Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-11, 13:48
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeytrap
Passagerarlistan mkt skum, kan ligga ont uppsat bakom...

Men det roliga blir att se hur PK FakeNews skall lyckas skylla detta pa Trump/USA, nu far dom verkligen sla knut pa sig sjalva hahaha...

Det borde finnas en konspirationstråd, men teorin att det fanns personer om bord som skulle röjas ur vägen är inte onödig att nysta i.

Dock slår det mig att medelåldern på passagerarna är vad jag tycker väldigt låg för att det ska vara ,allt för erfarna, framträdande och regimfarliga personer.
Citera
2020-01-11, 13:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det borde finnas en konspirationstråd, men teorin att det fanns personer om bord som skulle röjas ur vägen är inte onödig att nysta i.

Dock slår det mig att medelåldern på passagerarna är vad jag tycker väldigt låg för att det ska vara ,allt för erfarna, framträdande och regimfarliga personer.

Nu tror jag absolut inte att det fanns några speciella personer just på detta plan. Men bara för att visa hur vänsterbliven du är; det är inte medelåldern på de resande ombord som avgör om det finns någon framträdande och regimfarlig person ombord.
Citera
2020-01-11, 13:52
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Det är klart att det finns ett tidssamband om man hittar en missilspets dagen efter ett flygplan kraschat, där det dagen innan inte fanns en missilspets. Det indikerar ju att missiler använts och styrker därmed hypotesen. Samma hypotes som sedan bekräftats av Iran själva. Tänker du alltid lika tokigt.

Du menar att det bara går att lägga upp en bild på Twitter samma dag som missilspetsen föll ned? Jag tror att den kan ha legat i diket redan innan händelsen och eftersom den teorin inte kan vederläggas så blir sambandet inte så starkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Han måste ha vetat vad som skulle ske. Vem står annars och filmar rakt upp i luften mitt i natten?
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, men jag tänker mig att det kanske finns en del "flight-spotters" i landet, i brist på annan underhållning...
Det har redan vittnats om och länkats till att många iranier var uppe hela natten eftersom de befarade ett amerikanskt flyganfall. Det bor cirka 16 miljoner människor i Teherans storstadsområde. På så vis är det inte alls konstigt att någon fick med detta på film.
Citera
Medlem
Man bör noga studera pasageralistorna - där finns motivet.
Citera
2020-01-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Som jag och många andra har påpekat innan så var just denna flight en timme försenad. Gissar på att personal vid LV-ställningen har en lista på avgår och ankomster från flygplatsen, antagligen på papper. Varje gång som luftvärnet låste ett mål och radarn gav utslag så checkade man listan. Denna gången var planet försenad och någon drog en alldeles för snabb slutsats att det var fientligt flygplan/drönare.

Eftersom man också samma natt genomförde raketattacker mot baser i Irak så var alla på helspänn att USA skulle ge igen. Iranska medier hade ju tex gått ut och sagt att man dödat 80 amerikaner i attacken. Och Trump hade dragit på den stora trumman om Iran dödar eller attackera amerikanska intressen i omvärlden så skulle de slå till med full kraft. Den internationella flygplatsen utanför Teheran är ur ett militärisk perspektiv strategisk viktigt att slå ut.

Jag kan inte tänka mig det som en rimlig förklaring på något vis. Att man skulle anta att ett flygplan som precis har lyft i utflygningsbana från flygplatsen skulle vara en missil, oavsett listor. Inte ovanligt med försenade flyg eller avvikelser direkt. Den tänkta missilen skulle ju i så fall dessutom ha färdats mot flygplatsen inte ifrån den.
Citera
2020-01-11, 13:55
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeytrap
Passagerarlistan mkt skum, kan ligga ont uppsat bakom...

Men det roliga blir att se hur PK FakeNews skall lyckas skylla detta pa Trump/USA, nu far dom verkligen sla knut pa sig sjalva hahaha...

På vilket sätt är passagerarlistan skum?
Citera
2020-01-11, 13:58
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du skriver som att du vore vänsterbliven. Det stod i twitterinlägget att spetsen hade hittats ny på platsen dagen efter nedskjutningen.

Och bilderna hade exakt samma ljusförhållanden, omgivining, typ av mark, typ av växtlighet osv som bilderna som kom från platsen där planet hade krashat. Då kunde man (om man inte är vänsterbliven) se ett väldigt stort sammanhang som ytterligare pekar mot en nedskjutning.

Om man litar på obekräftade uppgifter på Twitter så kan man nog bevisa att jorden är platt också!

Att hitta en missilspets runt en militärbas där dessa avskjuts ifrån betyder inte nödvändigtvis att de var inblandade i själva händelsen. Men jag förstår att det inte är lätt att förstå om man okritiskt tror på allt bara det kommer från obekräftade källor på nätet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ingen kan ens i sin vildaste fåraherde fantasi tro att de skickar in långsamma stora B52;or i ett av världens bästa luftförsvar. Att okunniga dum dumskallar här hemma påstår det räkans till vänsterbliven propaganda.

Nu har väl USA vapensystem och resurser för att slå ut ett luftvärn som knappast är ett av världens bästa var fick du det ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
På vilket sätt är passagerarlistan skum?
Nu när det är klart vad som hänt måste man hitta ngt annat att konspirera om.
Citera
2020-01-11, 14:00
Medlem
Det var i själva verket USA som tvingade Iran att dra iväg 2 missiler mot ett civilt fartyg -

lols
Citera
2020-01-11, 14:01
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag kan inte tänka mig det som en rimlig förklaring på något vis. Att man skulle anta att ett flygplan som precis har lyft i utflygningsbana från flygplatsen skulle vara en missil, oavsett listor. Inte ovanligt med försenade flyg eller avvikelser direkt. Den tänkta missilen skulle ju i så fall dessutom ha färdats mot flygplatsen inte ifrån den.

Iran aktiverar sitt missilförsvarssystem eftersom dom fruktar ett angrepp från USA. Det är en välgrundad fruktan eftersom Iran har skickat missiler mot Amerikanska baser samma dag. Förmodligen har dom tillgång till 30 år gamla ryska missilgrejer, dvs dom kan inte visuellt se vad som kommer i luften, det är bara en prick på en monitor. Systemet blinkar rött när ett främmande föremål kommer nära deras militärbas. En operatör får 10 sekunder på sig att fatta beslut om att skjuta iväg en robot. Och katastrofen är ett faktum. Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in