2019-12-21, 23:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
En sak jag stör mig på, men som egentligen inte berör mig då jag inte kör MC, men varför ligger de ofta långt till höger i sin fil?

Bilar och lastbilar revirpinkar olja och diesel. Det är normalt snorhalt och satans snorhalt med lite fukt på. Låt dig sen bli imponerad av trafikverkets användning av porfyr, dumsnålhetens påfund. En motorcyklist med lite erfarenhet kör i något av hjulspåren.
Citera
2019-12-22, 00:52
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Folk som kommer upp på huvudled från sidoväg så att man nästan får bromsa, och sen väl uppe på huvudleden så kör de underhastighet. Hade de inte mera bråttom så kunde de väntat. Det är helt ok att "tränga" sig upp om man sedan gasar på och inte dräller i vägen. Tränger man sig upp så är det för att man har bråttom. Detta gäller inte situationer med långa bilköer utan situationer då de haft gott om tid att masa sig upp på vägen och köra snigelfart efter att jag passerat.
Det här ser man allt för ofta, jävla tattare!
Vilket får mig att tänka folk som ska ut på en större väg som man kan köra både höger och vänster på, då ställer de sig i mitten så man inte kommer fram tex om denne ska till höger och jag till vänster.

Folk som bara slänger upp dörren ser man också allt för ofta och samma åt andra hållet folk som ska in i sina bilar trots att det ser att man kommer, så kan de inte vänta ett par sekunder och låta en passera utan ska promt in i bilen då vill man bara trycka till dörrjävlen så den viker sig!
Citera
2019-12-26, 18:38
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kom på en till sak har säkert nämnts tidigare, men folk som slänger på helljuset för tidigt vid möte.
Citera
2019-12-26, 19:06
Medlem
dwgs avatar
Folk som inte borde äga 4x4.
Kan man inte hantera dessa bilar när det är snö så ska man ställa dessa hemma eller skaffa tvåhjulsdrivet.

Ligger man i 60 på 90 väg med lite snö så borde man börja fundera lite.

Vet inte hur många sånna förare jag har kört om denna vinter.
Citera
2019-12-30, 19:33
Medlem
Alla som ligger bara ett par meter bakom en trots att man aldrig kör långsammare än hastighetsbegränsningarna. Om jag kör 65-70 på en 60-väg, vad i helvete tjänar du på att slicka min bil så nära att du med 100% säkerhet kör in i mig om jag är tvungen att tvärbromsa?

Det här händer mig nästan dagligen, så det borde ju finnas en hel del av er på Flashback som hör till de här idioterna.
Citera
2019-12-30, 19:45
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Alla som ligger bara ett par meter bakom en trots att man aldrig kör långsammare än hastighetsbegränsningarna. Om jag kör 65-70 på en 60-väg, vad i helvete tjänar du på att slicka min bil så nära att du med 100% säkerhet kör in i mig om jag är tvungen att tvärbromsa?

Det här händer mig nästan dagligen, så det borde ju finnas en hel del av er på Flashback som hör till de här idioterna.

Backluckeslickaren ligger risigt till om du bromsar.. Testa att bromsa hårt och notera hur bakomvarande dunsar in i dig. Det är alltid den bakomvarandes fel om han kör in i dig, då denne inte haft tillräckligt avstånd..
-Varför i he/%%!!!=!!!! bromsade du , din dumme fan??
-Vad då? Såg du inte barnet/rådjuret/cyklisten som kom ut över vägen? Tror nog vi får ringa Farbror Blå..
Citera
2019-12-31, 12:58
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Notera också personenerna som kör med dimljus+parkeringsljus istället för halv+dimljus. Dessa personer kan ju inte tänka, halvljusen stänger man väl aldrig ens av? Nån person körde så där på kvällen, dimljusen var starka och lös upp den platta marken, me de små parkeringsljusen vid sidan om halvljusen lyste ju inte upp ett skit för föraren om vi tänker mer långsiktigt fram. Kunde ha kört på allt och alla!

Jo, nu när de flesta bilar har halvljusautomatik så slår folk av någon anledning aldrig på halvljusen. Varför inte höja trafiksäkerheten om man kan, tycker jag. Jag slår på halvljluset när jag köper en bil och sedan får det vara på för all framtid. Finns ingen anledning att någonsin vrida på det reglaget igen.
Citera
2019-12-31, 15:50
Medlem
Stör mig på folk som inte kan gasa på motorvägspåfarten. Är det nån gång man får och SKA trycka rejält på gasen så är det när man ska ut på motorvägen.

Men då hamnar man alltid bakom en gubbe i en fläskig Volvo eller Merca, men som inte verkar ha hittat gaspedalen. Han puttrar långsamt upp i 70 och glider utan att se sig för ut på vägen. Rent trafikfarligt när övrig trafik går i 120.
Citera
2019-12-31, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Jo, nu när de flesta bilar har halvljusautomatik så slår folk av någon anledning aldrig på halvljusen. Varför inte höja trafiksäkerheten om man kan, tycker jag. Jag slår på halvljluset när jag köper en bil och sedan får det vara på för all framtid. Finns ingen anledning att någonsin vrida på det reglaget igen.

De flesta nya bilar har väl automatiska halvljus, dvs när ljussensorn bedömer det vara för mörkt slås halvljusen på.

Ett problem med att ha halvljusen på mitt på ljusan dag är att det inte alltid går att separera tänd instrumentpanel från tänt halvljus, dvs är halvljuset på är instrumentpanelen tänd. Att åka med tänd instrumentpanel mitt på dagen är ingen angenäm upplevelse.
Citera
2020-01-05, 00:06
Medlem
grisgubbens avatar
Alla 90% av förarna som ligger 5-10 km/h under hastighetsgräns och alla som inte vet hur man kör i en rondell. Flänger fram å tillbaka mellan filerna i rondellen
Citera
2020-01-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Det är såpass galet många, ja inte undra på att man ser det dagligen då. Här har ju polisen gyllene tillfälle att ordna lite mer klirr i kassan!

Jag är yrkesförare av tunga fordon, ekipage om 60t eller mer. Men det spelar ingen roll om jag kör personbil eller lastbil, självklart vill jag att medtrafikanter ska ha kapacitet nog att följa ens de enklaste trafikreglerna, vilket i detta fall är att BLINKA UT UR CP;n!
Polisen har rätt att bötfälla ignorans likt detta! Vilket jag verkligen skulle önska dom gjorde oftare.

Var hittar du det lagstödet? Jag har försökt leta upp det, men har inte lyckats hitta någon lag som säger att man skall blinka när man skall ut ur rondellen.

Bland det mest irriterande verkar vara att de fått för sig att de ändrat lagen, men verkar just ha glömt att ändra lagen. Följden är nu att rondellkörning är rena high-chaparal. Den enda man kan vara något så när säker på är att alla väljer att köra motsols i rondellen, nåja de allra flesta iaf.
Citera
2020-01-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Larvigt att bry sig om man blinkar i rondell eller inte, varför är detta ett problem för dig? om du är erfaren förare så ser man tydligt var andra bilar är på väg i rondellen.

Jag tycker jag är rätt erfaren, men har inte lyckats upparbeta mina telepatiska färdigheter. Hur lång tid tar det innan man har dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in