Citat:
Ursprungligen postat av
partyking
Hejsan, har käkat 1-3 st ksalol i 2 veckor och när jag slutar och håller upp mer än 24 timmar så börjar jag må riktigt piss, panikångest, illamående, ont på ställen i kroppen, och många fler saker. Bör jag trappa ner? Sluta tvärt? Vet att detta är endast 2 veckor och låter som en fjolla men mår riktigt dåligt som sagt. Tar gärna emot tips.
Klarar du inte ATn av olika skäl (jobb att sköta, orkar inte osv) så trappa ner.
Under nedtrappningen använder du med fördel dig av en mer långverkande benso, som ex. Diazepam (Stesolid t.ex.) som andra rekommenderat.
Ät rikligt med vitaminer, gå promenader, ät och drick ordentligt, basta (grym hjälp) och om du måste så ta någon öl, cider, vin eller dylikt men se till att fasa ut de förbannade tabletterna snabbt som satan. Ju längre du käkar desto värre AT.
Det finns ett schema för hur du ska trappa ner Alprazolam med Diazepam någonstans på nätet, tyvärr finner jag det inte nu. Måhända att det ligger någonstans bland alla mina inlägg.
Det viktigaste: viljestyrka & disciplin. Du ska tamefan ta dig igenom denna pärs. Räkna med att må dåligt en månad så blir du nog positivt överraskad av återhämtningen om du gör enligt ovan.
Du kan även kontakta 1177 anonymt för råd.