2020-01-11, 02:33
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är du som kommer med påståenden. Vad är de jag ska utveckla? Du snackar om att rösträtten inte skulle betyda så mycket för dem ifall man började kräva att även kvinnor gjorde lumpen. Jag ser inga tecken på att det stämmer.

Att det är mindre risk för att dö i sin militärtjänstgöring i Sverige kontra Israel borde väl göra folk mer positivt inställda till att mönstra, jämfört med om det fanns en överhängande risk att man fick äta bly tillsammans med sin ärtsoppa/pannkakor?

"Fredsskadat" Lustigt uttryck. Som att säga att man lider av kraniefraktursbrist
Du påstod följande:
jag kan ju bara hänvisa till de länder som har allmän värnplikt även för kvinns och bristen på ramaski jag hör därifrån. Jag har hört betydligt mer gnäll ifrån män än kvinnor när det talas om kvinnor inom militären.
Vilka länder talar du om?
Viktigt att veta innan jag kan ta ställning till om kvinnor i det militära klagar eller inte.

Fredsskadat (låt mig googla det åt dig):
https://www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNQI-Kxftira87yMq8Mm9-4_niyVlw%3A1578706428593&source=hp&ei=_CUZXqDpIdGv rgSO_rrwDA&q=sverige+fredsskadat&oq=fredsskadat&gs _l=psy-ab.3.0.0i5i30.1434.6771..11310...3.0..1.2023.6967. 6j7-1j2j1....2..0....1..gws-wiz.......0i1 31j0j0i322j35i39j0i322i131j0i322i10j0i10j0i10i203. 6PYDdGvilVE

Lästips. Ja, det har några år på nacken, men hon tänkte till före i alla fall:
https://snaphanen.dk/2013/06/02/sondagskronika-sverige-ar-fredsskadat/
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-01-11 kl. 02:36.
Citera
2020-01-11, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du påstod följande:
jag kan ju bara hänvisa till de länder som har allmän värnplikt även för kvinns och bristen på ramaski jag hör därifrån. Jag har hört betydligt mer gnäll ifrån män än kvinnor när det talas om kvinnor inom militären.
Vilka länder talar du om?
Viktigt att veta innan jag kan ta ställning till om kvinnor i det militära klagar eller inte.

Fredsskadat (låt mig googla det åt dig):
https://www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNQI-Kxftira87yMq8Mm9-4_niyVlw%3A1578706428593&source=hp&ei=_CUZXqDpIdGv rgSO_rrwDA&q=sverige+fredsskadat&oq=fredsskadat&gs _l=psy-ab.3.0.0i5i30.1434.6771..11310...3.0..1.2023.6967. 6j7-1j2j1....2..0....1..gws-wiz.......0i1 31j0j0i322j35i39j0i322i131j0i322i10j0i10j0i10i203. 6PYDdGvilVE

Jag har ju nämnt Israel flera gånger så där har du ett exempel. Självklart det kommer finnas de som klagar, precis som det finns män som klagar eller försöker undvika tjänstgöring (t.ex. ultraortodoxa judar där borta eller Jehovas vittnen och vapenvägrare här i Sverige).

Visa mig en betydande skara kvinnor som vill byta bort sin rösträtt mot sin värnplikt.

Jag har hört det förr. Jag tycker bara att det är ett befängt uttryck.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-11 kl. 02:56.
Citera
2020-01-11, 08:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du röstar på en ett parti som driver politiken att ta in fler så det är klart du vill ha deras politik.

Alla som begått brott ska förstås ta ansvar för det, men det ska också brottslingens medhjälpare.

Men det som folket accepterar det bör förstås inte vara olagligt, det säger sig självt.
OBS!
Viktig information till alla asylsökande:
Att ni har fått komma in i landet betyder INTE att ni får våldta någon.

Ingen i Sverige har röstat för att ni ska begå våldtäkter. Så gör inte som Svenne säger. Svenne bara ljuger.
Citera
2020-01-11, 11:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
OBS!
Viktig information till alla asylsökande:
Att ni har fått komma in i landet betyder INTE att ni får våldta någon.

Ingen i Sverige har röstat för att ni ska begå våldtäkter. Så gör inte som Svenne säger. Svenne bara ljuger.

I Sverige får de istället broschyrer om hur det är att vara gift med barn istället.

Och du ljuger, det jag säger är att ni röstar fram en våldtäktspolitik. En del av er gör det för att ni vill bli våldtagna och andra gör det trots att ni inte vill det men accepterar den klart högre risken de politiken innebär.

De partier ni röstar på vägrar dessutom att ändra lagen så att grova brottslingar utvisas, inte ens vid våldtäkter mot små barn kräver de det. Detta röstar du fram.
Citera
2020-01-11, 13:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Detta har aldrig varit en del av SD:s partiprogram. Du ljuger. Varför är detta ens en viktig fråga för Sveriges framtid?

De har varit öppet fientliga mot homosexuella jo.
Och hur kan du överhuvudtaget ställa frågan varför det är viktigt för Sveriges framtid? Menar du att du inte förstår det?
Citera
2020-01-11, 13:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kan du visa var det har stått någonsin eller hittade du bara på?

De har varit öppet fientliga mot homosexuella, både gällande giftermål, annat och adoption.
Citera
2020-01-11, 15:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
De har varit öppet fientliga mot homosexuella, både gällande giftermål, annat och adoption.

Din tolkning är jag inte intresserad av, jag frågade om du kan styrka det i deras officiella politik, dvs. deras partiprogram eller hur de har röstat i riksdagen. Det verkar svårt för dig att komma med exempel på det.

At få adoptera är för övrigt ingen rättighet för någon och ofta är det avsändarlandet som har kriterier som måste uppfyllas.
Citera
2020-01-11, 15:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
De har varit öppet fientliga mot homosexuella jo.
Och hur kan du överhuvudtaget ställa frågan varför det är viktigt för Sveriges framtid? Menar du att du inte förstår det?

Han kanske menade att Sveriges framtid inte avgörs av vilka som får gifta sig med varandra. Det juridiska kan regleras med privata avtal och hur kyrkan ställer sig är väl en fråga för kyrkan.
Citera
2020-01-11, 16:23
Avslutad
Citat:
I Sverige får de istället broschyrer om hur det är att vara gift med barn istället.

Och du ljuger, det jag säger är att ni röstar fram en våldtäktspolitik. En del av er gör det för att ni vill bli våldtagna och andra gör det trots att ni inte vill det men accepterar den klart högre risken de politiken innebär.

De partier ni röstar på vägrar dessutom att ändra lagen så att grova brottslingar utvisas, inte ens vid våldtäkter mot små barn kräver de det. Detta röstar du fram.
Som sagt: lita inte på Svenne.

Våldta ingen. Svenne blir glad om ni gör det, men i övrigt accepterar Sverige inte våldtäkt.
Citera
2020-01-11, 17:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Din tolkning är jag inte intresserad av, jag frågade om du kan styrka det i deras officiella politik, dvs. deras partiprogram eller hur de har röstat i riksdagen. Det verkar svårt för dig att komma med exempel på det.

At få adoptera är för övrigt ingen rättighet för någon och ofta är det avsändarlandet som har kriterier som måste uppfyllas.

Jaha men dina tolkningar ska vi alla vara intresserade av?
Allting du sitter och skriver om våldtäktspartier är tolkningar. Det finns ingenting som är skrivet i partiprogram om det.
Citera
2020-01-11, 17:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha men dina tolkningar ska vi alla vara intresserade av?
Allting du sitter och skriver om våldtäktspartier är tolkningar. Det finns ingenting som är skrivet i partiprogram om det.

Det är inte mina tolkningar att våldtäktspartierna driver en politik som leder till en extrem ökning av våldtäkterna, och heller inte ens vill utvisa dem som begår våldtäkt mot små barn.

Detta är den politik de konkret driver och de har inte lagt fram och röstat för förslag att dessa brottslingar ska utvisas.
Citera
2020-01-11, 17:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är inte mina tolkningar att våldtäktspartierna driver en politik som leder till en extrem ökning av våldtäkterna, och heller inte ens vill utvisa dem som begår våldtäkt mot små barn.

Detta är den politik de konkret driver och de har inte lagt fram och röstat för förslag att dessa brottslingar ska utvisas.

Ändå döms ju en hel del till utvisning.

I Sverige finns det heller ingen gräns för hur länge man får hålla någon i förvar. Vilket jag tycker är bra för då motiverar det gärningsmannen att till slut "komma ihåg" vem han är och vart han kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in