2020-01-11, 18:46
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ni är i början av tiden medans topic befinner sig i det bittra slutet....!
Ja, just det. Och tusan SKIT SAMMA.
Kalla allting för vad ni vill, jag ska inte heller vara någon besserwisser och rätta andra. Viktigast är att vi inte gör samma misstag inom oss som ju sker i världen globalt och omfattande.
Att fatta att inte peka finger och säga "Titta vad dom gör!" utan förstå att vi alla är en del i förfallet.
Skäms personligen, måste finnas nåt som jag kan göra för att bidra i världen på ett POSITIVT vis, men om man sitter själv hemma, vem bidrar man till då?

Det känns som att det är något som Jesus kan komma och slita örat av mig för. Men jag kan inte hjälpa det tycker jag, eller är det usla ursäkter. Vet inte och förlåt.
Citera
2020-01-11, 18:50
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ah, sorry. Jag menar givetvis Syndafloden.
10 ave Maria och sen är det glömt.
Äh, ta elva för säkerhets skull, one for the road.
Citera
2020-01-11, 18:51
Medlem
En teori skulle ju f.ö. kunna vara att om den globala uppvärmningen fortsätter i den här takten att alla glaciärer kommer att smälta från polerna och således skapa en ny Syndaflod. Klimatfrågan har ju faktiskt aldrig någonsin varit så på tapeten som den är idag.
Citera
2020-01-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Ja, just det. Och tusan SKIT SAMMA.
Kalla allting för vad ni vill, jag ska inte heller vara någon besserwisser och rätta andra. Viktigast är att vi inte gör samma misstag inom oss som ju sker i världen globalt och omfattande.
Att fatta att inte peka finger och säga "Titta vad dom gör!" utan förstå att vi alla är en del i förfallet.
Skäms personligen, måste finnas nåt som jag kan göra för att bidra i världen på ett POSITIVT vis, men om man sitter själv hemma, vem bidrar man till då?

Det känns som att det är något som Jesus kan komma och slita örat av mig för. Men jag kan inte hjälpa det tycker jag, eller är det usla ursäkter. Vet inte och förlåt.
Söta snälla människa, du ska faanimig inte låta nån dra dig i örat!
Du har blivit dragen vid näsan om din uppväxt lärt dig att du är ansvarig för dina föräldrars, världens, globaliseringen och diverse otyg!
Skäms inte, jävligt fel sagt egentligen. Alla budord börjar på DU SKALL INTE....ingen unge lär sig nåt med negationer, kanske nån, men absolut ingen vuxen!!

Suck, vi befinner ju oss vid tidens slut, så varför bryr vi oss om någonting överhuvudtaget?
Säger som dig, skit samma egentligen, iaf på detta forumet!
Bööö!
Senast redigerad av rantaplan 2020-01-11 kl. 19:11.
Citera
2020-01-11, 19:29
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Söta snälla människa, du ska faanimig inte låta nån dra dig i örat!
Du har blivit dragen vid näsan om din uppväxt lärt dig att du är ansvarig för dina föräldrars, världens, globaliseringen och diverse otyg!
Skäms inte, jävligt fel sagt egentligen. Alla budord börjar på DU SKALL INTE....ingen unge lär sig nåt med negationer, kanske nån, men absolut ingen vuxen!!

Suck, vi befinner ju oss vid tidens slut, så varför bryr vi oss om någonting överhuvudtaget?
Säger som dig, skit samma egentligen, iaf på detta forumet!
Bööö!
Mja, jo lite felformulerat i alla fall. Men att ta ansvar och bry sig är ju aldrig fel.
Vi kan bry oss om varandra och krama varandra om livet känns för hårt och liskigt (läskigt alltså).
För det gör det många gånger tycker jag livet, fast man försöker hålla masken utåt, vi alla gör det.
Så har vi alla ett litet oskyldigt barn inom oss som bara har försökt att anpassa sig och oundvikligen påverkats av omgivningen.

Nu är tiden då jag behöver känna lite försäkran om att det finns något hopp...alls. Att man inte endast sitter här och väntar på liemannen och helvetet för det blir så höpplöst då.
Hänger här på Flashback mycket för jag har ingen att prata med,så det kan bli lite för mycket från mig.

Kram till dig och alla!
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-11 kl. 19:33.
Citera
2020-01-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejdemokratur
Stort tack.

Hur tolkar du ovanstående i förhållande till vår tid?

Jag tror vår tid är den sista tiden som bibeln pratar om. Det finns mycket i bibeln som talar för det.
Citera
2020-01-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag tror vår tid är den sista tiden som bibeln pratar om. Det finns mycket i bibeln som talar för det.
Nej, ingen profetia stämmer. Profeterna var förvirrade människor. De kunde inte spå bättre än vad jag kan.
Citera
2020-01-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Nej, ingen profetia stämmer. Profeterna var förvirrade människor. De kunde inte spå bättre än vad jag kan.

Kan du argumentera för din sak?
Citera
2020-01-11, 21:44
Medlem
Citat:
Kan du argumentera för din sak?
Alla människor är vanliga människor. Profeterna var också vanliga människor. Vanliga människor kan inte förutspå framtiden. Allt handlar om tolkningar. Det vi tolkar som nutid kan också tolkas som 50.000 år framåt?

Om profeterna hade varit så duktiga hade du kunnat skriva att sista tiden infaller 2.020 år efter Jesu födelse. Men så duktiga var de inte.
Citera
2020-01-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Alla människor är vanliga människor. Profeterna var också vanliga människor. Vanliga människor kan inte förutspå framtiden. Allt handlar om tolkningar. Det vi tolkar som nutid kan också tolkas som 50.000 år framåt?

Om profeterna hade varit så duktiga hade du kunnat skriva att sista tiden infaller 2.020 år efter Jesu födelse. Men så duktiga var de inte.

Du har alltså inte satt dig in i profetiorna, du har aldrig läst en enda profetia, utan antar att profetior är tolkningar?
Citera
2020-01-11, 22:18
Medlem
Citat:
Du har alltså inte satt dig in i profetiorna, du har aldrig läst en enda profetia, utan antar att profetior är tolkningar?
Jag menar att vi med flera försöker tolka profeterna i efterhand. Hur vill du beskriva profetiorna?
Citera
2020-01-11, 23:37
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Mja, jo lite felformulerat i alla fall. Men att ta ansvar och bry sig är ju aldrig fel.
Vi kan bry oss om varandra och krama varandra om livet känns för hårt och liskigt (läskigt alltså).
För det gör det många gånger tycker jag livet, fast man försöker hålla masken utåt, vi alla gör det.
Så har vi alla ett litet oskyldigt barn inom oss som bara har försökt att anpassa sig och oundvikligen påverkats av omgivningen.

Nu är tiden då jag behöver känna lite försäkran om att det finns något hopp...alls. Att man inte endast sitter här och väntar på liemannen och helvetet för det blir så höpplöst då.
Hänger här på Flashback mycket för jag har ingen att prata med,så det kan bli lite för mycket från mig.

Kram till dig och alla!

Absolut, att älska sin granne är viktigt, hela lagen sammanfattas ju i detta.

Om du tror på Gud, att Jesus är Guds Son som dog för våra synder, så kommer Den Helige Anden att vägleda dig. Var inte rädd för att söka Guds vilja för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in