Citat:
Ursprungligen postat av
25cm-slak
Bra tänkt där. Staten/kommunen/privata aktörer årligen betalar miljoner för klottersanering. Då vill jag ha roligt och gå hem till dig och snö din dator och spis, och slå sönder din toalett.
Om det ligger i ditt moraliska intresse så är du välkommen. Du har PM
Citat:
Ursprungligen postat av
G-ice
Ingen idé att argumentera med människor vars logiska tankeförmåga ligger på en 8-årings. Han har fått för sig att han och hans gelikar är konstnärer och att deras verk förfinar tågen. Enligt hans logik så måste, per automatik, därför alla andra också tycka att dessa "verk" förbättrar.
Detta oavsett övriga konsekvenser orsakade av klottrandet. Att tåg försenas eller tas ur trafik rättfärdigar idioten med att staten ändå inte alltid gör som han själv tycker att man borde göra, i andra sammanhang. Logiken är hela tiden upp och ner, men han är för dum för att förstå det då dumma människor inte alltid förstår att de är dumma...
Eftersom de är narcissister anser de sig stå över alla lagar som är demokratiskt instiftade. Att någon annan (den demokratiska majoriteten) har en annan uppfattning är inget man bryr sig om som narcissist.
Nyfiken fråga, hur många gånger dem senaste åren har du sett på monitorn att tågen är försenade/inställda p.g.a. vandalism/skadegörelse? Det är nämligen vad det står när det specifikt är graffitin som omöjliggjort att tåget ska rulla.
Förbättrar har jag mig veterligen inte påstått, men i liknelse med en person som äter sig ur sin kropp, är det en estetisk konstform, ja - i vilket fall egentligen.
Jag personligen är mycket mån om att vara rättsriktig, målar uteslutande över andras målningar. Men samtidigt talar jag gladerligen om att rätten att framföra klagomål på ett system som besudlat ens dyrbaraste ägodel; livsgnistan. Förtjänar att få utomparlamentariska protester. Vidare tycker jag att graffiti, oavsett syfte är utmärkt form att uttrycka sig på.
Och ja, jag har fått mitt (identitetsbundna) namn skrivet på gator och torg i protest mot mitt målande och det är helt fine, trots att jag har en oplockad fjäder med ett par specifika medelålders, arbetslösa män.
Vad jag gjorde var att jag gick ut med tvättsvamp & t-sprit så att texten blev en geggig färgklick. Tog mindre än 20min. per tag. Skulle jag haft vidhäftande lösningsmedel (sånt buffarna penslar på) och en tryckspruta så går det fortare med bättre resultat. Men i mitt fall kostade en handfull tags mig en dryg timme och ca 30kr att ta bort.