2020-01-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Han kommer att komma till var och en individuellt. Var och en som tar emot honom!
Till vissa har han redan kommit. Där som människor har det som allra svårast... Där kommer han dem till mötes. Om de är mottagliga. I själva verket är han här nu och så har det varit en längre tid. Han kommer inte på det sätt ni tror. Han kommer inte i fysisk gestalt. Han kommer i : drömmar, tankar, sånger, glädje, mirakel. Han når varenda själ personligen. Nyckeln är tro, tillit och ett öppet hjärta.

Då ordnar sig allt.
Tron formar ens liv, ens verklighet, ens framtid.

mvh
Citera
2020-01-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejdemokratur
Då ordnar sig allt.
Tron formar ens liv, ens verklighet, ens framtid.

mvh
Ja, det är bra att vara öppen för att man kan he fel.
Citera
2020-01-11, 17:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Självklara saker, som vi alla läst om, men vad har det med topic att göra?
Önskar du kunde utrycka dig med egna ord så vi kan avgöra om du förstått andemeningen i alla citat och länkar du strösslas omkring...
Nu blev jag förvirrad.

Vill du ha citat eller att jag förklarar det självklara?

Självklart är att tiden för ankomsten är förberedd. Avfallet har skett, och världen löper efter vilddjuret (förvrängningen av Ordet- världens härskare).
Citera
2020-01-11, 17:55
Medlem
Finns givetvis inget 100 % säkert svar på denna fråga. Men jag vet att det i Första Moseboken står, då Noa och hans familj till sist stiger ut från arken flera månader efter Syndafallet och ser regnbågen - att det är ett tecken från Herren att Gud aldrig någonsin kommer att förgöra världen igen som han gjorde med Syndafallet.
Citera
2020-01-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det handlar om slutdomen, och avfallet som sker innan blir tydligt om vi förstår domen.
Du snackar som en surdeg!*
Som en papegoja upprepar, använder du ord från Bibeln såsom inte har någon relevans för en traditionell kristen.

*Du har missat andemeningen i kristendomen!
Du snackar om dom och avfall......medan jag som kulturellt kristen ateist måste försvara kristendomens innersta kärna som jag uppfattar vara kärlek och förlåtelse!
Senast redigerad av rantaplan 2020-01-11 kl. 18:15.
Citera
2020-01-11, 18:13
Medlem
Analfababetens avatar
Läste på text TV att 1.25 MILJARDER djur har dött i bränderna i Australien, usch vad många.
Det har hänt så mycket dom senaste åren så det verkar som om snart så håller det inte längre.
Och vad kan man själv göra? Gå till kyrkan för att be en bön eller räcker det med att man gör det hemma och vad för nytta kan det tänkas göra?
Ja här sitter jag för mig själv hela dagarna och det är ju.... nåt. Ska inte klaga bara säger.

Jag blir ledsen! När jag tänker på den mångfald som bara bunnit upp, brunnit ihjäl.
Jag blir orolig.
Citera
2020-01-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Läste på text TV att 1.25 MILJARDER djur har dött i bränderna i Australien, usch vad många.
Det har hänt så mycket dom senaste åren så det verkar som om snart så håller det inte längre.
Och vad kan man själv göra? Gå till kyrkan för att be en bön eller räcker det med att man gör det hemma och vad för nytta kan det tänkas göra?
Ja här sitter jag för mig själv hela dagarna och det är ju.... nåt. Ska inte klaga bara säger.

Jag blir ledsen! När jag tänker på den mångfald som bara bunnit upp, brunnit ihjäl.
Jag blir orolig.
Tom i bibeln snackades det om dom som förstör jorden.......?
Och Libanons cedrar som besjungs i Gamla Testamentet!
En ynka liten dunge finns kvar som vaktas av en kristen sekt!
Citera
2020-01-11, 18:24
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Finns givetvis inget 100 % säkert svar på denna fråga. Men jag vet att det i Första Moseboken står, då Noa och hans familj till sist stiger ut från arken flera månader efter Syndafallet och ser regnbågen - att det är ett tecken från Herren att Gud aldrig någonsin kommer att förgöra världen igen som han gjorde med Syndafallet.
Syndafloden, syndafallet skedde i Edens lustgård.

Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Tom i bibeln snackades det om dom som förstör jorden.......?
Och Libanons cedrar som besjungs i Gamla Testamentet!
En ynka liten dunge finns kvar som vaktas av en kristen sekt!
Ja det låter ynkligt lite. Jorden ska blomstra och leva. Allt blir ju en sketen öken till slut.
Trist!
Citera
2020-01-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Syndafloden, syndafallet skedde i Edens lustgård.

Ja det låter ynkligt lite. Jorden ska blomstra och leva. Allt blir ju en sketen öken till slut.
Trist!

Nej, efter att Adam och Eva åt av Kunskapens träd blev de utkastade därifrån och de och de generationerna efter dem levde i närheten av Edens lustgård men inte i den. Men enligt Första Moseboken så kan tolkas att Syndafallet var worldwide då det senare står att Noa och hans familj är de absolut enda överlevande människorna på jorden och alla människor härstammar från dem. Men forskare i modern tid menar dock på att detta s.k. Syndafallet kan mycket väl ha ägt rum ja (man har bland annat funnit rester från arken sägs det i nuvarande Turkiet) - men många menar också på att det endast skedde i och runt nuvarande Irak, d.v.s. det var inte fråga om ett Syndafall över hela jordklotet.
Citera
2020-01-11, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Nej, efter att Adam och Eva åt av Kunskapens träd blev de utkastade därifrån och de och de generationerna efter dem levde i närheten av Edens lustgård men inte i den. Men enligt Första Moseboken så kan tolkas att Syndafallet var worldwide då det senare står att Noa och hans familj är de absolut enda överlevande människorna på jorden och alla människor härstammar från dem. Men forskare i modern tid menar dock på att detta s.k. Syndafallet kan mycket väl ha ägt rum ja (man har bland annat funnit rester från arken sägs det i nuvarande Turkiet) - men många menar också på att det endast skedde i och runt nuvarande Irak, d.v.s. det var inte fråga om ett Syndafall över hela jordklotet.
Syndafallet kom när Adam och Eva åt av trädet. Syndafloden är tiden med Noahs ark
Citera
2020-01-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Syndafallet kom när Adam och Eva åt av trädet. Syndafloden är tiden med Noahs ark
Ni är i början av tiden medans topic befinner sig i det bittra slutet....!
Citera
2020-01-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS

Ah, sorry. Jag menar givetvis Syndafloden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in