Amex. Säger du upp ett utav korten måste du vänta 6 månader innan du får bli värvad igen.

Men de kanske precis ändrat villkoren. Var fick du informationen ifrån?

När jag ansökte till Cashback kortet via hans länk så stod kom det upp en text precis efter att jag ansökt med texten ”Du kan inte ansöka om ett till AMEX kort på 3 månader då du redan fått ett kort godkänt”. Så ja det var konstigt, hade inte hört talas om detta innan.
Citera
2021-01-31, 02:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Sex månaders regeln är per kortprodukt. Du kan inte bli värvad till samma kort två gånger inom sex månader, dock kan du bli värvad till ett annat kort inom sex månader.

Men det stod att jag inte kunde få kortet godkänt då jag fått ett annat kort godkänt precis. Det stod att jag måste vänta i 3 månader. Hade inte hört talas om detta innan. Kan pröva igen via din länk men lär väl inte funka. Vet inte om de vill se så att jag sköter fakturorna en tid då det är mitt första kredikort.
Citera
2021-01-31, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
När jag ansökte till Cashback kortet via hans länk så stod kom det upp en text precis efter att jag ansökt med texten ”Du kan inte ansöka om ett till AMEX kort på 3 månader då du redan fått ett kort godkänt”. Så ja det var konstigt, hade inte hört talas om detta innan.

Ah okey. Detta var nyheter för mig också. Bra att tänka på framöver då alltså.
Citera
2021-01-31, 14:28
Avslutad
Citat:

Ja verkligen, riktigt tråkigt att behöva vänta till cashback kortet.
Citera
2021-02-01, 12:57
Avslutad
Citat:

Uppdatering. Jag testade att ansöka igen nu och nu gick det. Haha, väldigt underligt att den texten kom upp för några dagar sedan. Iallafall, ville bara säga detta till dig.
Citera
2021-02-01, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Nej, som ett Green fast sämre.

Nu har jag fått igenom min ansökan via din länk! Tack. Hoppas du blir glad för din bonus du får nu också
Citera
2021-02-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Uppdatering. Jag testade att ansöka igen nu och nu gick det. Haha, väldigt underligt att den texten kom upp för några dagar sedan. Iallafall, ville bara säga detta till dig.

Ah okey, toppen då vet jag
Citera
2021-02-01, 21:44
Medlem
Bank Norwegians kreditkort kommer bli ett cashback-kort tills flygbolaget kommer tillbaks i normal kapacitet (tveksamt kanske?).

Hela mailet:

Citat:
Till följd av omstruktureringen av Norwegian, pausar flygbolaget intjäning av CashPoints på flygresor samt användning av CashPoints som hel eller delvis betalning av flygresor. Ändringen träder i kraft från och med i dag, 1 februari och gäller fram till att Norwegian har genomfört omstruktureringen.

Användning av CashPoints: Norwegian har meddelat att det kommer införas begränsningar för hur många CashPoints som kan användas vid varje biljettköp.

Vi kommer att lansera ett tillfälligt alternativ som innebär att du kan tjäna obegränsad cashback istället för CashPoints med Bank Norwegian-kortet. Cashback är helt enkelt pengarna tillbaka när du använder ditt Bank Norwegian-kort. Information om cashback och hur du kan välja det kommer att skickas ut inom några dagar.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta medför för dig som kund. Vi arbetar kontinuerligt för att Bank Norwegian-kortet ska vara bland marknadens bästa kreditkort med goda villkor, en enkel och användarvänlig app och attraktiva fördelar.
Citera
2021-02-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Bank Norwegians kreditkort kommer bli ett cashback-kort tills flygbolaget kommer tillbaks i normal kapacitet (tveksamt kanske?).

Hela mailet:

Spännande, skulle potentiellt sett bli en förbättring av kortet. Beror ju dock på vilken nivå de lägger sig på
Citera
2021-02-02, 12:18
Medlem
Milan.Barcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger

Hela mailet:
Riktigt kul när man sitter på 10k+ cashpoints, som man tänkt nyttja under andra halvan utav året!!!!
Citera
2021-02-02, 12:21
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Rekommenderar komplett Banks kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in