2020-01-11, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Plockade Salétros förra säsongen långt innan någon annan.

Asani och Otieno var redan klara när jag skrev detta inlägg för 8 dagar sedan ser inte riktigt anledningen till varför jag skulle ta upp dem när jag spekulerade kring truppbygget vid den tidpunkten.

Bara Ofori jag missar då jag inte ens hade honom på radarn. Hade man frågat mig om ett målvaktsnamn så hade jag nog svarat Nordfeldt och inte någon okänd dansk som är helt omöjligt att gissa då ingen av AIKarna här i tråden ens tog upp när han var och provtränade.

Alla lag är mer eller mindre förutsägbara när det kommer till nyförvärv förutom att det inträffar överraskningar ibland såsom Ofori till exempel. Jag säger exakt samma sak när det kommer till mitt lag som mer eller mindre antingen värvar a) skandinaver eller b) hemvändare, vilket också visade sig vara förutsägbart när Kiese-Thelin skrev på, förutsägbart som fan.

Den är svår men jag landar nog ändå i att Ofori är en bättre värvning då jag tror att han kommer tillföra mer till AIKs spel även om Kiese-Thelin är värvad för att utgöra en specifik roll som kommer passa honom perfekt. Men jag blir gärna motbevisad.
Du skrev ej vilken målvakt....
Citera
2020-01-11, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Hur är Girmai som spelare? Hade han platsat i bättre lag än Sirius?
Tror han skulle göra det bra i de flesta lagen i Allsvenskan. Bra vänsterfot
Citera
2020-01-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Han är ju klubblös just nu?

Oj, det hade jag totalt missat, my bad.
Men han borde väl kunna landa något bättre, tänker jag.
Han var ju ändå grym förra året, samt fick väl inleda säsongen i Forest?
Men om han har samma plastpsyke som Bahoui, och bara kan prestera i Gnaget, är det kanske lika bra att han vänder hem igen.
Citera
2020-01-11, 14:28
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Tror han skulle göra det bra i de flesta lagen i Allsvenskan. Bra vänsterfot

Är han vänsterback, vänstermitt?
Citera
2020-01-11, 14:45
Avslutad
Citat:
Är han vänsterback, vänstermitt?
Central mittfältare! Gjort 8 mål och 4 assist i Varberg!
Citera
2020-01-11, 14:53
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Central mittfältare! Gjort 8 mål och 4 assist i Varberg!

Okej utan att ha sett han så är det ju lite märkligt att han inte hamnade i ett bättre lag.
Citera
2020-01-11, 15:53
Medlem
Citat:
Om man ser kvalitetsmässigt, vilken värvning är hittills bäst i detta fönster? Är det Ofori eller IKT? Eller någon annan?
Är inte IKT bara på lånad? "Bästa" är ett svårt begrepp, jag tror Kizito till Falkenberg räddar deras kontrakt och de kommer att kunna säljas dyrare än de fick honom för.

Oforivärvningen är imponerande, kompetent spelare, bra ålder (24 år) samt långt kontrakt 4 år. Finansierades genom såld Linnér (och en del av Tariks lönepost).
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-01-11 kl. 16:04.
Citera
2020-01-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Linner till Arminia Bielefeld

https://www.aikfotboll.se/nyheter/oscar-linner-till-dsc-arminia-bielefeld

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Jag har lite dålig koll på Bielefeld, men de toppar zweite. Sjukt om han står i Bondesliga nästa säsong. Då lär han prövas. Enligt diverse poddar finns det en bra vidareförsäljningsklausul. Då kanske 2.5-5 mkr efter agenter och annat inte är så illa som jag först tänkte.

Det pratas mkt om 4-3-3, men har Rikard sagt ngt?

---
Apropå målvakter får Pontus D spela ngt där utanför (snart) EU. Dags för lån till allsvenskan?
Citera
2020-01-11, 20:42
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag har lite dålig koll på Bielefeld, men de toppar zweite. Sjukt om han står i Bondesliga nästa säsong. Då lär han prövas. Enligt diverse poddar finns det en bra vidareförsäljningsklausul. Då kanske 2.5-5 mkr efter agenter och annat inte är så illa som jag först tänkte.

---
Apropå målvakter får Pontus D spela ngt där utanför (snart) EU. Dags för lån till allsvenskan?

Känslan är väl att Linnér får nöta bänk, men vi får se. Vad gäller Dahlberg så tror jag Championship är mer aktuellt, i alla fall om Watford fortfarande tror på honom.
Citera
2020-01-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

---

Dom har en av ligans bättre målvakter, så han lär inte vara tänkt som förstamålvakt direkt, skulle deras målis säljas ökar såklart chanserna för Linner att få stå.

Citat:
Sedan är frågan om vad som var sant i det ryktet.
RWP är självklart en intressant spelare, rätt ålder och unga spelare är ju lite Blåvitts signum men jag känner ändå inte den där wow känslan faktiskt. Titta bara på Sargon som öste in mål i Superettan men i allsvenskan funkar inte mycket.

Sedan är frågan om RWP skulle gå till Blåvitt, vilket jag inte tror, så måste nog en försäljning vara nära. Tex Erling eller Hasse.

Varför skulle han inte vilja gå till oss? Möjligheten till speltid är ganska god, tränarna vågar/måste ge yngre spelare chansen och vi är en välscoutad klubb(bra skyltfönster) med väldigt fina träningsfaciliteter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-11 kl. 23:21.
Citera
2020-01-11, 23:56
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ofori alla dagar i veckan! Tror årets fynd har Sirius gjort med Girmai!

AIK bör jogga hem allsvenskan, de har ju bästa spelaren på varje position 😁
Citera
2020-01-12, 03:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är Kalle Holmberg lite bitter tro? "Jag ville spela på en högre nivå och det får jag nu". Fan vet om DIF ligger före Norrköping, känns ganska mycket som ett steg i sidled om något.

Sedan är Holmberg fruktansvärt överskattad, har aldrig sett storheten i honom. Lär nog värma en del bänk i DIF också.

Det skriker ”Christer mattiasson” om killen. Tror han floppar totalt. Men skönt att djurgården ger en höööööööög lön. Vi får se om han betalar tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in