2020-01-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Wahlgren är ju den mest meningslösa deltagaren denna säsong, vad har hon att berätta som inte redan fläkts ut i all tänkbar media? Man kan ju vara rätt säker på att hon dessutom kommer beklaga sig just över att hennes liv varit så i media...

Säga vad man vill om Julia men hon har iaf en riktig skådiskarriär i bagaget.
Pernilla är ju åtminstone känd.
Citera
2020-01-06, 20:12
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Lyssnar tio gånger hellre på Pernilla än på Julia.
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Pernilla är ju åtminstone känd.
Dessa kommentarer säger allt om Instagramgenerationen. Pernilla hade några bra låtar på 80-talet men har sedan dess endast varit känd för att hon är känd. Extremt ytlig och totalt ointressant enligt mig i alla fall
Citera
2020-01-06, 20:15
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Dessa kommentarer säger allt om Instagramgenerationen. Pernilla hade några bra låtar på 80-talet men har sedan dess endast varit känd för att hon är känd. Extremt ytlig och totalt ointressant enligt mig i alla fall

Pernilla har gjort massor av grejer, barnprogram, teater och film, nu senast julkalendern som hyllats, folk måste sluta se henne som en artist och mer som en alltiallo. Hon är lite som en kvinnlig Björn Skifs. Det är inte på spotify som du hittar det mesta av hennes karriär.
Citera
2020-01-06, 21:57
Medlem
Citat:
Lyssnar tio gånger hellre på Pernilla än på Julia.

Jag håller med. Julia talade och betedde sig som om hon vore någon Hollywoodstjärna med 70 års karriär bakom sig. Snudd på storhetsvansinne.

Sen vill jag inte verka elak men inte verkar hon väl vara någon vidare skådis heller? De klipp man fick se var hon ju snudd på fånig, lät som en oskolad Monroe typ.
Citera
2020-01-07, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag håller med. Julia talade och betedde sig som om hon vore någon Hollywoodstjärna med 70 års karriär bakom sig. Snudd på storhetsvansinne.

Sen vill jag inte verka elak men inte verkar hon väl vara någon vidare skådis heller? De klipp man fick se var hon ju snudd på fånig, lät som en oskolad Monroe typ.

Hon var ju även en av de främst drivande bakom #Metoo, märktes tydligt på hennes dag också. De flesta skådespelare verkar vara tok-vänster?!?
Citera
2020-01-07, 08:35
Medlem
Citat:
Hon var ju även en av de främst drivande bakom #Metoo, märktes tydligt på hennes dag också. De flesta skådespelare verkar vara tok-vänster?!?

Det verkar vara deras avsikt på SVT.
Citera
2020-01-07, 14:59
Medlem
Citat:

Jag minns inte allt vad hon nämnde för händelser, men hur fan kan kan koppla ihop att man får en utskällning för att man är försenad med metoo?
Citera
2020-01-08, 16:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Pernilla är både skådis, sångare och mycket annat med över 40 års karriär. Vad är inte riktigt då?

Nja, inget av det där har ju direkt varit vidare framgångsrikt dock över tid dock, nån enstaka schlagerlåt som blivit en "hit", det har inte direkt varit rusning efter filmer där hon frontar densamma. Sedan att hon redan från början var ett "kändisbarn" och fick mycket gratis den vägen och sedan typ 85 levt på att hon är känd är en annan sak...

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pernilla är glad och pigg och bjuder på sig själv i motsats till Julia som är så fruktansvärt seriös och tror att hon är speciell för att hon har arbetat med Bergman.

Nja, nu är jag ingen Julia-fan så sett men hon sa ju att hon inte skulle vilja jobba lika uppstyrt som under Bergman igen så det var ju inget hon direkt längtade efter. Sedan är det givetvis så att hon kan ha det som en fin merit då det är just det.
Pernilla är en instagramkändis även innan det fanns...
Det var t.ex. den sämsta skådisinsatsen i den i övrigt hyllade julkalendern 2019...

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Precis så, för att få ungdomens gillande idag skall man vara just ytlig och intetsägande tydligen...
Citera
2020-01-08, 16:50
Medlem
Citat:
Nja, inget av det där har ju direkt varit vidare framgångsrikt dock över tid dock, nån enstaka schlagerlåt som blivit en "hit", det har inte direkt varit rusning efter filmer där hon frontar densamma. Sedan att hon redan från början var ett "kändisbarn" och fick mycket gratis den vägen och sedan typ 85 levt på att hon är känd är en annan sak...

Nja, nu är jag ingen Julia-fan så sett men hon sa ju att hon inte skulle vilja jobba lika uppstyrt som under Bergman igen så det var ju inget hon direkt längtade efter. Sedan är det givetvis så att hon kan ha det som en fin merit då det är just det.
Det var t.ex. den sämsta skådisinsatsen i den i övrigt hyllade julkalendern 2019...

Precis så, för att få ungdomens gillande idag skall man vara just ytlig och intetsägande tydligen...
Du kan inte vara gammal om du ser Pernilla som en Instagramkändis. Men det visar bara att hon kan följa med i tiden och plocka in ytterligare en ungdomspublik i skaran som vet vem hon är. Du får kanske även läsa på när hon gjorde sitt första jobb som artist. Det blir lite konstigt om vad man säger är vem man är istället för vad man gör.

Jag ska hjälpa dig då det inte är det första som kommer upp när man söker:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pernilla_Wahlgren
Citera
2020-01-08, 20:39
Medlem
Citat:

Man är bra patetisk om man säger något sådant och sedan behöver vara med i flopp-produktioner som Göta kanal 2, Sune i Grekland, Sune på bilsemester och Sune i fjällen.

Och är det någon som kantats av motgångar så är det Pernilla som behövt fostra fyra barn på egen hand samt mitt i allt blivit misshandlad av barnens far. Lite skillnad mot Julias utskällning hon fick för att hon kom för sent. Herregud.
Citera
2020-01-09, 07:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du kan inte vara gammal om du ser Pernilla som en Instagramkändis. Men det visar bara att hon kan följa med i tiden och plocka in ytterligare en ungdomspublik i skaran som vet vem hon är. Du får kanske även läsa på när hon gjorde sitt första jobb som artist. Det blir lite konstigt om vad man säger är vem man är istället för vad man gör.

Jag ska hjälpa dig då det inte är det första som kommer upp när man söker:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pernilla_Wahlgren

Numera är hon en instagramkändis/fjanttv kändis mer än något annat.
Jag lär vara en av få i tråden som var med när hon "slog igenom" men det innebär inte att det är speciellt bra det hon har gjort.

Ahh, wikipedia, denna fina "källa"...

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Man är bra patetisk om man säger något sådant och sedan behöver vara med i flopp-produktioner som Göta kanal 2, Sune i Grekland, Sune på bilsemester och Sune i fjällen.

Och är det någon som kantats av motgångar så är det Pernilla som behövt fostra fyra barn på egen hand samt mitt i allt blivit misshandlad av barnens far. Lite skillnad mot Julias utskällning hon fick för att hon kom för sent. Herregud.

Snarare är det ju en styrka att kunna spela såväl Bergman/tunga Dramaten-roller och sedan ren skit som Göta Kanal 2.
Som sagt, jag är ingen Julia-fan så sett men att jämföra hennes cv mot Pernillas är ju löjligt.
Det märks vilka som är ungdomar och vad dessa anser krävs för att vara känd i denna tråd...
Citera
2020-01-09, 11:29
Medlem
Citat:
Numera är hon en instagramkändis/fjanttv kändis mer än något annat.
Jag lär vara en av få i tråden som var med när hon "slog igenom" men det innebär inte att det är speciellt bra det hon har gjort.

Ahh, wikipedia, denna fina "källa"...

Snarare är det ju en styrka att kunna spela såväl Bergman/tunga Dramaten-roller och sedan ren skit som Göta Kanal 2.
Som sagt, jag är ingen Julia-fan så sett men att jämföra hennes cv mot Pernillas är ju löjligt.
Det märks vilka som är ungdomar och vad dessa anser krävs för att vara känd i denna tråd...

Vad har jag missat? Vad har Julia gjort som är så bra? Pernilla spelade ju i oscarsbelönade Fanny och Alexander, enbart den meriten knäcker allt Julia gjort tillsammans.

Vad jag sett i skådespelarsammanhang är ju dessutom Pernilla betydligt bättre skådespelerska också. Julias chosiga och näpna skådespeleri är så pinsamt att se och lyssna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in