2017-10-27, 20:28
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henge86
Shell kommer sänka till 0,5% efter nyår. Ringde deras kundtjänst och frågade.

Sänker de bonusen kommer jag att byta ögonaböj för att visa mitt missnöje. Det var ju inte länge sedan de ändrade villkoren för bonusgrundande köp.
Citera
2017-10-27, 23:29
Medlem
henge86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husing
Sänker de bonusen kommer jag att byta ögonaböj för att visa mitt missnöje. Det var ju inte länge sedan de ändrade villkoren för bonusgrundande köp.

Just nu finns det väl bara re:member more kvar som har 1% cashback?
https://www.remember.se/kreditkort/more/

Avvaktar till efter nyår innan jag byter så att inte re.member också ändrar sina villkor.
Citera
2017-10-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henge86
Just nu finns det väl bara re:member more kvar som har 1% cashback?
https://www.remember.se/kreditkort/more/

Avvaktar till efter nyår innan jag byter så att inte re.member också ändrar sina villkor.

Amex har ett nytt kort med 1,25 % cashback

Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Okey så lite beroende på hur mycket man handlar för per år ger de olika korten bäst bonus. Detta givet att man inte kan förhandla bort årsavgiften (kan man förhandla bort den så är amex bäst). Nedan efter Preems sänkning:

Preem Mastercard årsavgift 0 kr, 0,5 % bonus. För de som handlar upp till 56 000 kr/år.
Ger netto vid 56k spend: 280 kr (bonus) - 0 kr (årsavgift) = 280 kr

Amex Blue Cashback årsavgift 420 kr, 1,25 % bonus. För de som handlar över 56 000 kr/år
Ger netto vid 56k spend: 700 kr (bonus) - 420 kr (årsavgift) = 280 kr

[Remember More årsavgift 295 kr, 1 % bonus. Aldrig bäst bonus.
Ger netto vid 56k spend: 560 kr (bonus) - 295 kr (årsavgift) = 265 kr].

Dock så måste man ha ett Mastercard/Visa också då Amex inte fungerar på alla ställen.
Jag kommer göra så att under 2018 kommer jag köra Amex Blue + Remember More då båda korten är gratis första året. Sen efter 2018 kommer jag byta och köra Amex Blue + Preem, detta givet att inte några bonusar förändras eller nya kort poppar upp.
Citera
2017-10-28, 00:37
Medlem
Citat:
Se mitt tidigare inlägg:

Preem ge dock ingen bonus om man tankar på andra ställen än på preem stationer. För mig har det oftast varit billigare att tanka på andra ställen trots utebliven bonus. Det är sällan en preemstation är billigast och prisskillnaden äter upp bonusen. Om remember more kortet ge bonus på alla bensinstationer så kan man vinna extra om man tankar mycket utanför preem.
Citera
2017-10-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Preem ge dock ingen bonus om man tankar på andra ställen än på preem stationer. För mig har det oftast varit billigare att tanka på andra ställen trots utebliven bonus. Det är sällan en preemstation är billigast och prisskillnaden äter upp bonusen. Om remember more kortet ge bonus på alla bensinstationer så kan man vinna extra om man tankar mycket utanför preem.

Okok. Jag har ingen bil så brukar tanka en gång var fjärde år i Sverige ungefär. Utomlands tankar jag oftare men då betslar jag med mitt santander-kort som är utan fx-påslag.
Citera
2017-10-30, 09:03
Medlem
LoveAndPeniss avatar
det finns en stor skillnad mellan kreditkort och bankkort(debit kort)

vilka menar du?
Citera
2017-10-30, 20:16
Medlem
Vad rekomenderar ni för kort till en ung och relativt rik man, har tänkt att dra utomlands och så och resa. Just nu har jag bara Visa! Är jag i behov av ett kreditkort kan man undra? Såg att de finns försäkringar om man tappar sitt bagage osv.
Citera
2017-10-31, 04:01
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Vad rekomenderar ni för kort till en ung och relativt rik man, har tänkt att dra utomlands och så och resa. Just nu har jag bara Visa! Är jag i behov av ett kreditkort kan man undra? Såg att de finns försäkringar om man tappar sitt bagage osv.
Visa fungerar utmärkt. Men ta med ett extrakort, Amex exempelvis ifall du får krångel med Visakortet, blir rånad osv. Memorera koden.
Citera
2017-10-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Visa fungerar utmärkt. Men ta med ett extrakort, Amex exempelvis ifall du får krångel med Visakortet, blir rånad osv. Memorera koden.

Okej, jag har ingen hög månadsinkomst (under 10.000). Kan man ändå få Amex? Tappade mitt kort för tre år sedan på en utlandssemester och det slutade i ett helvete. Kan man ha två visakort?
Citera
2017-10-31, 14:09
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Själv så kör jag med Ferratum nu för resor och handel i utländsk valuta eftersom det inte är några avgifter för valutaväxling eller uttag om jag håller mig till 4 uttag på en månad.
Citera
2017-10-31, 15:01
Medlem
Citat:
Amex har ett nytt kort med 1,25 % cashback

Är det ofta det inte går att betala med amex?
Citera
2017-10-31, 16:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Okej, jag har ingen hög månadsinkomst (under 10.000). Kan man ändå få Amex? Tappade mitt kort för tre år sedan på en utlandssemester och det slutade i ett helvete. Kan man ha två visakort?

Kör då med ett Maestro kort. SEB tar 15:-/ månaden. Funkar överallt.
Senast redigerad av Mullret 2017-10-31 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in