2014-08-18, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
En sak jag funderat över är varför svenska män alltid cyklar bakom när herr och fru är ute på cykeltur?
Är de för fega för att ens bestämma år vilket håll de skall cykla.
Jag får nog upplysa min man om att det är så det skall fungera. Han har inte fattat det och lägger sig gärna före med sina 24 växlar när jag kämpar på med mina 3.
Jag skall berätta för honom hur omanlig han är i det....
Citera
2014-08-18, 18:35
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...
Min flickvän är från Brasilien. Hon tycker att feminister är dumma i huvudet. Jag älskar henne
Citera
2014-08-19, 00:58
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Min flickvän är från Brasilien. Hon tycker att feminister är dumma i huvudet. Jag älskar henne

Brasilianska tjejer är speciella. Faktiskt svårt att återvända till svenska tjejer efter 2 år i Brasilien, det finns något med brasilianska tjejer som helt enkelt får hjärtat att smälta.
Citera
2014-08-19, 23:50
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Pikkelsen, den var fin .
Men varför är du så arg fettan? Dålig dag?

Bah! Jag ser på det hela ur kvinnlig synvinkel och det handlar inte om dåliga - eller bra dagar. Ni karlar brukar ju säga att vi kvinnor ska ta för oss mer, så därför tar vi feminister befälet inom ett decennium.

Men vi har hittat ditt smeknamn här på FB: Pikkelsen... (garvar så pattarna gungar i fyrtakt)
Citera
2014-08-20, 00:39
Medlem
Citat:
Bah! Jag ser på det hela ur kvinnlig synvinkel och det handlar inte om dåliga - eller bra dagar. Ni karlar brukar ju säga att vi kvinnor ska ta för oss mer, så därför tar vi feminister befälet inom ett decennium.

Om ett decennium kommer vi ha ett helt annat samhälle. Vi kommer vara i en ekonomisk kris och BNP/capita kommer vara kanske 70 % av dagens om ens det.

Tror kvinnor kommer tänka helt annorlunda om bara några år.
Citera
2014-08-20, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit

Min är från Island och tycker detsamma.

Finns många fina svenska tjejer också för övrigt. Man får ignorera de som blivit tokiga.
Citera
2014-11-16, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag är man själv och min allmänna bild av män har alltid varit att de hatar kvinnor (jag är 44 år) och Flashback har bara bekräftat ALLA mina fördomar om män. Män säger ALDRIG på något sätt någonting positivt om kvinnor i något avseende och ändå envisas de med att jaga kvinnor som besatta vilket visar att män är slavar under sin sexualitet. Gå i munkkloster worldwarrior så slipper du kvinnor.
Lustigt att du är man och går omkring med fördomar om just män...
...som du nu här på FB "har fått bekräftade".

Precis så här skriver feminister.
"och ändå envisas de med att som besatta, jaga kvinnor. Vilket visar att män är slavar under sin sexualitet" "gå därför i munkkloster" Hört talas om feromoner?
Du är ju man, påstår du ju. Hört talas om testosteron?

"min allmänna bild av män, är"......"män säger aldrig på något sätt någonting positivt om kvinnor"......känns mer som att du är en kvinna.
Citera
2014-11-16, 19:49
Medlem
avmans avatar
Jag var gift med en svensk kvinna. Ett helvete var det.

Aldrig igen med svensk kvinna.
Citera
2014-11-17, 11:30
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Först dras paralleller från kvinnans kamp och resultat till den enskilde mannens besvär. Och sedan förtrycks den svenska kvinnan ytterligare genom att bara vara svensk.
Senast redigerad av YolandiVisser 2014-11-17 kl. 11:51.
Citera
2014-11-17, 11:49
Bannlyst

Svenskor är dom enda kvinnorna i världen (förutom andra nordiska länder) som inte blir tillsammans med dig enbart pågrund av dina pengar.

Skulle aldrig bli ihop med en utländsk tjej.
Citera
2014-11-17, 11:59
Medlem
TetrisNinjas avatar
Är svenska kvinnor verkligen så hemska? Känns mest som att det handlar om att gräset alltid är grönare på den andra sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av area50
Varenda Amerikansk eller Svensk sitcom som visas i Sverige handlar i princip om hur korkad mannen är, medans kvinnan alltid är så jäkla smart & självständig. Se bara på "Solsidan" eller dylikt, inte undra på att F! hjärntvättar alla kvinnor som är under 60 år...
Äh, det är för att vi män tar inte åt oss på samma sätt, och vi klarar av det när någon skämtar på vår bekostnad. Jag tror inte kvinnor finner det attraktivt med en man som saknar humor och klagar över sådana skitsaker. Fast det motsatta gäller givetvis också.
Senast redigerad av TetrisNinja 2014-11-17 kl. 12:02.
Citera
2014-11-17, 12:19
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Jag var gift med en svensk kvinna. Ett helvete var det.

Aldrig igen med svensk kvinna.

Skönt att du, efter EN erfarenhet av flera miljoner svenska kvinnor, beslutar dig om att aldrig träffa en svensk kvinna.

Kärleken kan vara lika mörk som ljus..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in