2019-11-29, 22:22
Medlem
Vad fan är det för fel på Iktorivil?

Alltid varit min favorit-benso. Tar den väldigt sällan. någon gång i veckan. Runt 2 mg.

Nu känner man knappt av det.

Känner av 10 mg Stesolid mycket mer, trots att jag inte gillar Stesolid alls ika mycket som Ikto. Så ger Stedolid mig mer nu än Ikto.

Fan 2 mg ikto är väl som 40 mg Stess? Men ändå känner jag av 10 stess mer.

Mina Ikto är äkta från apotek. Så inga fejk.

Konstigt detta.

Hade förstått om jag tog Ikto varje dag, och utvecklat tolerans. Men jag tar ju den väldigt sällan.
Citera
2019-12-09, 18:23
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Vad fan är det för fel på Iktorivil?

Alltid varit min favorit-benso. Tar den väldigt sällan. någon gång i veckan. Runt 2 mg.

Nu känner man knappt av det.

Känner av 10 mg Stesolid mycket mer, trots att jag inte gillar Stesolid alls ika mycket som Ikto. Så ger Stedolid mig mer nu än Ikto.

Fan 2 mg ikto är väl som 40 mg Stess? Men ändå känner jag av 10 stess mer.

Mina Ikto är äkta från apotek. Så inga fejk.

Konstigt detta.

Hade förstått om jag tog Ikto varje dag, och utvecklat tolerans. Men jag tar ju den väldigt sällan.

Är exakt samma för mig! Har dessa utskrivet från apotek så också äkta.
Tar mellan 1 - 3mg någon gång i veckan och känner knappt av det alls. Men tar jag en 5:a Stesolid så känner jag av det betydligt mycket mer. Samma med Oxascand. Tar jag en 10:a Oxa som ska vara betydligt svagare än Ikto så känner jag ändå av det betydligt mycket mer.

Väldigt Konstigt.

/Mvh
Citera
2019-12-10, 18:55
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Är exakt samma för mig! Har dessa utskrivet från apotek så också äkta.
Tar mellan 1 - 3mg någon gång i veckan och känner knappt av det alls. Men tar jag en 5:a Stesolid så känner jag av det betydligt mycket mer. Samma med Oxascand. Tar jag en 10:a Oxa som ska vara betydligt svagare än Ikto så känner jag ändå av det betydligt mycket mer.

Väldigt Konstigt.

/Mvh
Just på Iktorivil/Rivotril så finns det gruppen som antingen är absolut störtkära i Klonazepam tabletterna och tycker den klår allt annat där ute. Medans den andra gruppen beskriver den som väldigt mild till helt verkningslösa. Har sett folk stå på benen efter en 10-15 st kryss 2or, Medans andra legat helt tvärskeva o ba svamlat i soffan efter en 2 mg..
Bortsett från de olika tolerans nivåerna hos personer som går på bens ofta eller dagligen, så kommer naturligtvis effekten av 2-3 st Iktorivil 2mg inte bli lika effektiv om man nu t.ex. sopar i sig 9-10 mg Alprazolam om dagen. En annan orsak till varför folk har så olika upplevelser gällande denna bensodiazpin är nog för att de som köper lösa, även blistrade Rivotril kartor, ofta råkar ut för förfalskningar.

Har stött på både bra och dåliga kryss. Bortsett från svenska iktos så minns jag att de cirkulerade mycket Clonazepam 2mg, tror de var Galenika de också. Bara att dessa inte var Roche 2 märkta utan dessa Klonazepam hade kryss som vanligt, sen på andra sidan så var de märkt med en "2"a i mitten bara. Minns att de slog som fan iallafall, efter alla de massproducerade underdoserade kopior från Serbien så var skillnaden enorm.

Vill även påstå att tabellen som visar ekvivalensen mellan olika benso preparat inte riktigt stämmer. 2mg klonazepam motsvarar tydligen 30mg diazepam. Skulle snarare säga att 2mg Klonazepam motsvarar 10,max 15mg diazepam.
Citera
2019-12-10, 20:39
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Just på Iktorivil/Rivotril så finns det gruppen som antingen är absolut störtkära i Klonazepam tabletterna och tycker den klår allt annat där ute. Medans den andra gruppen beskriver den som väldigt mild till helt verkningslösa. Har sett folk stå på benen efter en 10-15 st kryss 2or, Medans andra legat helt tvärskeva o ba svamlat i soffan efter en 2 mg..
Bortsett från de olika tolerans nivåerna hos personer som går på bens ofta eller dagligen, så kommer naturligtvis effekten av 2-3 st Iktorivil 2mg inte bli lika effektiv om man nu t.ex. sopar i sig 9-10 mg Alprazolam om dagen. En annan orsak till varför folk har så olika upplevelser gällande denna bensodiazpin är nog för att de som köper lösa, även blistrade Rivotril kartor, ofta råkar ut för förfalskningar.

Vill även påstå att tabellen som visar ekvivalensen mellan olika benso preparat inte riktigt stämmer. 2mg klonazepam motsvarar tydligen 30mg diazepam. Skulle snarare säga att 2mg Klonazepam motsvarar 10,max 15mg diazepam.

Bra sagt. För vissa är Klonazepam rätt medel, för andra är det Alprazolam, en del nöjer sig med de i mildare skalan. Det är vad jag stött på av de brukare jag mött. Det är individuellt.

Precis som ekvivalensuträkningen också i slutändan avgörs individuellt.
Citera
2019-12-11, 03:38
Medlem
W3STs avatar
Klonazepam är min absoluta favorit när det kommer till benso, givetvis kan alpran ha sin funktion också men det slutar ofta med att jag slocknar och ej gör ngt produktivt, tar jag en 2a Klona blir jag uppåt glad och väldigt social, lider av socialfobi och mild torgskräck tack vare dessa 2or kan jag fungera som en människa och faktiskt ha en perfekt dag!

När det gäller att flöddra föredrar jag Diazepam, lång halveringstid och du blir inte lika vinglig som på andra benson även det att du är nöjd med det mesta du gör, räcker med att sitta på en bänk i solskenet dricka en kaffe och röka en rackare eller en cigg såklart! Sen alla påståenden om att Galenikas rivo är dåliga kan jag förstå när det förfalskas en hel del! Jag har haft turen och aldrig stöta på dessa och alltid fått bra produkter till schyssta priser, ni som vet ni vet var det gäller att shoppa sin medicin om du ej får det utskrivet såklart!
Citera
2019-12-19, 07:49
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W3ST
Klonazepam är min absoluta favorit när det kommer till benso, givetvis kan alpran ha sin funktion också men det slutar ofta med att jag slocknar och ej gör ngt produktivt, tar jag en 2a Klona blir jag uppåt glad och väldigt social, lider av socialfobi och mild torgskräck tack vare dessa 2or kan jag fungera som en människa och faktiskt ha en perfekt dag!

När det gäller att flöddra föredrar jag Diazepam, lång halveringstid och du blir inte lika vinglig som på andra benson även det att du är nöjd med det mesta du gör, räcker med att sitta på en bänk i solskenet dricka en kaffe och röka en rackare eller en cigg såklart! Sen alla påståenden om att Galenikas rivo är dåliga kan jag förstå när det förfalskas en hel del! Jag har haft turen och aldrig stöta på dessa och alltid fått bra produkter till schyssta priser, ni som vet ni vet var det gäller att shoppa sin medicin om du ej får det utskrivet såklart!

Jag tycker dom du, fast precis tvärt om Det Klonazepam ger dig, det ger Alprazolam mig. Jag får knappt någon ångestlindring alls av Klonazepam. Utan tolerans så behöver jag MINST 4 mg för att det ska bli lite bättre. Fast samtidigt är ju klona mysigt för kroppen Grym muskelrelax
Citera
2019-12-19, 13:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W3ST

Glömde skriva det att sist jag köpte en karta (10st) Rivotril, Galenika, så måste det har varit svaga kopior. Jag hade visserligen lite bensotolerans när jag åt dom, men jag åt upp hela kartan (20mg) och kände inte mycket! Dom såg ut och smakade precis som dom skulle, så jävligt bra förfalskning. Omöjligt att se med blotta ögat om det är äkta eller fejk.
Hade jag ätit 20 mg svensk Iktorivil hade jag nog sovit i 20 timmar och sedan haft blackout i 2 dagar.
Citera
2019-12-20, 21:53
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Glömde skriva det att sist jag köpte en karta (10st) Rivotril, Galenika, så måste det har varit svaga kopior. Jag hade visserligen lite bensotolerans när jag åt dom, men jag åt upp hela kartan (20mg) och kände inte mycket! Dom såg ut och smakade precis som dom skulle, så jävligt bra förfalskning. Omöjligt att se med blotta ögat om det är äkta eller fejk.
Hade jag ätit 20 mg svensk Iktorivil hade jag nog sovit i 20 timmar och sedan haft blackout i 2 dagar.
Jo, det är väl inte Roche, utan Galenikas kryss med en "2"a på ena sidan? Minns för ett par år sen, då var det alltid bra tryck i dom som jag köpte, och oftast fick jag dom lösa.

Nu finns de här i min ort och dom verkar vara underdoserade enligt många. Äter dom själv inte, men min flickvän tycker om kryss och köpte en karta, och hon behövde 4 mg för att uppnå en effekt som motsvarar gissningsvis 1 mg. Hjälpte en kompis som ville trappa ur lite själv innan han skulle iväg på avgiftning och även han tyckte de var klena. Skulle vara intressant att veta hur mycket Klonazepam de egentligen innehåller.

Men visst, det är väldigt imponerande kopior må jag säga. De får man ge dom.
Citera
2019-12-20, 23:43
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Jo, det är väl inte Roche, utan Galenikas kryss med en "2"a på ena sidan? Minns för ett par år sen, då var det alltid bra tryck i dom som jag köpte, och oftast fick jag dom lösa.

Nu finns de här i min ort och dom verkar vara underdoserade enligt många. Äter dom själv inte, men min flickvän tycker om kryss och köpte en karta, och hon behövde 4 mg för att uppnå en effekt som motsvarar gissningsvis 1 mg. Hjälpte en kompis som ville trappa ur lite själv innan han skulle iväg på avgiftning och även han tyckte de var klena. Skulle vara intressant att veta hur mycket Klonazepam de egentligen innehåller.

Men visst, det är väldigt imponerande kopior må jag säga. De får man ge dom.

Ja det år helt omöjligt att se eller känna på smaken om dom är äkta. Dom jag åt, som ska innehålla 2 mg, tror jag inte innehöll mer än 0,3-0.4 mg med tanke på att jag nästan inte kände av kartan, med lite bensotolerans. Om jag har 0 tolerans och äter äkta Klonazepam så blir jag lagom påverkad av 4 mg. Det är konstigt, för Klonazepam är väl lika dospotent som Alprazolam, om inte mer? men jag blir rejält mycket mer påverkad av 4 mg Alpra än 4 mg Klona.
Citera
2019-12-22, 22:09
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja det år helt omöjligt att se eller känna på smaken om dom är äkta. Dom jag åt, som ska innehålla 2 mg, tror jag inte innehöll mer än 0,3-0.4 mg med tanke på att jag nästan inte kände av kartan, med lite bensotolerans. Om jag har 0 tolerans och äter äkta Klonazepam så blir jag lagom påverkad av 4 mg. Det är konstigt, för Klonazepam är väl lika dospotent som Alprazolam, om inte mer? men jag blir rejält mycket mer påverkad av 4 mg Alpra än 4 mg Klona.
Ja det där med att klonazepam är mer dos potent än alprazolam har jag aldrig förstått mig på. Om jag saknade tolerans helt och petade i mig4 mg klonazepam är jag lugn, rätt skön och muskelavslappnad men har fortfarande kunnat bete mig som folk. Hade jag tagit 4 mg alprazolam utan tolerans så hade de sluddriga talet börjat sticka ut, reaktionsförmågan och ansiktsuttrycket är bara några saker som skulle påverkas markant av den dosen.
Citera
2019-12-25, 18:03
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ja det där med att klonazepam är mer dos potent än alprazolam har jag aldrig förstått mig på. Om jag saknade tolerans helt och petade i mig4 mg klonazepam är jag lugn, rätt skön och muskelavslappnad men har fortfarande kunnat bete mig som folk. Hade jag tagit 4 mg alprazolam utan tolerans så hade de sluddriga talet börjat sticka ut, reaktionsförmågan och ansiktsuttrycket är bara några saker som skulle påverkas markant av den dosen.

Klonazolam sätter sig ju nästan bara i kroppen, det är nog därför Alprazolam upplevs som mycket mer potent
Citera
2019-12-30, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagicMack
Kan säga såhär, du kommer inte få Iktorivil i första hand direkt. Du kommer säkert få testa ett 10-tals olika preparat först därav SSRI/SNRI (Dessa ger inte effekt för än ~1 månads tid med hemska biverkningar om du har otur. Så där har du 2 månader på vårdcentralen. Har du tur och har några år på nacken 25år+ får du säkert någon benzo med dig hem som Sobril eller Stesolid (För att dämpa den höjda ångesten som SSRI/SNRI ger. Om dessa mediciner inte fungerar blir du troligen remitterad till psyket, vilket brukar ha en lång kölista, beroende på vart du bor.

Väl där får du testa lite mer udda mediciner som BusPar, Lyrica, kanske även Voxra om du lider av depression.
Om du fortfarande mår lika skit, vill säkert skicka dig till psykologer, KBT etc. Om det nu inte skulle hjälpa kanske dom skriver ut Stesolid i högre dos, Xanor Depot. Fungerar inte dessa eller att biverkningarna är så illa så kan man lika väl fråga efter Iktorivil.

Gissar på 1år genom vårdcentralen/psyket, går troligen mycket snabbare med privatläkare.

Du måste vara väl medveten att hoppa in på benzo tåget är en lång resa, som nästan aldrig slutar.
/M

Fick iktro i fredags, och med lite modifikation i texten så stämmer den väldigt väl också år 2019, det tog mig 1 år och 11 månader innan jag fick ikto. De krävs mer än att du ska stå en gång vid bron, spelar ingen roll om du säger du är såpass dålig, du kommer få prova allt annat ändå före. Jag fick 8mg direkt, 1 kl 8,- 1 kl 12, - 1 kl 17 - 1 kl 21
// iFUn
Senast redigerad av iFun 2019-12-30 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in