Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Ja det var intressant.
Man kan ju säga att bilden klarnade något. Agendor, oavlönat försvarsarbete.
Jaja...men mycket av försvarssidan får nog en del svårtuggat att ta till sig när åtalet kommer. För det gör det. Varför annars slutdelgiving, varför bibehållen avspärrning etc etc
Det ska bli intressant att äntligen få se de där smskonversationerna, ev utskrifter av de omtalade telefonsamtalen. Om innehållet på de omtalade videofilmerna har använts i utpressningssyfte.
Jag tror att en del härinne kommer att skämmas rejält.
Måtte ÅK kunna väcka åtal i nästa vecka, dvs att inte försvaret drar ut på det med fler krav på utredning. Men det lät som de fått svar och var nöjda.
Stackars Lenas barn, det har gått snart 20 månader utan något svar, utan möjlighet att riktigt gå vidare. Jag hoppas, inte minst för deras skull att rättegångarna hinner avslutas under detta året.
Kanske har jag aldrig varit så insatt i någon tråd tidigare, eller så är det något annat som gör att jag vill ha svar, få veta, förstå...
Kanske är det att vi fått ta del av ovanligt mycket av de inblandades liv som gör att iaf jag känner på ett djupt plan att det nästa är outhärdligt att L*enas mördare inte kan ställas till svars.
Jag har stått på hennes trapp med henne, när en man står utanför och väntar. Jag har gått bredvid henne steg för steg ner mot planket. Jag har visualiserat ett drama, de bråkar, stundtals stannar och argumenterar högt. tills de kommer ner till garagen...
Jag har till stått bakom planket med L*ena. Vilken skräck, vilken smärta, vilken dödsångest.
När exakt började hon fatta att det var fara å färde?
Jag skulle vilja veta mycket, om hoten (som jag tror att vissa kommer att blekna när de får veta), vad vänner fattade, visste. Vad hörde vittnena på mordnatten, vad såg de. Fanns det fler som hörde skriken?
Telefonsamtalen kommer att vara mycket intressanta.
Vissa i tråden kommer att fortsätta att skuldbelägga L*ena. Det har jag sett i andra trådar. Det är alltid offrets ansvar oavsett. Och om det inte är offrets, då är det föräldrarnas, vännernas. Aldrig har förövaren eller mördaren ett ansvar.
Jag har verkligen svårt att förstå dessa argument.
Åtal kommer nog inte nu, hur mycket vi än önskar oss det. Jag tänker att det är enorma mängder att läsa igenom och ta ställning till. Kanske mer undersökningar om något dyker upp?
Lite oroad blir jag över att försvaret säger att de har fått svar på det de velat (fritt ur minnet). Får en obehaglig känsla av att de har något där. Men jag tror att SDs min, att de bevis som presenterades för honom vid häktningen, det talar...
Han är rökt.