2020-01-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Oh sorry , nu kom jag ihåg att det var inte Snor-Lena utan Snor-Pocahontas hon kallades utav honom .
Ber om ursäkt .
Antar att en person som sitter och snörvlar i gemene mans namn kallas för just ”snor-Johan”?
Kan det ha varit det som busiga LW påpekade en sådan dag därute på isen möjligtvis ?

Eller kanske att LW kallade SD för Snoris kort och gott,
på de kalla turerna ute på isen?

Lena kallades väl för Softis, av bland annat JG och SD,
kanske även av andra vänner inom geocaching?
Citera
2020-01-10, 20:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det var intressant.
Man kan ju säga att bilden klarnade något. Agendor, oavlönat försvarsarbete.

Jaja...men mycket av försvarssidan får nog en del svårtuggat att ta till sig när åtalet kommer. För det gör det. Varför annars slutdelgiving, varför bibehållen avspärrning etc etc

Det ska bli intressant att äntligen få se de där smskonversationerna, ev utskrifter av de omtalade telefonsamtalen. Om innehållet på de omtalade videofilmerna har använts i utpressningssyfte.

Jag tror att en del härinne kommer att skämmas rejält.
Måtte ÅK kunna väcka åtal i nästa vecka, dvs att inte försvaret drar ut på det med fler krav på utredning. Men det lät som de fått svar och var nöjda.

Stackars Lenas barn, det har gått snart 20 månader utan något svar, utan möjlighet att riktigt gå vidare. Jag hoppas, inte minst för deras skull att rättegångarna hinner avslutas under detta året.

Kanske har jag aldrig varit så insatt i någon tråd tidigare, eller så är det något annat som gör att jag vill ha svar, få veta, förstå...

Kanske är det att vi fått ta del av ovanligt mycket av de inblandades liv som gör att iaf jag känner på ett djupt plan att det nästa är outhärdligt att L*enas mördare inte kan ställas till svars.

Jag har stått på hennes trapp med henne, när en man står utanför och väntar. Jag har gått bredvid henne steg för steg ner mot planket. Jag har visualiserat ett drama, de bråkar, stundtals stannar och argumenterar högt. tills de kommer ner till garagen...

Jag har till stått bakom planket med L*ena. Vilken skräck, vilken smärta, vilken dödsångest.

När exakt började hon fatta att det var fara å färde?

Jag skulle vilja veta mycket, om hoten (som jag tror att vissa kommer att blekna när de får veta), vad vänner fattade, visste. Vad hörde vittnena på mordnatten, vad såg de. Fanns det fler som hörde skriken?

Telefonsamtalen kommer att vara mycket intressanta.

Vissa i tråden kommer att fortsätta att skuldbelägga L*ena. Det har jag sett i andra trådar. Det är alltid offrets ansvar oavsett. Och om det inte är offrets, då är det föräldrarnas, vännernas. Aldrig har förövaren eller mördaren ett ansvar.

Jag har verkligen svårt att förstå dessa argument.

Åtal kommer nog inte nu, hur mycket vi än önskar oss det. Jag tänker att det är enorma mängder att läsa igenom och ta ställning till. Kanske mer undersökningar om något dyker upp?

Lite oroad blir jag över att försvaret säger att de har fått svar på det de velat (fritt ur minnet). Får en obehaglig känsla av att de har något där. Men jag tror att SDs min, att de bevis som presenterades för honom vid häktningen, det talar...

Han är rökt.
Citera
2020-01-10, 21:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske har jag aldrig varit så insatt i någon tråd tidigare, eller så är det något annat som gör att jag vill ha svar, få veta, förstå...

Kanske är det att vi fått ta del av ovanligt mycket av de inblandades liv som gör att iaf jag känner på ett djupt plan att det nästa är outhärdligt att L*enas mördare inte kan ställas till svars.

Jag har stått på hennes trapp med henne, när en man står utanför och väntar. Jag har gått bredvid henne steg för steg ner mot planket. Jag har visualiserat ett drama, de bråkar, stundtals stannar och argumenterar högt. tills de kommer ner till garagen...

Jag har till stått bakom planket med L*ena. Vilken skräck, vilken smärta, vilken dödsångest.

När exakt började hon fatta att det var fara å färde?

Jag skulle vilja veta mycket, om hoten (som jag tror att vissa kommer att blekna när de får veta), vad vänner fattade, visste. Vad hörde vittnena på mordnatten, vad såg de. Fanns det fler som hörde skriken?

Telefonsamtalen kommer att vara mycket intressanta.

Vissa i tråden kommer att fortsätta att skuldbelägga L*ena. Det har jag sett i andra trådar. Det är alltid offrets ansvar oavsett. Och om det inte är offrets, då är det föräldrarnas, vännernas. Aldrig har förövaren eller mördaren ett ansvar.

Jag har verkligen svårt att förstå dessa argument.

Åtal kommer nog inte nu, hur mycket vi än önskar oss det. Jag tänker att det är enorma mängder att läsa igenom och ta ställning till. Kanske mer undersökningar om något dyker upp?

Lite oroad blir jag över att försvaret säger att de har fått svar på det de velat (fritt ur minnet). Får en obehaglig känsla av att de har något där. Men jag tror att SDs min, att de bevis som presenterades för honom vid häktningen, det talar...

Han är rökt.

Det fetade,jag tror att det uttalandet av försvararen är ingenting annat än ett spel för galleriet,Dom griper desperat efter halmstrån som inte finns,Självklart kommer kommer försvaret att peka finger på alternativa GM,men dom kommer att prata för döva öron,Som jag ser det så är det game set match
Citera
2020-01-10, 22:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det fetade,jag tror att det uttalandet av försvararen är ingenting annat än ett spel för galleriet,Dom griper desperat efter halmstrån som inte finns,Självklart kommer kommer försvaret att peka finger på alternativa GM,men dom kommer att prata för döva öron,Som jag ser det så är det game set match

Du har förmodligen rätt.
Jag vet ju att advokaterna vid intervjuer "spänner upp sig" och säger det som advokater "måste säga".

Men jag vet också mål, där man tycker att det är givet att gm ska bli fälld.
Och har gått fri. Alla vet vem mördaren är, men det saknas det bindande beviset.

Det är så det ska vara, det är rätt.

Men också läskigt.

Citera
2020-01-10, 23:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Men jag vet också mål, där man tycker att det är givet att gm ska bli fälld.
Och har gått fri. Alla vet vem mördaren är, men det saknas det bindande beviset.

Det är så det ska vara, det är rätt.

Men också läskigt.
Visst, men det är väl otroligt ovanligt att en av åklagare åtalad (och dessutom uppenbart skyldig) i ett mordfall inte kan dömas för mordet. De enda fall jag kan erinra mig på rak arm är Linda Chen-fallet (där Mats Alm trots allt dömdes för brott mot griftefriden) och fallet med Malin Lindström i Örnsköldsvik (där den numer riksbekante pajasen Sven-Åke Christianson fuckade upp rekonstruktionen).

Men vad skulle det enligt dig då finnas för anledning att tro att ett ev. åtal i det här fallet kan sluta på samma sätt?
Senast redigerad av Draifos 2020-01-10 kl. 23:55.
Citera
2020-01-10, 23:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, men det är väl otroligt ovanligt att det blir hängande i luften huruvida den av åklagaren utpekade i ett mordfall faktiskt är gärningsmannen eller inte. De enda fall jag kan erinra mig på rak arm är Linda Chen-fallet (där Mats Alm trots allt dömdes för brott mot griftefriden) och fallet med Malin Lindström i Örnsköldsvik (eftersom den nu riksbekante pajasen Sven-Åke Christianson fuckade upp rekonstruktionen).

Men varför kan det enligt dig finnas anledning att oroa sig över att det kan sluta på samma sätt här?

Då skulle jag väl säga att min granne är ett liknade fall som Linda Chen fallet.
Malin L fallet känner jag inte till alls.

Det behöver finnas bevis för att någon ska bli fälld. Det är bra. Så ska det vara.

--------------------------------
Mordet ska ha skett under natten medan barnen var hemma i villan. Den misstänkte har inte sagt att någon annan har varit inne i huset, utan att han själv råkade knuffa henne i ett bord så hon dog. Och då sågade han och eldade han upp henne.

Nu tror jag inte att detta kommer att hända i detta fall, att gm kommer att hävda olycksfall, vilket ändå inte verkar helt ovanligt.

Jag tänker bara att inget är givet.
Allt ska bevisas, vilket är bra.

Men ändå kan vi som är allmänheten känna en sorg över att en människa har blivit tagen från sitt liv, och barnen utan sin mor.

Och när jag får till Coop handlar jag i samma lilla butik som Börje. Han som mördade sin fru.
Hon kommer aldrig att handla här mer...

Livet går vidare. Som inget har hänt.

Men det har det.
För de inblandade.

Livet blir sig aldrig likt igen.
Mamma är borta...
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-10 kl. 23:32.
Citera
2020-01-10, 23:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Då skulle jag väl säga att min granne är ett liknade fall som Linda Chen fallet.
Malin L fallet känner jag inte till alls.

Det behöver finnas bevis för att någon ska bli fälld. Det är bra. Så ska det vara.
/.../
Din granne vet vi ingenting alls om. Linda Chen-fallet är riksbekant. Fallet med Malin Lindström kan du läsa om här:

Men vad finns det alltså enligt dig för anledning att tro att det skulle saknas bevis mot SD här i Hjärstafallet?
Senast redigerad av Draifos 2020-01-11 kl. 00:05.
Citera
2020-01-11, 02:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är sannerligen en väldigt partisk jämförelse blandat med helt obekräftade uppgifter.
Jag kan helt ärligt säga att jag inte tror en sekund på din juridikutbildning.

Allvarligt tjänstefel- kan det klassas som tjänstefel att hon hade ett förhållande med SD? Olämpligt, men undrar om det klassas som allvarligt tjänstefel.
Hur VET du att L*ena har humörväxlingar och inte ryggar för att ta till våld?
Hur VET du att hon var en förtroendemissbrukare?
Varifrån har du fått för dig att hon utövade en "osund tystnadskultur"?
Har L*ena fått sluta som pastor???? Källa på det!!
Hur VET du att L*ena inledde ett förhållande för att tillfredsställa sina "köttsliga begär"? Det är dina egna våta drömmar.
Vad skilsmässan berodde på vet du inget om. Uppgifter i tråden säger att de gled ifrån varandra.
Din tolkning är att L*ena var narcissist. Det finns inga belägg för det.

Och som sagt, vem är mördaren med anledning av dina påståenden?
Dvs att du anser att hon kan jämföras med Kristi Brud?

Inte?
Att ha en GC-logg med 5988 foton, mestadels selfies, visar väl
ändå att hon kan ha haft en del narcissistiska drag?
Att strunta i ett sjukt barn för att ge sig ut och jaga burkar mitt i natten
tyder väl på en del narcissistiska drag?
Att låta sina gamla föräldrar åka 24 mil t.o.r. flera gånger i veckan
för att vara barnvakt tyder väl på en del narcissistiska drag?
Att tro att hon skulle ha någon som helst rätt att försöka ta någon
annans make tyder väl på en del narcissistiska drag?
Jag tycker att det formligen skriker narcissist lång väg om henne.
Citera
2020-01-11, 11:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte?
Att ha en GC-logg med 5988 foton, mestadels selfies, visar väl
ändå att hon kan ha haft en del narcissistiska drag?
Att strunta i ett sjukt barn för att ge sig ut och jaga burkar mitt i natten
tyder väl på en del narcissistiska drag?
Att låta sina gamla föräldrar åka 24 mil t.o.r. flera gånger i veckan
för att vara barnvakt tyder väl på en del narcissistiska drag?
Att tro att hon skulle ha någon som helst rätt att försöka ta någon
annans make tyder väl på en del narcissistiska drag?
Jag tycker att det formligen skriker narcissist lång väg om henne.

Nu har jag de senaste dagarna försökt få tråden att diskutera mordet, men det verkar inte finnas något intresse av att diskutera annat än L*enas alla fel.

https://www.flashback.org/p69863619#p69863619
https://www.flashback.org/p69851475#p69851475

Så du tror att L*ena blev dödad för alla hennes dåliga sidor?

Vem tror du är mördaren?

Den som irriterade sig på att hennes föräldrar tvingades att åka 24 mil för att ta hand om barnbarnen? Vem kan det ha varit?

Eller att hon tog för många selfies?

Eller att hon var ihop med SD som hon själv hade vigt.

Inte tror du väl att SD blev förbannad på det?

Så vem tror du är mördaren?
Någon i kyrkan?

Har du något intresse av att diskutera mordet?

Snart är det den torsdag den 16:e.
Det borde finnas massor att fundera över nu!
Citera
2020-01-11, 11:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nu har jag de senaste dagarna försökt få tråden att diskutera mordet, men det verkar inte finnas något intresse av att diskutera annat än L*enas alla fel.

Vem tror du är mördaren?

Den som irriterade sig på att hennes föräldrar tvingades att åka 24 mil för att ta hand om barnbarnen? Vem kan det ha varit?

Någon i kyrkan?

Jag svarade på ditt påstående:

”Din tolkning är att L*ena var narcissist. Det finns inga belägg för det.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hon kanske mördades för att både hon
och SD var/är narcissister och att båda
ville ha makt över den andra.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-11 kl. 12:17.
Citera
2020-01-11, 11:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Vem tror du är mördaren?

Någon i kyrkan?

SD går fri.. han är hård och kalkylerad.
Han börjar med att be till ToyBoy (Jerry) sedan kysser han nyfödda barnet i Örebro.
Då vet vi att en sådan man aldrig skulle kunna mörda någon.
Sedan väljer han att skälla ut poliserna som gjort ett uselt jobb som fått honom att se ut som en idiot.
Det är Tors 16:e det gäller.. byxor på eller av för SD den store... Sanningen kommer fram.. Om man vill..
Citera
2020-01-11, 12:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag svarade på ditt påstående:

”Din tolkning är att L*ena var narcissist. Det finns inga belägg för det.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kan du komma vidare i dina tankar och försöka diskutera mordet?

Har du funderat över vad det var som föranledde att man grep SD med insatsstyrka?

Har du tankar runt det eventuella blodet i SDs hus, eller teorier runt vem som har mördat L*ena och varför?

Tillägg:

Senast redigerad av notknapparen 2020-01-11 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in