Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Ja en forward måste in men det är betydligt viktigare att få in en mittback. Vi har egentligen inte en enda försvarare av allsvensk toppklass, åtminstone inte bland våra mittbackar, Så Da Craca kan bli det på sikt men Calisir är närmare botten än toppen och är en säkerhetsrisk därbak. Nu tror jag inte att vi plockar in någon toppspelare men det måste vara någon som är klart bättre än Calisir.
Däremot har vi bra kvalité framåt men är väldigt tunna och känsliga för skador.
Ska man välja mellan en enda spelare in så får man ändå välja en forward. Vi har bara Söder där nu, Sargon gör ju inte en enda människa glad och känns långt ifrån som ett val för Poya annat än i nödfall.
En forward in är ett måste helt enkelt.
Sedan är det klart att en mittbacksetta vore önskvärt med och nära på lika stort krav, där har vi dock iaf dels en skadad Wikström som kommer tillbaka men backup i Sebban och i värsta fall kan Erling flyttas ner, inget av det är önskvärt men en möjlighet vi testat som ändå fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
031GLENN
Det senaste snacket om Blåvitts nyförvärv kretsar kring Rasmus Wiedesheim-Paul från Halmstad. I min smak käns han som en "perfect fit" för Blåvitt (prislappen är enda undantaget, och för Blåvitt är pris en oerhört viktig aspekt att se över).
Dock så sa ryktet från början att det som skulle vara på ingång var en striker som har "tidigare erfarenhet från allsvenskan, skulle gå rakt in i start11:an samt vara en ENORM snackis" RWP passar inte in på nån av de kriterierna så det måste röra sig om nån annan är min slutsats? Om man litar på allt som sägs på twitter dvs...
Det ska förvisso aldrig litas på rykten men nog var det ändå en ettöres i jämförelse med den atombomb som det ryktats om. Dessutom en på allsvensk nivå oprövad spelare vilket alltid oroar, det är inte givet direkt att man spottar in mål i allsvenskan för att det gått bra i superettan. Se bara på Sargon...
Det ryktet måste ha handlat om någon annan ja, frågan är då vem.