2020-01-11, 01:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Känner du till något parti i 7K som har lagt förslag och röstat för att våldsmän ska utvisas?

Jag har inte koll på samtligas politik.
Hur som helst så är det framförallt i din felvända hjärna din logik gällande detta går hem. Man röstar på partier utifrån flera aspekter.
En aspekt jag vägde in när jag inte röstade på SD var deras för inte längesen ganska inskränkta inställning till homosexuella. Det kunde jag inte stå bakom under några omständigheter för det är så dumt och omotiverat att det blir för obegripligt.
Citera
2020-01-11, 01:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur som helst så är det framförallt i din felvända hjärna din logik gällande detta går hem. Man röstar på partier utifrån flera aspekter.
En aspekt jag vägde in när jag inte röstade på SD var deras för inte längesen ganska inskränkta inställning till homosexuella. Det kunde jag inte stå bakom under några omständigheter för det är så dumt och omotiverat att det blir för obegripligt.

Inte ens ditt eget partis politik, har de föreslagit att brottslingar ska utvisas eller vill de att brottslingarna stannar här även när de har våldtagit små barn?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-01-11 kl. 01:37.
Citera
2020-01-11, 01:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svenne har ju rätt. Svenskor vill ju ha flera våldtäktsmän till Sverige. You go girl!

Homosexuella? Vem fan bryr sig om vad de gör mellan lakanen?

Ja jag är liberal och står upp för homosexuellas rättigheter utan att tveka, känner även ett par stycken och ser inga som helst problem med det.
Citera
2020-01-11, 01:39
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du tar verkligen i ifrån tårna.. Som sagt, jag kan ju bara hänvisa till de länder som har allmän värnplikt även för kvinns och bristen på ramaski jag hör därifrån. Jag har hört betydligt mer gnäll ifrån män än kvinnor när det talas om kvinnor inom militären.
Skarpa påståenden, vill du utveckla något av dem?
Är något av exemplen med kvinnlig värnplikt i närheten av lika fredsskadat som Sverige t.ex?
Citera
2020-01-11, 01:44
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det behöver du inte. Frågan löd, och den intresserar mig också: känner du till något av partierna i sjuklövern som vill skicka hem folk som inte ska vara här?
Jag råkar veta att det finns representanter som gärna vill låta påskina att de "menar det", men det finns ingen djupare tanke bakom det. Jag ser det mer som en semantisk helgardering.
Inte ens om man lovar något inför val behöver de ju faktiskt stå för det efteråt, vilket är väldigt vanligt på vänsterkanten och i synnerhet bland de socialliberala. Här används liberala helt enligt dagsform och efter vad media tycker att man bör trumma upp.
Citera
2020-01-11, 01:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja jag är liberal och står upp för homosexuellas rättigheter utan att tveka, känner även ett par stycken och ser inga som helst problem med det.

Nej du har röstat med ett parti som för inte längesen tyckte att homosexuella inte skulle få gifta sig.
Citera
2020-01-11, 01:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svenne har ju rätt. Svenskor vill ju ha flera våldtäktsmän till Sverige. You go girl!

Homosexuella? Vem fan bryr sig om vad de gör mellan lakanen?

Inte jag iallafall. SD verkade göra det fram tills alldeles nyss däremot.
Citera
2020-01-11, 01:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej du har röstat med ett parti som för inte längesen tyckte att homosexuella inte skulle få gifta sig.

Kan du visa var i deras partiprogram det står?
Citera
2020-01-11, 01:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kan du visa var i deras partiprogram det står?

Det står inte längre, vilket jag också skrev. De har blivit mer och mer "snälla" för att plocka röster.
Citera
2020-01-11, 01:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det står inte längre, vilket jag också skrev. De har blivit mer och mer "snälla" för att plocka röster.

Detta har aldrig varit en del av SD:s partiprogram. Du ljuger. Varför är detta ens en viktig fråga för Sveriges framtid?
Citera
2020-01-11, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Skarpa påståenden, vill du utveckla något av dem?
Är något av exemplen med kvinnlig värnplikt i närheten av lika fredsskadat som Sverige t.ex?

Det är du som kommer med påståenden. Vad är de jag ska utveckla? Du snackar om att rösträtten inte skulle betyda så mycket för dem ifall man började kräva att även kvinnor gjorde lumpen. Jag ser inga tecken på att det stämmer.

Att det är mindre risk för att dö i sin militärtjänstgöring i Sverige kontra Israel borde väl göra folk mer positivt inställda till att mönstra, jämfört med om det fanns en överhängande risk att man fick äta bly tillsammans med sin ärtsoppa/pannkakor?

"Fredsskadat" Lustigt uttryck. Som att säga att man lider av kraniefraktursbrist
Citera
2020-01-11, 01:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Kan du visa var det har stått någonsin eller hittade du bara på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in