2019-01-19, 22:52
Medlem
Larasofts avatar
Lena Söderblom är 83 år, pigg och har gått på intuition i sitt liv. Man får leta länge efter en sådan livsglad äldre människa.
Citera
2019-01-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon sade väl fel eller förresten hon vet nog inte när andra världskriget startade. Hon trodde nog att det var 1935.

Hur som helst var det en fullständigt intetsägande dag med panegyriska betygelser från övriga. Jag tyckte att hon satte fingret på det när hon någon gång under programmets gång beskrev sitt teaterliv ungefär som att hon inte »riktigt var med«. Så kändes det. Hon hade ingen inlevelse i sitt eget berättande och det blev mest skuggbilder. Läckberg var dock tämligen tyst, vilket borde ha glatt några i tråden.

1935 började dock de omfattande konflikterna och spänningarna i Europa som sedan mynnade ut i väpnad konflikt 1939, så förmodligen är hon gediget beläst och vet vad hon pratade om.
Citera
2019-01-19, 23:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
1935 började dock de omfattande konflikterna och spänningarna i Europa som sedan mynnade ut i väpnad konflikt 1939, så förmodligen är hon gediget beläst och vet vad hon pratade om.

Spelar ingen roll andra världskriget började inte 1935.
Citera
2019-01-19, 23:24
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll andra världskriget började inte 1935.

Jo det gjorde det. Krigets konflikter började 1935 och krigets väpnade konflikter började 1939. Ett krig börjar inte hux flux ur ingenting.
Citera
2019-01-19, 23:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jo det gjorde det. Krigets konflikter började 1935 och krigets väpnade konflikter började 1939. Ett krig börjar inte hux flux ur ingenting.

Nej, men det som skedde 1935 kom inte heller ur ingenting så till slut är vi vid Jesu födelse.

Men jag är med på vad du skriver. Alla historieskrifter har naturligtvis fel. Det är bara du och Lena Söderblom som vet när andra världskriget egentligen började. Ska bli kul att se när allt nu uppdateras och andra världskriget till slut får rätt tidsangivelse. Tack Lena.

---

Lena Söderbloms son var ju för övrigt med i Dag Vag eller var det något annat band eftersom ingenting startar hux flux?
Citera
2019-01-19, 23:45
Medlem
Citat:
Nej, men det som skedde 1935 kom inte heller ur ingenting så till slut är vi vid Jesu födelse.

Men jag är med på vad du skriver. Alla historieskrifter har naturligtvis fel. Det är bara du och Lena Söderblom som vet när andra världskriget egentligen började. Ska bli kul att se när allt nu uppdateras och andra världskriget till slut får rätt tidsangivelse. Tack Lena.

---

Lena Söderbloms son var ju för övrigt med i Dag Vag eller var det något annat band eftersom ingenting startar hux flux?

Jag tolkar att hon menade att hon föddes i Europas oroligheter, vilkets startade 1935, Italien krigade med Abessinien, Spanien hade inbördeskrig med senare inblandning från Italien och Tyskland.
Citera
2019-01-19, 23:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag tolkar att hon menade att hon föddes i Europas oroligheter, vilkets startade 1935, Italien krigade med Abessinien, Spanien hade inbördeskrig med senare inblandning från Italien och Tyskland.

Jag tolkar det som att hon med »föddes« inte bara syftar på själva födelseögonblicket och att hon mer ser »föddes« som även innefattar »fostrades«. Icke för ty även att hon menar att det var länge sedan.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-20 kl. 00:02.
Citera
2019-01-20, 08:56
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att hon med »föddes« inte bara syftar på själva födelseögonblicket och att hon mer ser »föddes« som även innefattar »fostrades«. Icke för ty även att hon menar att det var länge sedan.

Hon verkar inte vara damen som snubblar på ord, men jag misstänker dock att hon konstlade istället för att bara säga 1935, vilket hon inte alls sen gjorde vad jag hörde. Så hemlig är väl inte hennes ålder.
Citera
2019-01-20, 10:14
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Lena Söderblom är 83 år, pigg och har gått på intuition i sitt liv. Man får leta länge efter en sådan livsglad äldre människa.
Ja och hon ser, trots sin ålder, bättre ut än båda de andra medverkande kvinnorna.
Citera
2019-01-20, 11:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hon verkar inte vara damen som snubblar på ord, men jag misstänker dock att hon konstlade istället för att bara säga 1935, vilket hon inte alls sen gjorde vad jag hörde. Så hemlig är väl inte hennes ålder.

Ja, hon ville på något sätt undvika detta faktum och gjorde det mer till en allmän tidsfråga.
Citera
2019-01-20, 14:13
Medlem
enfindams avatar
Jag läste på löpsedeln att Camilla hade sagt något till Lena som inte uppskattades. Vet någon vad det handlade om?;
Citera
2019-01-21, 10:06
Medlem
Griskissens avatar
Det de syftar på är att Camilla Läckberg i vanlig ordning (när hon inte äter, vilket hon gör 98 procent av tiden) dyker på de andra med ofina frågor. Lena Söderblom attackerades med något i stil med "du säger att du inte haft någon bra karriär, men jag ser ju att du haft massor av roller så det du säger går ju inte ihop."

Kajsa Ernst frågade hon rent ut varför hon inte skaffat barn, så det är ju uppenbart att Camilla Läckberg saknar ALLA normala spärrar för vad man inte säger till folk, dessutom inför flera andra + SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in