2020-01-04, 11:43
Medlem
kostymnisses avatar
Den förlorande duon igår tordes tillhöra bottenskrapet genom tiderna i På Spåret... Visst att motståndet var bra men att inte ens nå 20pinnar...

Sedan är det ju för väl att det där usla husbandet bara har ett avsnitt kvar, dels ska inte introt sjungas och sedan är det ju inte nåt vidare i övrigt heller...
Citera
2020-01-04, 11:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hon kommenterar väl mest ridsport vad jag sett numera. Det var i skidskyttet det inte riktigt gick som du tänker på gissar jag.

Ja det stämmer att hon nu figurerar inom ridsport, men det tog ett bra tag innan hon kom dit efter att tämligen snabbt förpassats bort från skidskyttet.
Citera
2020-01-04, 12:10
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Tror inte att 17 är den lägsta poängen någonsin, men bara började fundera.. Vilket lag har fått den lägsta poängen någonsin?
Vill minnas att Rickard Olsson fick runt 13 poäng när han var med och tävlade.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Den förlorande duon igår tordes tillhöra bottenskrapet genom tiderna i På Spåret... Visst att motståndet var bra men att inte ens nå 20pinnar...

Sedan är det ju för väl att det där usla husbandet bara har ett avsnitt kvar, dels ska inte introt sjungas och sedan är det ju inte nåt vidare i övrigt heller...
Introt sjöngs igår i moll om mitt musiköra inte bedrar mig, och det ger inte rätt känsla.
Citera
2020-01-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Tyvärr blev det som jag fruktade. Äpplet visade sig befinna sig på JOs nivå kunskapsmässigt och gav ett frånvarande intryck. Det var nästan så att man fick ett intryck av att han har en begynnande senilitet trots att han bara är 58 bast.

Personligen hade jag gärna sett samma upplägg där JO fick tävla helt själv, vecka efter vecka. Jäklar vilken legend! Möjligen att de kunde ta in Brolin som gästartist något avsnitt.
"Och nu kommer lite frågor på Shanghai. Är det någon som har varit där?"

Okej att folk klagar på husbandet men Augustifamiljen var också helt bedrövliga! Som HUSBAND i en tv-studio menar jag nu. En gycklarorkester med indiebakgrund. I en tv-studio ska sättningen vara tight och lite småfascistisk inte "alla kan spela, alla ska med". Eller alltså, för att tydliggöra. Titta på en amerikansk studioorkester för att förstå vad jag menar. Eller titta till och med på "The Railers" eller vad nu husbandet kallades under Oldsbergs På spåret-ledning. Har polletten fortfarande inte trillat ner? I en tv-studio ska det vara betydligt närmre Steely Dan än Håkan Hellström! Okej?

I sista gruppspelsfasen och finalomgångarna ska det vara Amason, har jag förstått. De är enligt min uppfattning mer studiomässiga än så väl Augustifamiljen som årets tidigare varianter.

Tillägg: Förslag på "husband".
Medlemmarna i bandet som är med i Så mycket bättre!. Fullblodsproffs som är följsamma och behärskar alla genres.
Damn!, som mest har gjort sig kända som Timbuktus liveband.
Eller typ bandet som Orup hade med sig under Viva la Pop!-föreställningen samt under "födelsedagskonserten" i Globen november 2018.

Grundproblemet är att Kristian Luuk alltid måste ha något skavigt indie-alibi med sig i allting han gör, trots att han nu sitter klockan 20.00 i SVT 1. Jag vet ärligt talat inte vad problemet är, men någonting är det. Liksom "ja, jag är folklig men jag står fortfarande lite över er genom att ha ett skvavigt jävla husband".
För i helvete ta Devo, Kroumata, Kraftwerk eller Neu! då när du ändå håller på!
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2020-01-04 kl. 14:57.
Citera
2020-01-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Kjell Bergqvist var ju med för ca 10 år sedan. Fick 9 (!) poäng. Jag minns att jag reagerade då på hur genomusel och totalt obildad han var och har än idag aldrig sett ett lag få mindre poäng. Dock tror jag den enskilt sämsta deltagaren i på spårets historia inte är Kjell Bergqvist utan Caroline Af Ugglas. Jag kan inte minnas att hon någonsin kunde en fråga typ. Ändå lyckades hennes lag vinna hela tävlingen. Galet!
Citera
2020-01-04, 15:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Personligen hade jag gärna sett samma upplägg där JO fick tävla helt själv, vecka efter vecka. Jäklar vilken legend! Möjligen att de kunde ta in Brolin som gästartist något avsnitt.

Okej att folk klagar på husbandet men Augustifamiljen var också helt bedrövliga! Som HUSBAND i en tv-studio menar jag nu. En gycklarorkester med indiebakgrund. I en tv-studio ska sättningen vara tight och lite småfascistisk inte "alla kan spela, alla ska med". Eller alltså, för att tydliggöra. Titta på en amerikansk studioorkester för att förstå vad jag menar. Eller titta till och med på "The Railers" eller vad nu husbandet kallades under Oldsbergs På spåret-ledning. Har polletten fortfarande inte trillat ner? I en tv-studio ska det vara betydligt närmre Steely Dan än Håkan Hellström! Okej?

I sista gruppspelsfasen och finalomgångarna ska det vara Amason, har jag förstått. De är enligt min uppfattning mer studiomässiga än så väl Augustifamiljen som årets tidigare varianter.

Medlemmarna i bandet som är med i Så mycket bättre!. Fullblodsproffs som är följsamma och behärskar alla genres.
Eller typ bandet som Orup hade med sig under Viva la Pop!-föreställningen samt under "födelsedagskonserten" i Globen november 2018.

Grundproblemet är att Kristian Luuk alltid måste ha något skavigt indie-alibi med sig i allting han gör, trots att han nu sitter klockan 20.00 i SVT 1. Jag vet ärligt talat inte vad problemet är, men någonting är det. Liksom "ja, jag är folklig men jag står fortfarande lite över er genom att ha ett skvavigt jävla husband".

Nej för i helvete. Inga studiomusiker behövs. Någonsin. Bara att du nämner Steely Dan gör att du är diskvalificerad.
Citera
2020-01-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej för i helvete. Inga studiomusiker behövs. Någonsin. Bara att du nämner Steely Dan gör att du är diskvalificerad.

Allt handlar om kontext, och inte om identitet som Kristian Luuk(eller du?) tycks tro. SVT är ingen cirkus, alltså behövs inte Augustifamiljen eller det här "padampada-vi gör lite semi-afrostuk" på alla tolkningar som framförts de senaste veckorna.
Citera
2020-01-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
En sak jag noterade var att hon ständigt strök tillbaka håret. Jag umgås inte med många kvinnor, och inte med hertiginnan av Sussex, men hon gör ofta så.

Litegrann ser det ut som ett nervöst drag. Om det inte funkar får de sätta upp håret, fixa en hästsvans, eller klippa det.

Motsatsen är nästan som att en manlig deltagare tar fram rakhyveln.

Tror fixandet med håret är för att dölja de lite stora och utstående öronen som hon kanske har komplex för. Vilket är synd och onödigt, för hon är ännu snyggare i hästsvans.
Citera
2020-01-04, 16:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Allt handlar om kontext, och inte om identitet som Kristian Luuk(eller du?) tycks tro. SVT är ingen cirkus, alltså behövs inte Augustifamiljen eller det här "padampada-vi gör lite semi-afrostuk" på alla tolkningar som framförts de senaste veckorna.

Det du kallar kontext är ju bara ett trött manér. Självklart är utvecklingspotentialen för livemusik i underhållningsprogram mycket stor.
Citera
2020-01-04, 16:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Notknäckarnas husband under ledning av Mats Olsson, är det nåt sånt du far efter?
Citera
2020-01-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det du kallar kontext är ju bara ett trött manér. Självklart är utvecklingspotentialen för livemusik i underhållningsprogram mycket stor.

Nej, det finns faktiskt ingen utvecklingspotential för studiomusiker i underhållningsprogram. Det var feltänkt av På spåret-produktionen redan när Luuk/Lindström tog över.
Studiomusiker ska vara felfria och behärska alla genres utan att ta plats.
Jag sitter själv inte hemma och lyssnar på de tekniskt mest drivna musikerna(i alla fall inte som ett självändamål). Men i studiosammanhang är det definitivt att föredra.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Notknäckarnas husband under ledning av Mats Olsson, är det nåt sånt du far efter?

Haha! Ja. Eller om jag i stället ska vara helt allvarlig menar jag snarare CBS Orchestra.
Citera
2020-01-04, 17:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, det finns faktiskt ingen utvecklingspotential för studiomusiker i underhållningsprogram. Det var feltänkt av På spåret-produktionen redan när Luuk/Lindström tog över.
Studiomusiker ska vara felfria och behärska alla genres utan att ta plats.
Jag sitter själv inte hemma och lyssnar på de tekniskt mest drivna musikerna(i alla fall inte som ett självändamål). Men i studiosammanhang är det definitivt att föredra.

Jag håller inte med dig, och gör lyckligtvis inte produktionen bakom På spåret heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in