2019-12-31, 23:55
Medlem
Flusons avatar
Fan, visst mår jag bra på klonazepam men kan fan bli irriterad rätt så enkelt. Tog 4 mg imorse och mådde bra en stund men blev plötsligt irriterad på en grej som jag tänkte på och kunde inte släppa tanken..

Helvete asså, händer ganska ofta på Rivotril/iktorivil och är riktigt jävla störande då jag i övrigt gillar effekterna. ..
Citera
2020-01-02, 08:23
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Fan, visst mår jag bra på klonazepam men kan fan bli irriterad rätt så enkelt. Tog 4 mg imorse och mådde bra en stund men blev plötsligt irriterad på en grej som jag tänkte på och kunde inte släppa tanken..

Helvete asså, händer ganska ofta på Rivotril/iktorivil och är riktigt jävla störande då jag i övrigt gillar effekterna. ..

Det enda Klonazepam är bra på, enligt mig, är att få kroppen att slappna av. Värdelös mot ångest tycker jag. Om man inte tar den i väldigt höga doser
Citera
2020-01-02, 16:32
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det enda Klonazepam är bra på, enligt mig, är att få kroppen att slappna av. Värdelös mot ångest tycker jag. Om man inte tar den i väldigt höga doser

Man blir skönt avslappnad på den, en tvåa räcker fint. Dock får jag balansproblem av den, ramlade i duschen och slog i som en torsk. Som en reaktion tar man så klart tag i det första bästa för att inte ramla, tyvärr var det duschdraperiet, så det gav inte mycket stöd.

Jävla pundare som ligger dyblöt på golvet med ett draperi över sig, då känner man sig ynklig.

Man ska undvika duschen när man är flöddrad. Lätt att göra sig illa.
Citera
2020-01-04, 01:01
Medlem
snooper123s avatar
Någon som vet rustiden på roche2?
Smällte en under tungan för 3 timmar sedan och känner mild effekt.
Hur länge är rustiden när man sväljer som hela?
Samt hur mycket påverkas rustiden av att man smälter dom i munnen?
Mvh
Citera
2020-01-05, 13:17
Bannlyst
Fick iktrovil förra fredagen 8mg uppdelat på 4 gånger per dag.

Är det bara jag som känner någon slags rastlöshet i huvudet av medecinen? Den har gjort mig aningen lugnare men den har tagit bort effekten av attentinen fullkommligt så jag käner mig rastlös, äter 120mg attentin och hade inte dessa rastlöshet känslor innan jag började med iktron. Äter för medecinering och inte punderi.

Någon som känner samma?

Väldigt missnöjd med resultatet av dessa 8mg, Eller missnöjd och missnöjd, den gör mig ju lugn men ändå rastlös på någotvis, är väldigt ovisst om jag kommer välja fortsätta med dessa eller be om något annat, hade varit intressant om någon annan fått liknande symptom trots stor mängd attentin eller övrig adhd medecin. Kanske bara för mig dom inte går hand i hand direkt.

Edit: Även fått mer ångest sen jag började med dessa men det kan ju ha att göra med att den fått ner mig på jorden och mer bli mig själv och lugnare, har provat hela jävla apotekets lager snart och jag skulle vilja påstå att iktrovil och lamotrigin actavis är väldigt väldigt lika varandra när man äter för medecinskt bruk men mindre biverkningar av iktron.

Är kanske ingen slump, båda används mot epilepsi.
Senast redigerad av iFun 2020-01-05 kl. 13:40.
Citera
2020-01-05, 14:25
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Någon som vet rustiden på roche2?
Smällte en under tungan för 3 timmar sedan och känner mild effekt.
Hur länge är rustiden när man sväljer som hela?
Samt hur mycket påverkas rustiden av att man smälter dom i munnen?
Mvh

Enligt Wikipedia och PsychonautWiki är rustiden mellan 6-12 timmar vid oralt intag, beroende på hur stor dos man tagit.
Av egen erfarenhet så känner man av Klonazepam mycket snabbare om man lägger tabletten under tungan, men rustiden blir då kortare... som med alla droger i tablettform om man väljer att ta dom sublingualt (lägga under tungan)
Citera
2020-01-07, 20:40
Medlem
raven101s avatar
Är ikto just nu lika förfalskade som ksalol eller har man lite mer tur när man handlar dessa?
Citera
2020-01-10, 15:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Är ikto just nu lika förfalskade som ksalol eller har man lite mer tur när man handlar dessa?

Jag köpte en karta Rivotril för två månader sedan ungefär och jag åt upp hela kartan (10st) inom två timmar. Det kändes ungefär som MAX 4 mg svensk Iktorivil. Så det florerar både extremt svaga Rivotril och Ksalol i blister. Och det är ju omöjligt att se på en karta om den är äkta eller inte
Citera
2020-01-10, 21:35
Medlem
https://ibb.co/QkCJDjr

Är denna äkta, smakar lite mint aktigt och håller hur länge som helst? Fick av en som säljer burk så köpte 10 lösa stämplade roche 2 any ideas? Stämplen är rätt djup och smälter sakta under tungan

Edit: jag blir inte vinglig eller skit med obalans som andra beskriver blir lugn och får saker gjort, och ångest samt depression är out of the window, kan bero på att jag käkat imovane 22.5mg i flera år (som går på gaba) och är lite mer tålig mot gabaergiska meds?

Kan även tillägga att jag testat fake ikto som hade annorlunda stämpel (mer ytlig) och smakade sockeraktigt och även rivotril som smakade samma men dessa smakar mint typ.. svårt att förklara.
Senast redigerad av Dopefishy 2020-01-10 kl. 21:58.
Citera
2020-01-11, 03:16
Medlem
Jag försökte jämföra Galenikas Rivo, då jag hittade en hemma, dom smakar mest typ florsocker och en liteeen hint av mint och lämnar socker smaken i hela käften, dessa roche 2or gör inte det, dom smakar godare, inte mkt eftersmak och inte alls lika sockrigt...så antar att dessa r2orna är äkta? Och effekten av mina r2or håller typ 10-12 timmar medans galenikas håller max 5-6t och ingen efter effekt som r2orna, mår bra i typ ett dygn efter intag av dessa
Citera
2020-01-11, 07:28
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopefishy
Jag försökte jämföra Galenikas Rivo, då jag hittade en hemma, dom smakar mest typ florsocker och en liteeen hint av mint och lämnar socker smaken i hela käften, dessa roche 2or gör inte det, dom smakar godare, inte mkt eftersmak och inte alls lika sockrigt...så antar att dessa r2orna är äkta? Och effekten av mina r2or håller typ 10-12 timmar medans galenikas håller max 5-6t och ingen efter effekt som r2orna, mår bra i typ ett dygn efter intag av dessa

Med största sannolikhet är dom inte äkta utan pressade i en källare någonstans eller något sådant. Det betyder dock inte att produkten är kass, inte i varje fall.
Kan vara kvalitet, något annat tillagt eller en fin blandning av båda.
Citera
2020-01-11, 15:43
Medlem
Är livrädd för långsiktiga biverkningar av detta. Undrar därför hur ofta jag långsiktigt kan käka 1 mg av detta utan att börja känna AT eller att jag måste öka dosen osv. En gång i veckan? Tar det både i russyfte och mot ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in