2020-01-07, 16:54
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Mansdominerade yrken har oftast högre löner än kvinnodominerade yrken.
Bortsett från de som inte har det, såklart.
Citera
2020-01-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lilla gumman, återigen: jag är gift och har barn, och är inte intresserad av andra relationer med svenska kvinnor. De flesta är så tråkiga att det är att jämföra med att titta på när vit färg torkar på en planka. Jag gillar passionerade och feminina kvinnor med konservativa eller libertarianska åsikter.
Men du har dragit slutsatsen unga undersköterskor är idealpartner för 50+ läkare trots att unga undersköterskor hellre väljer unga snickare
Citera
2020-01-07, 18:32
Medlem
Hur mycket tid ger inte svenska kvinnor män att arbeta, genom att vara föräldralediga och vabba?
Citera
2020-01-07, 23:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Men du har dragit slutsatsen unga undersköterskor är idealpartner för 50+ läkare trots att unga undersköterskor hellre väljer unga snickare

Var har jag skrivit att lågutbildade personer utgör "idealpartner" för en läkare? Jag skrev att de bjuder ut sig sexuellt. Vilket många gör också. Nu försöker du med halmgubbar för att spåra ur topic. Låt bli med det.
Citera
2020-01-08, 03:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Kvinnorna jobbar oftare deltid och tar det största ansvaret i hemmet.

Mansdominerade yrken har oftast högre löner än kvinnodominerade yrken.

Om du tycker att hushållsarbete är att jämföra med uppoffrande lönearbete så borde kvinnorna ta betalt av sina män för att knulla i hemmet också. Då får vi resonera som tyska feminister och legalisera prostitution. Lohn für Hausarbeit!
Citera
2020-01-08, 18:44
Medlem
Citat:
Det svider väl i skinnet nu när det är ställt utom tvivel att de flesta unga kvinnor är kommunistiska parasiter, horor och gold diggers.

Rätt övertydligt att det svider för dig iaf. Min kvinnosyn har inte förändrats nämnvärt genom åren. Folk är folk. Jag har inte stött på de parasiter, horor och golddiggers som du ständigt raljerar om.

Du har aldrig tänkt att felet kanske ligger hos dig istället för hos resterande 50% av världsbefolkningen?
Citera
2020-01-08, 18:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Rätt övertydligt att det svider för dig iaf. Min kvinnosyn har inte förändrats nämnvärt genom åren. Folk är folk. Jag har inte stött på de parasiter, horor och golddiggers som du ständigt raljerar om.

Du har aldrig tänkt att felet kanske ligger hos dig istället för hos resterande 50% av världsbefolkningen?

Det är väldigt enkelt att fastslå objektivt att jag har rätt. Se inte på vad kvinnor säger, utan på vad de gör:

- Parasiterar 4 Mkr på män via skatten under sin livstid och är dessutom otacksamma mot män.
- Är hypergama och ser ner på vanliga skötsamma män.
- Röstar betydligt mer vänsterradikalt än män.
- Ansluter sig till manshatande ideologier.
- Motarbetar yttrandefrihet inom akademien.
- Med mera...
Citera
2020-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Det är väldigt enkelt att fastslå objektivt att jag har rätt. Se inte på vad kvinnor säger, utan på vad de gör:

- Parasiterar 4 Mkr på män via skatten under sin livstid och är dessutom otacksamma mot män.
- Är hypergama och ser ner på vanliga skötsamma män.
- Röstar betydligt mer vänsterradikalt än män.
- Ansluter sig till manshatande ideologier.
- Motarbetar yttrandefrihet inom akademien.
- Med mera...

Oj, jisses. Bli inte generad nu men du har visst blandat ihop 'objektivt' med 'högst subjektivt'. Det kan hända även den bästa. Du är ju inte doktor direkt...

- Menar du att barn endast är parasiter? Isf stämmer det. För andra, som ser barn som framtiden, så är det knappast att parasitera att avstå från en högre pension för att föda upp och uppfostra nästa generation.

- Väljer inte du den partner som passar bäst för dig? Det gör jag. Där ser jag ingen skillnad könen emellan. Du och majoriteten på detta delforumet ser ju ständigt ner på kvinnor, så det är knappast någon könsskillnad där heller.

- Knappast konstigt då de uppenbarligen förstår värdet av att dela och att ha ett socialt skyddsnät (kanske för att de ofta tvingas dela och är socialt utsatta). Att tänka själviskt är destruktivt på en jord med flera miljarder individer.

- Feminismen vill ha jämställdhet mellan könen. Det är den minst hatiska samlingen ideologier, även om det finns avstickare precis som inom varje ideologi. Nämn en enda som inte har hatiska element?

- Angående att motverka yttrandefrihet så kan jag ju kontra med hela brunhögern som vill hänga varenda själ i sin egen Nürnbergrättegång i Finspång som inte tycker att Hitler är det häftigaste som hänt sen Vasas skidtur. Sen alla på detta delforumet som tycker att kvinnor inte borde ha rösträtt. Knappast en könsfråga. Folk är folk och det finns idioter inom varje led som du ju så uppenbart är ett bevis för.

Hell seger!
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-08 kl. 19:29.
Citera
2020-01-08, 19:40
Medlem
Citat:
Kroppsspråket, ögonkontakten och röstläget säger mer än kläderna.
Nu är det ju så att i serviceyrken så ingår det att vara trevlig. Inom vården har personalen automatiskt trevligt tonläge och god ögonkontakt allra helst den kategorin som sköter patienters omvårdnad och som är den som avlägger rapport om hur patienten mår
Citera
2020-01-08, 22:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, det är "smart", men långsiktigt ohållbart. Hushållen och kommunerna lever redan nu på gränsen och i den ekonomiska nedgång som vi befinner oss i, kommer många att få det svårt. Det är i detta ljus man bör se transfereringssystemet, som tydligtvis gynnar kvinnor i högre grad än män, utan att männen i någon påtaglig utsträckning får någon uppskattning. Sådant skapar ingen god grund för samhällssammanhållning.

Nu är det så att kvinnor föder barn och självfallet uppbär detta en kostnad. Men det är lite svårt att göra något åt, eller hur?
Sen tjänar kvinnor betydligt mindre som grupp, vilket har att göra med kvinnodominerade yrken som ligger inom ramen för offentlig sektor.

Det vore nog mer konstruktivt av er att fokusera på alla skattepengar som går till kriminalitet och allmänna bidrag till kreti och pleti, för där snackar vi summor, som dessutom inte gynnar någon.
Citera
2020-01-08, 23:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är det så att kvinnor föder barn och självfallet uppbär detta en kostnad. Men det är lite svårt att göra något åt, eller hur?
Sen tjänar kvinnor betydligt mindre som grupp, vilket har att göra med kvinnodominerade yrken som ligger inom ramen för offentlig sektor.

Det vore nog mer konstruktivt av er att fokusera på alla skattepengar som går till kriminalitet och allmänna bidrag till kreti och pleti, för där snackar vi summor, som dessutom inte gynnar någon.

Tvärtom gör svenska kvinnor mycket framgångsrikt något åt barnafödandet, med höga aborttal och låg nativitet. Svenska folket reproducerar sig inte längre, så härvid åstadkommer minsann inte svenska kvinnor något beundransvärt.

I Sverige väljer kvinnor oftare lågbetalda yrken som de tycker är skojiga, snarare än högre betalda yrkeskarriärer. Min fru har god lön, högre än jag, men arbetar med teknik i privat sektor. Så hade många kvinnor kunnat göra, men de valde att bli sjuksköterska och bibliotekarie istället. Välj yrken som ger pengar istället för att sno skattepengar från männen.

Kriminella (mest män) skall buras in så billigt som möjligt och hållas borta länge, så de inte åstadkommer mer skada. Straffarbetet, bör återinföras, så att internerna i någon mån bidrar till sina egna kostnader.
Citera
2020-01-08, 23:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Tvärtom gör svenska kvinnor mycket framgångsrikt något åt barnafödandet, med höga aborttal och låg nativitet. Svenska folket reproducerar sig inte längre, så härvid åstadkommer minsann inte svenska kvinnor något beundransvärt.

I Sverige väljer kvinnor oftare lågbetalda yrken som de tycker är skojiga, snarare än högre betalda yrkeskarriärer. Min fru har god lön, högre än jag, men arbetar med teknik i privat sektor. Så hade många kvinnor kunnat göra, men de valde att bli sjuksköterska och bibliotekarie istället. Välj yrken som ger pengar istället för att sno skattepengar från männen.

Kriminella (mest män) skall buras in så billigt som möjligt och hållas borta länge, så de inte åstadkommer mer skada. Straffarbetet, bör återinföras, så att internerna i någon mån bidrar till sina egna kostnader.

Kvinnor föder alldeles oavsett barn, även om antalet sjunkit, och det kostar. Sen betalas vård för alla invandrade kvinnor som föder barn.

Jaja men då väljer alla teknikyrken och så har vi inga sjuksköterskor, ingen äldreomsorg eller andra nödvändiga yrken. Toppen!
Och männen kan sluta arbeta på välavlönade yrken så slipper de gnälla så förbannat om att de betalar skatt.

Sen var det en utomordentligt korkad kommentar det där om att sno skattepengar. Förstår du själv varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in