2020-01-11, 01:33
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kalle Holmberg till DIF.

Tycker det är en bra värvning och är nöjd med den, förväntar mig inga Buya siffror målmässigt men lite mål borde han klara av
Citera
2020-01-11, 01:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Tycker det är en bra värvning och är nöjd med den, förväntar mig inga Buya siffror målmässigt men lite mål borde han klara av

Är inte han och Kujovic rätt lika i spelstil?

Norrköping kan gå miste om en väldigt bra affär eftersom Hassan Kayan tjafsar om arvodet till honom med Brescia.

https://fotbolldirekt.se/2020/01/10/just-nu-skrabbs-overgang-i-allvarlig-fara-norrkopingsbasens-forvaning

Hoppas han inte förstör för Simon och Norrköping nu.
Citera
2020-01-11, 05:10
Avslutad
Är Kalle Holmberg lite bitter tro? "Jag ville spela på en högre nivå och det får jag nu". Fan vet om DIF ligger före Norrköping, känns ganska mycket som ett steg i sidled om något.

Sedan är Holmberg fruktansvärt överskattad, har aldrig sett storheten i honom. Lär nog värma en del bänk i DIF också.
Citera
2020-01-11, 06:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är Kalle Holmberg lite bitter tro? "Jag ville spela på en högre nivå och det får jag nu". Fan vet om DIF ligger före Norrköping, känns ganska mycket som ett steg i sidled om något.

Sedan är Holmberg fruktansvärt överskattad, har aldrig sett storheten i honom. Lär nog värma en del bänk i DIF också.

Han vill ut och spela i Europa. Jag tror DIF åker ut i omg före play off.
Citera
2020-01-11, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Just det, Milosevic kommer hem med svansen mellan benen medan Helander lirar EL med Rangers.
Milosevic fortfarande bättre. Helander gör många felpass som leder till farliga lägen. Såg man i EM kvalet när han spelade..
Citera
2020-01-11, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han vill ut och spela i Europa. Jag tror DIF åker ut i omg före play off.

Fast med det uttalandet så känns det som att han är grinig. Bara för att DIF råkar få kvala just i år så spelar dom såklart inte på en högre nivå än Norrköping. Fan då skulle han få byta klubb varje år om hans lag missade spel i europa.
Citera
2020-01-11, 08:42
Medlem
031GLENNs avatar
Det senaste snacket om Blåvitts nyförvärv kretsar kring Rasmus Wiedesheim-Paul från Halmstad. I min smak käns han som en "perfect fit" för Blåvitt (prislappen är enda undantaget, och för Blåvitt är pris en oerhört viktig aspekt att se över).

Dock så sa ryktet från början att det som skulle vara på ingång var en striker som har "tidigare erfarenhet från allsvenskan, skulle gå rakt in i start11:an samt vara en ENORM snackis" RWP passar inte in på nån av de kriterierna så det måste röra sig om nån annan är min slutsats? Om man litar på allt som sägs på twitter dvs...
Citera
2020-01-11, 08:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

Ja en forward måste in men det är betydligt viktigare att få in en mittback. Vi har egentligen inte en enda försvarare av allsvensk toppklass, åtminstone inte bland våra mittbackar, Så Da Craca kan bli det på sikt men Calisir är närmare botten än toppen och är en säkerhetsrisk därbak. Nu tror jag inte att vi plockar in någon toppspelare men det måste vara någon som är klart bättre än Calisir.

Däremot har vi bra kvalité framåt men är väldigt tunna och känsliga för skador.

Ska man välja mellan en enda spelare in så får man ändå välja en forward. Vi har bara Söder där nu, Sargon gör ju inte en enda människa glad och känns långt ifrån som ett val för Poya annat än i nödfall.
En forward in är ett måste helt enkelt.

Sedan är det klart att en mittbacksetta vore önskvärt med och nära på lika stort krav, där har vi dock iaf dels en skadad Wikström som kommer tillbaka men backup i Sebban och i värsta fall kan Erling flyttas ner, inget av det är önskvärt men en möjlighet vi testat som ändå fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av 031GLENN
Det senaste snacket om Blåvitts nyförvärv kretsar kring Rasmus Wiedesheim-Paul från Halmstad. I min smak käns han som en "perfect fit" för Blåvitt (prislappen är enda undantaget, och för Blåvitt är pris en oerhört viktig aspekt att se över).

Dock så sa ryktet från början att det som skulle vara på ingång var en striker som har "tidigare erfarenhet från allsvenskan, skulle gå rakt in i start11:an samt vara en ENORM snackis" RWP passar inte in på nån av de kriterierna så det måste röra sig om nån annan är min slutsats? Om man litar på allt som sägs på twitter dvs...

Det ska förvisso aldrig litas på rykten men nog var det ändå en ettöres i jämförelse med den atombomb som det ryktats om. Dessutom en på allsvensk nivå oprövad spelare vilket alltid oroar, det är inte givet direkt att man spottar in mål i allsvenskan för att det gått bra i superettan. Se bara på Sargon...

Det ryktet måste ha handlat om någon annan ja, frågan är då vem.
Citera
2020-01-11, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför funkar inte Milosevic utlandskarriär? Varför gick han som ordinarie i Nottingham till att helt plötsligt hamna i frysboxen och lämna klubben? Varför tar ingen annan honom?

Ganska skadedrabbad, mest troligt även dåliga rådgivare. Känns som att även ett svagt psyke spelar in lite också, så fort det blåser emot utomlands så verkar han vilja lämna.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Skriver under till 100 %.
Citera
2020-01-11, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031GLENN

Det hade varit en väldigt intressant förstärkning, men kostar kanske lite för mycket... om nu inte transferintressenter kommer med på ett hörn.

Låter dessutom betydligt mer trovärdigt än det andra ryktet.
Citera
2020-01-11, 09:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Fungerar inte ? Mycket politik inblandad i fotboll tyvärr. Men när han var skadefri så var han ordinarie i både Hannover och Darmstadt. Tyvärr drabbades han med skador som gjorde att det ej blev så många matcher på pappret och i Nottingham var han den bästa backen i våras sedan bytte de tränare tyvärr. Många Forrest supportrar tyckte Milosevic borde starta! Bättre mittback än Helander ALLA DAGAR I VECKAN! Milosevic har gjort det bra i landslaget när han fått chansen.

Det gäller ju inte bara i Nottingham. Hans utlandskarriär är ju ett fiasko och det kan inte bara bero på skador. Normalt hade man stannat kvar i Nottingham och kämpat vidare, ett par skador på mittbackar och han kan få chansen, och sedan kanske gått på utlån i januari. Idiotbeslut att vara klubblös i flera månader. Det är ju bara desperata klubbar som signar en sådan spelare.

Nottingham går förresten som tåget. Så svårt att säga att tränaren gjort direkt fel.

Han kommer att spela i AIK i år . Det kan du ju glädja dig över. Han är helt iskall utomlands.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ganska skadedrabbad, mest troligt även dåliga rådgivare. Känns som att även ett svagt psyke spelar in lite också, så fort det blåser emot utomlands så verkar han vilja lämna.

Är inne på något liknande.
Senast redigerad av mishima 2020-01-11 kl. 09:32.
Citera
2020-01-11, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Skriver under till 100 %.
Milosevic svagt psyke? Han var ju en av anledningarna AIK var så pass stabila 2018! Han höll landslagsklass i AIK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in