2020-01-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vilken tråkig människa hon är, Julia. När hon pratar är det så korrekt och tydligt som om hon läste ett manus för en teaterscen.
Verkligen, totalt intetsägande människa.
Vet inte hur de tänkte när de castade henne.
Enda denna säsongen jag ser fram emot så är det Pernilla.
Citera
2020-01-06, 08:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Verkligen, totalt intetsägande människa.
Vet inte hur de tänkte när de castade henne.
Enda denna säsongen jag ser fram emot så är det Pernilla.

Wahlgren är ju den mest meningslösa deltagaren denna säsong, vad har hon att berätta som inte redan fläkts ut i all tänkbar media? Man kan ju vara rätt säker på att hon dessutom kommer beklaga sig just över att hennes liv varit så i media...

Säga vad man vill om Julia men hon har iaf en riktig skådiskarriär i bagaget.
Citera
2020-01-06, 09:13
Medlem
Avsiktarens avatar
Fördelen med första säsongen var vilken otrevlig och besvärlig person Börje Ahlstedt var och där låg all underhållning. Vad de behöver ha med som gäster är riktigt bråkiga och besvärliga skådespelare. Mikael Persbrandt, Torsten Flinck och Örjan Ramberg där har vi tre toppensäsonger.

Istället för harvandet vi nu får se där de sitter och berömmer varandra.
Citera
2020-01-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Fördelen med första säsongen var vilken otrevlig och besvärlig person Börje Ahlstedt var och där låg all underhållning. Vad de behöver ha med som gäster är riktigt bråkiga och besvärliga skådespelare. Mikael Persbrandt, Torsten Flinck och Örjan Ramberg där har vi tre toppensäsonger.

Ja exakt. Programmet behöver divor som skryter om sina prestationer och försöker roffa åt sig all uppmärksamhet och vill att andra ska anpassa sig efter dem, det är så dynamisk härlig underhållning kan skapas.

Att stå och beklaga sig över sin barndom känns som ett helt annat program. Jag vill se divor och intriger, inte deppiga historier.
Citera
2020-01-06, 11:53
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Ramberg har varit med. Han visade upp sin goda sida och ströks medhårs.

Annars har du en poäng. Minst en person som är helt annorlunda än mediebilden borde vara med per säsong. Jonas Gardell och Dellert larmade en del också.
Citera
2020-01-06, 14:36
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hon är ju helt betagen av kommunism men väljer att kalla det feminism. Hon vågar inte heller stå upp för vad hon säger och framförallt om vem hon säger det om. Att se dem direkt i ögonen när hon anklagar. Men är det konstigt om man växer upp i kollektivboende under Tältprojektet och parar sig med en annan kommunistisk släkt. Jobbat med tokan Anna Odell. Men som så ofta lever de samtidigt som det de bekämpar nämligen kapitalist!

Har du några exempel, om du orkar - dvs tid in i klipp osv, skulle vilja bese och bilda min egen uppfattning av det du beskriver... det här med att växa upp kollektivt är ett intressant fenomen - det låter som en mardröm för övertecknad, det där var en av de mest radikala ideerna från den tiden - speciellt då att som utvecklat barn hamna i nåt dylikt - det och hasselakollektiv för s.k missbrukare - vissa kanske platsar bättre men fy fan..för sånt, om går ut på att bryta ner och bygga upp - dock är ju detta med kollektiv och att bestämma vad folk ska tänka etc trots vad så många vill göra gällande knappast förbehållet endast "vänstern"- ta en titt på nazityskland, snacka om att försöka styra precis vad minsta lilla medborgare i det storgermanska inkl alla invaderade -" to be- införlivade" nationer... eller i Argentina med Galtieri- eller Francos spanien... skillnaden är inte milsvid, det kan nästan bli svårt att skilja metoderna åt ofta.. och angiveriet gemene man emellan, exercishysterin - idoldyrkan - historieförfalskningen , dubbeltänk etc.. och de enorma homoerotiska statyerna ... allt beror ju på vad man läser in i begreppen, men en sak jag har funderat över ang denna hysteri kring den farliga, sneaky Vänstern som hjärntvättat alla stora stygga svenska stolta vargar - är den så effektiv att den under två decennier kunde skaka en hel generation brutala vikingaättlingar så fruktansvärt i grunden att de på lika kort tid förvandlades till darriga, fega kärringar - det är vad som går att utläsa i allt snack om snällism och femininisering , grovt tillyxat, vad fan - samtidigt får man ju höra att om man har ångest etc är det ofta inbillning, man ska tåla både det ena och det andra... gillar inte hellre allt tjat om "jag ärekränkt" etc - det har gått överstyr, absolut..men att feminister/folk i myspyskläder som körde lite moder theresa som alternativ till att anse att vissa folk står över andra till den grad att människovärdet reduceras till -och t.o.m under skadedjur, ungefär - jag inkluderar inte de stenhårda k-stiska radikalerna här, givetvis - med allt deras vanvett om parasitism och trasproletariat(fy fan) - men nog var de ganska underrepresenterade under den era som är mest bespottad? Och inte verkar de vara nåt värre hot idag heller...jag menar, det låter ju som amsagor, all denna paranoida jämmer....
Citera
2020-01-06, 14:51
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Wahlgren är ju den mest meningslösa deltagaren denna säsong, vad har hon att berätta som inte redan fläkts ut i all tänkbar media? Man kan ju vara rätt säker på att hon dessutom kommer beklaga sig just över att hennes liv varit så i media...

Instämmer - kommer aldrig låta tv bilda mig en hel och fullständig syn på en människa - tror inte ens en livslång vänskap med någon skulle ge mig alla fakta , så att säga- men nog kunde väl PW - som är med överallt och därigenom har ett enormt inflytande - kunna säga någonting om något vettigt (eller ovettigt) hon står för, nån jävla gång! Det känns som om de bara är, nån slags pappkartongklan med colgategrin och stirriga ; "lyckliga" ögon... bisarrt, ofattbart att deras berömmelse är så uppumpad...kan inte fatta det...inget personligt mot någon men har nägon av dem en politisk åsikt, nån som vet om de tagit ställning i nån fråga som inte handlar om ...dem?
Citera
2020-01-06, 15:02
Medlem
Citat:

Pernilla är både skådis, sångare och mycket annat med över 40 års karriär. Vad är inte riktigt då?

Citat:
Ursprungligen postat av Medicawaythepain
Har du några exempel, om du orkar - dvs tid in i klipp osv, skulle vilja bese och bilda min egen uppfattning av det du beskriver...
Se programmet om du vill bilda dig en egen uppfattning. Kortade ner din text som mest verkade vara en blogg än ett inlägg i debatten.
Citera
2020-01-06, 15:13
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Pernilla är glad och pigg och bjuder på sig själv i motsats till Julia som är så fruktansvärt seriös och tror att hon är speciell för att hon har arbetat med Bergman.
Citera
2020-01-06, 15:26
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Inlägget var inte särskilt genomtänkt.
Men jag var allvarlig. Att Ahlstedt kom ut som oregerlig var folkbildning.
Citera
2020-01-06, 15:28
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Men jag var allvarlig. Att Ahlstedt kom ut som oregerlig var folkbildning.

Jag menade mitt inlägg. Men jag håller med dig om Ahlstedt.
Citera
2020-01-06, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pernilla är glad och pigg och bjuder på sig själv i motsats till Julia som är så fruktansvärt seriös och tror att hon är speciell för att hon har arbetat med Bergman.

Lyssnar tio gånger hellre på Pernilla än på Julia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in