2020-11-21, 16:39
Medlem
Mad monks avatar
En tråd helt byggt på ett argumentationsfel. Bra jobbat fb.
Citera
2020-11-21, 17:50
Medlem
Hade några gånger lust att klappa till ett ex. Inte så mycket när hon var skrikig och arg, utan när hon kritiserade mig för att inte ha förhindrat henne att vara skrikig och arg. Tex kunde hon ha skrikit på sin stackars mamma och jag var inte ens där. Sedan blev det mitt fel för hade jag vart där istället för att egoistiskt ha gjort något annat (som tex vart på jobbet) hade hon inte skrikit på sin mamma.

Just det där när hon gjorde sitt agerande till mitt ansvar fick det att klia lite i hustrumisshandlardriften som jag inte ens visste att jag hade innan.
Citera
2020-11-22, 01:10
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om du läser trådens titel så är den formulerad på detta sätt:

Varför slår (flashback)män kvinnor?

(FB) Varför slår (flashback)män kvinnor?

Om du läser trådens ts så lyder den som följer:

Citat:
"Män:
Varför slår ni flashbackmän kvinnor?
Slår ni även män dvs använder våld som universallösning?
Är det någon gång befogat att slå sin partner?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Kvinnor:
Har ni kvinnor någon gång blivit slagna, varför?
Slår ni era partners, varför?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?"

Som flashbackman har man tre val:
1. Inte svara
2. Berätta varför man slagit/slår
3. Berätta att man inte slagit/slår

Som flashbackkvinna har man tre val:
1. Inte svara
2. Berätta varför man slagit/slår
3. Berätta att man inte slagit/slår

Eller så kan man som lättkränkt, mindre begåvad och grälsjuk välja att göra frågeställningarna
betydligt mer komplicerade än vad de är.
Citera
2020-11-22, 01:42
Bannlyst
Jag blev misshandlad av min föredetta tjej några gånger. Hon hade såklart "boarderline", det kan dom skylla på. Jag tog oftast emot och fnissade åt hennes tafsliga försök. Jag försökte prata lugnande med henne. Nån gång tog jag väl henne i håret och gav henne en lätt smekning på kinden. Eftersom jag är man så låter jag mig inte provoceras av hysteriskor. En man slår inte kvinnor. Däremot blev jag utsatt en gång för ett rånförsök av 4 blattar. Ni skulle sätt mig då. jag höll bort tre av dom och bröt armen på en av dom. Dom har jag inte sett i kvarteret sen dess.
Citera
2020-11-22, 01:48
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Däremot blev jag utsatt en gång för ett rånförsök av 4 blattar. Ni skulle sätt mig då. jag höll bort tre av dom och bröt armen på en av dom. Dom har jag inte sett i kvarteret sen dess.

Om det är sant - bra jobbat!
Citera
2020-11-22, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Män:

Ja. Ok om kvinnan slår först eller om hon är psyksjuk (på riktigt) och har drivit sin familj till bristningsgränsen.

Men som sagt, såklart perverst att ge frun på käften om man kommer hem och middagen på bordet är kall.
Citera
2020-11-22, 10:00
Medlem
Mad monks avatar
En del kvinnor i det här landet behöver nog en rejäl bitchslap.
Citera
2020-12-01, 00:20
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia0000
Läser du ptja iprincip all annan forskning på ämnet så är 98% av förövarna män.

Jag förnekar inte att det finns kvinnor som slår män men i och med att detta är första studien som pekar på sånna här siffror där urvalet var 1400 personer (och vi vet inte HUR urvalet gjordes) så går det inte att påstå att denna studie väger tyngre än hundratusentals andra studier på ämnet som producerats genom åren.
Det skulle vara väldigt intressant att få läsa de studier som visar att 98% av förövarna av partnervåld är män.
Kan du länka till några av dem? Det ska ju finnas hundratusentals, säger du.

Hur komemr du fram till att den studie jag hänvisar till är "den första"?
Citera
2021-03-11, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Män:
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Kvinnor:
Har ni kvinnor någon gång blivit slagna, varför?
Slår ni era partners, varför?

Denne svenske manliga forskare ger sin bild, läs gärna artikeln innan ni svarar.
https://www.allas.se/samhalle/maskulinitetsforskaren-darfor-slar-man-kvinnor/146110

TIPS:
https://www.nck.uu.se/
trams. skit i att förändra manligheten. prata om kvinnor som använder allt annat än våld för att psykiskt misshandla sina söner istället. behövs en öppen dialog om det och hör det inte någonstans.
Citera
2021-03-11, 23:22
Medlem
HemmaRambos avatar
Den enda kvinnan som jag spöat upp är min mamma. Hon är extemt utagerande och slog ofta på farsan. När hon hota honom med kniv så kasta jag inne henne i väggen och sparkade på henne.
Citera
2021-03-13, 13:37
Avslutad
Gör det inte och har aldrig gjort det heller.

Med tanke på de svar som kommit i tråden borde väl TS inse hur katastrofal tråden blev. Vore ju extremt roligt om TS bifogat en möjlighet för alla som svarar i tråden att klicka ja/nej för att klart och tydligt se att statistiken visade en annan verklighet än TS hade tänkt sig.
Citera
2021-03-13, 13:46
Bannlyst
har aldrig krökt ett hår på en kvinna ock kommer heller aldrig att göra det heller , någonsin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in