2020-11-29, 14:36
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Vilken enorm skillnad det är på Xanor vs krka! Eller Orion. Orion var bland det sämsta jag testat.

Xanor har snabbare påslag och är mer potent än det generiska skräpet dom erbjuder som alternativ

Jag förstår att det kvalitets testas och att det ska vara exakt samma ämne
Och att folk älskar att säga att det är placebo effekten

Så helvete heller

Den sitter dessutom i längre vilket är guld värt när man ska klara av en halv dag

Finns en anledning till varför läkare föredrar märken som Sandoz och Pfizer. Dessutom så är dessa tillverkare inte lika struliga med leveranser och produktion, så man slipper krångel som restnotering och produktionsfel. Krka är från Slovenien och personligen så är jag inte förtjust i några utav deras läkemedel och fler delar den uppfattningen, Xanor är alltid att föredra.

Själva molekylen är alltid detsamma, men flera utav bindämnen är oftast olika och kan påverka upptaget.
Citera
2020-12-01, 16:20
Bannlyst
Nån som kan svara på varför Xanor helt plötsligt slutade fungera? Tog de flera dagar i veckan i fem år, sedan en dag så tog det stopp. Värdelös blev den, var inte en fråga om tolerans så andra benso funkar. Bytte till ekvivalent dos Temesta.
Citera
2020-12-03, 15:34
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nån som kan svara på varför Xanor helt plötsligt slutade fungera? Tog de flera dagar i veckan i fem år, sedan en dag så tog det stopp. Värdelös blev den, var inte en fråga om tolerans så andra benso funkar. Bytte till ekvivalent dos Temesta.
Enda förklaringen är väl att när man går på en och samma substans ett tag så blir ju det normalläge.... och normalläge är väl det folk som äter benzo vill bort ifrån i guess

Pratar inte om tolerans, snarare tillvänjning om man ska Vara ärlig med vad det faktiskt betyder då det inte betyder beroende men har blivit en term som sjukvården använder för att beskriva beroende

EDIT: sen så har ju alprazolam sedan länge haft ryckte att maskera sin egna effekt därav så tror folk att den inte har någon effekt
Senast redigerad av Opiater 2020-12-03 kl. 15:37.
Citera
2020-12-06, 17:34
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV

Tycker att Temesta (Lorazepam) är bättre faktiskt om man får tag i riktiga sådana än Xanor.
De påminner på många sätt om varandra men Alpra är en mer "kall" benzo än Lora.

Så enligt mig gjorde du bara ett bra val där

Antar att du hämtat ut och testat dessa, hur upplevde du de tillskillnad från Alpra? För jag upplever att vissa 2.5mg.are jag köpt varit ganska dåliga faktiskt eller inte riktigt gjort det de ska, dock har jag köpt 2.5mgare från Hemofarm då så de kan ju varit underdoserade, men du är medveten om att de 1mg:are du fått ut inte är dosekvivalent med 1mg Alpra? För att du ska ta lika mycket Lorazepam som Alprazolam behövs 2mg för att det ska vara jämförbart med 1mg Alpra. Tänker bara så du inte tryckt i dig 1mg:are och tyckt de vart dåliga för man behöver 2 för att det ska bli som 1mg Alpra. FYI
Senast redigerad av yournotlikeme 2020-12-06 kl. 17:40.
Citera
2020-12-07, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Vilken enorm skillnad det är på Xanor vs krka! Eller Orion. Orion var bland det sämsta jag testat.

Xanor har snabbare påslag och är mer potent än det generiska skräpet dom erbjuder som alternativ

Jag förstår att det kvalitets testas och att det ska vara exakt samma ämne
Och att folk älskar att säga att det är placebo effekten

Så helvete heller

Den sitter dessutom i längre vilket är guld värt när man ska klara av en halv dag

Kan hålla med här hahaha xd real shit
Citera
2020-12-07, 05:27
Medlem
Tjena
Kan ni känna styrkan på dom blå endast genom alprasmaken?
Är den betydligt beskare vid 1mg jämfört med tex 0,25?
Senast redigerad av Avgiftningen 2020-12-07 kl. 05:43.
Citera
2020-12-08, 23:31
Medlem
Knarkpojkens avatar
Hur står sig stavar stada 0.5 alprazolam mot blåa ksalol 1mg?.
har inte prövat stada 0.5 stavarna men ätit mycket blå genom åren?.
tänkte pröva något nytt men vill veta är de lönt? kommer de vara bättre än ksalol?
Citera
2020-12-09, 06:36
Medlem
Kan det vara någon skillnad mellan Svenska Xanor Pfizer och utländska Xanax Pfizer? Eller bör de vara exakt likadana iom att det är samma tillverkare?
Citera
2020-12-09, 09:54
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panipani
Kan det vara någon skillnad mellan Svenska Xanor Pfizer och utländska Xanax Pfizer? Eller bör de vara exakt likadana iom att det är samma tillverkare?

Men för höge djävulen, ska det vara så svårt att fatta?

1 mg Xanor/Xanax, eller vad tillverkaren väljer att kalla sin produkt, innehåller 1 mg alprazolam. Oavsett tillverkare. (jag reserverar mig för hemkok i något serbiskt labb, jag pratar om det som säljs på svenska apotek)

Anledningen till att mediciner tillverkas av olika läkemedelsföretag är att när patentet har gått ut, (t ex Roche och Valium) så är fältet fritt för andra tillverkare att framställa medicinen i fråga.

Kravet är att medicinen innehåller det förpackningen anger, allt annat vore fullständigt tokigt.

Sen finna det naturligtvis finsmakare och gourmeter här på Flashback som påstår sig “känna skillnad” på olika tillverkare. Dock tvivlar jag på att dom skulle klara ett blindtest.

Om Pfizer tillverkar och säljer alprazolam, och väljer att kalla det Xanax i USA och Xanor i Sverige, har ingen betydelse. Det är samma ämne, samma styrka. 1 mg i USA är ett 1 mg i Sverige.
Citera
2020-12-11, 14:56
Medlem
Hur står sig alprazolam stada gentimot ksalol?
Citera
2020-12-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Hur står sig alprazolam stada gentimot ksalol?

Får du tag på äkta ksalol slår dom på lika bra.
Citera
2020-12-11, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Men för höge djävulen, ska det vara så svårt att fatta?

1 mg Xanor/Xanax, eller vad tillverkaren väljer att kalla sin produkt, innehåller 1 mg alprazolam. Oavsett tillverkare. (jag reserverar mig för hemkok i något serbiskt labb, jag pratar om det som säljs på svenska apotek)

Anledningen till att mediciner tillverkas av olika läkemedelsföretag är att när patentet har gått ut, (t ex Roche och Valium) så är fältet fritt för andra tillverkare att framställa medicinen i fråga.

Kravet är att medicinen innehåller det förpackningen anger, allt annat vore fullständigt tokigt.

Sen finna det naturligtvis finsmakare och gourmeter här på Flashback som påstår sig “känna skillnad” på olika tillverkare. Dock tvivlar jag på att dom skulle klara ett blindtest.

Om Pfizer tillverkar och säljer alprazolam, och väljer att kalla det Xanax i USA och Xanor i Sverige, har ingen betydelse. Det är samma ämne, samma styrka. 1 mg i USA är ett 1 mg i Sverige.
Men Pfizer är ju ett bra företag. Jag logar dig, mer eller mindre ALLT jag testat som varit generika har varit skit. Orion, teva, orifarm och allt vad dom heter är mil ifrån Pfizer 1 mg. Samma dos, samma innehåll. Men de generiska suger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in