Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Män:
Varför slår ni flashbackmän kvinnor?
??? Jag gör det inte?
Citat:
Slår ni även män dvs använder våld som universallösning?
Nej. Det finns så klart tänkbara scenarion där jag skulle slå män, t.ex. vid självförsvar eller om de hotar någon av mina närmaste.
Citat:
Är det någon gång befogat att slå sin partner?
Kanske i självförsvar? Jag har faktiskt varit i ett par förhållanden där tjejen har lappat till mig, men jag slog inte tillbaka då jag ändå inte upplevde att jag verkligen var fysiskt hotad. Tumregeln är nog annars att man ska undvika förhållanden där man skulle kunna bli frestad att slå sin partner. Jag är rätt säker på att ett sådan förhållande av naturliga skäl inte är de bästa. Jag har varit ihop med min nuvarande sambo i 11 år och aldrig känt minsta drift att lappa till henne. Hade hon lyckats fresta mig till det, oavsett på vilket sätt det nu hon nu skulle ha lyckats med det, så tvivlar jag på att jag hade fortsatt vara tillsammans med henne.
Oavsett om det nu finns någon gång då det skulle vara befogat att slå sin partner, så vore det märkligt om det skulle kunna ske flera gånger. Har man verkligen fått skäl till det, så finns det nog rimligtvis även skäl till att sluta vara tillsammans.
Edit: Ah, just det, läste artikeln först nu. Ingenting nytt där, men då jag själv inte har de tendenserna, så har jag inget personligt att tillägga kring det. De har ju snarare problem med sig själva än att det handlar om specifika händelser i deras förhållande.