2019-12-07, 12:35
Medlem
Fenjal888s avatar
Ansökte precis som Rebilla. Är det bara jag som tycker det var skumt att det inte krävdes en kreditupplysning för att få kortet? Jag angav bara telefonnummer, mailadress och personnummer, och blev beviljad en kredit på 50k inom några minuter. Kort skickas till min bokföringsadress.
Citera
2019-12-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ansökte precis som Rebilla. Är det bara jag som tycker det var skumt att det inte krävdes en kreditupplysning för att få kortet? Jag angav bara telefonnummer, mailadress och personnummer, och blev beviljad en kredit på 50k inom några minuter. Kort skickas till min bokföringsadress.

De tar en kreditupplysning, jag fick en notifiering i Kivra någon dag efter att en kreditupplysning tagits.
Citera
2019-12-07, 13:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
De tar en kreditupplysning, jag fick en notifiering i Kivra någon dag efter att en kreditupplysning tagits.

Ah, okej. Jag tycker bara det gick så misstänksamt snabbt, men det kanske finns en modernare E-tjänst av något slag som de gamla dinosaurierna inte använder.
Senast redigerad av Fenjal888 2019-12-07 kl. 13:34.
Citera
2019-12-07, 14:39
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:

Gjorde samma som du! Blir intressant att prova Rebillas kreditkort, svårt att tacka nej till de generösa villkoren. Hade faktiskt aldrig ens hört talas om företaget innan.

Jag har, likt många andra, gått från Shell/Preem Mastercard till Komplett Mastercard när bonusprogrammen ändrades tidigare under året. Jag har varit lite missnöjd med Komplett, framför allt därför att det har varit så stökigt att betala fakturorna utan en app.

Hur gör ni andra med Komplett Mastercard för att underlätta era fakturabetalningar? Kompletts egna beskrivning nedan är goddag yxskaft för mig som vill betala hela fakturan på en gång.

Citat:
Vi erbjuder i dagsläget inte e-faktura utan skickar din faktura kostnadsfritt via e-post.

Du har möjlighet att välja autogiro.

Sök på ”Komplett Bank” och välj Komplett Bank. Fyll i nödvändiga uppgifter. Ange ditt personnummer som referens (betalarnummer). Observera att det belopp som dras på autogiro endast är minimibeloppet, det vill säga ränta och avgifter. För att betala ned lånet måste du göra ytterligare inbetalningar själv.
Citera
2019-12-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ni med Rebilla, här kommer bli frågor:

1000 kr cashback per år, gäller detta per kalenderår som det gör hos Komplett? Det känns ju lägligt att försöka dra så mycket nytta av det innan nyår som möjligt då.

Från punkt 31 i produktvillkoren:
"Kundens rätt till cashback och annan rabatt är för varje löpande
tolvmånadersperiod räknat från att erbjudandet om kortet
lämnades begränsat till tusen (1 000) kronor."

Min tolkning är att cashback-gränsen på 1000 kr återställs varje år, det datum som man fick kortet.
Citera
2019-12-07, 16:12
Medlem
Drar Rebilla ränta vid bankomatuttag som Santander?
Citera
2019-12-07, 16:21
Medlem
Ni som inte väljer revolut, varför?

Sitter själv kvar med ett dåligt bensinkort som förut hade 1% återbäring
Använder mest mitt vanliga bankkort och tankar på obemannade som brukar vara billigare
Citera
2019-12-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ah, okej. Jag tycker bara det gick så misstänksamt snabbt, men det kanske finns en modernare E-tjänst av något slag som de gamla dinosaurierna inte använder.

Vilka är "de gamla dinosaurierna"? SEB Kort handlade min ansöksn om höjd kreditgräns på ungefär 1 sekund. Dagen efter kom kopia på kreditupplysning i Kivra.
Citera
2019-12-07, 23:53
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Har Rebilla efaktura? I deras FAQ står det att faktura skickas via mail, men jag vill alltså ha normal efaktura via min bank.
Citera
2019-12-08, 17:16
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Ni som inte väljer revolut, varför?
Jag använder bara Revolut när jag är utomlands. Ser inget fördelaktigt med att använda det i Sverige när det finns andra gratiskort som ger bonusar, vilket Revolut inte gör.
Citera
2019-12-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag använder bara Revolut när jag är utomlands. Ser inget fördelaktigt med att använda det i Sverige när det finns andra gratiskort som ger bonusar, vilket Revolut inte gör.
+1
Citera
2019-12-08, 17:45
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda

Ett alternativ är att tanka revolut med ett kort som ger bonusar, sedan handla med revolutkortet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in