Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Jag vet att många kvinnor använder både psykiskt och fysiskt våld mot män, både i relationer och utanför, inte minst kvinnor med mental ohälsa (det brukar inte vara de mest balanserade personerna som använder olika sorters våldsuttryck) så jag kan förstå det du antyder.
Det jag inte kan förstå är varför man stannar i en destruktiv relation som tvingar en att bete sig på ett sätt som är primitivt och främmande, som tar fram ens värsta sidor? Hur stod du ut med din egen spegelbild?
Det är bra frågor, hur står man ut. Jag var yngre, oerfaren och älskade henne djupt och kände stort ansvar för henne trots hennes psykbryt. Borderline-tjejer kan också vara otroligt älskvärda och det kan ta år innan de här sidorna kommer fram, de är extremt duktiga på manipulation också.
En gång efter att jag ringt 112 kom ambulans och de tog mig och henne avsides för att prata med oss båda separat och de insåg snabbt läget och rådde mig att lämna henne. Ett orimligt besked till mig då, hon skulle dö om jag inte tog ansvar för henne.