Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Tyvärr blev det som jag fruktade. Äpplet visade sig befinna sig på JOs nivå kunskapsmässigt och gav ett frånvarande intryck. Det var nästan så att man fick ett intryck av att han har en begynnande senilitet trots att han bara är 58 bast.
Personligen hade jag gärna sett samma upplägg där JO fick tävla helt själv, vecka efter vecka. Jäklar vilken legend! Möjligen att de kunde ta in Brolin som gästartist något avsnitt.
"Och nu kommer lite frågor på Shanghai. Är det någon som har varit där?"
Okej att folk klagar på husbandet men Augustifamiljen var också helt bedrövliga! Som HUSBAND i en tv-studio menar jag nu. En gycklarorkester med indiebakgrund. I en tv-studio ska sättningen vara tight och lite småfascistisk inte "alla kan spela, alla ska med". Eller alltså, för att tydliggöra. Titta på en amerikansk studioorkester för att förstå vad jag menar. Eller titta till och med på "The Railers" eller vad nu husbandet kallades under Oldsbergs På spåret-ledning. Har polletten fortfarande inte trillat ner? I en tv-studio ska det vara betydligt närmre Steely Dan än Håkan Hellström! Okej?
I sista gruppspelsfasen och finalomgångarna ska det vara Amason, har jag förstått. De är enligt min uppfattning mer studiomässiga än så väl Augustifamiljen som årets tidigare varianter.
Tillägg: Förslag på "husband".
Medlemmarna i bandet som är med i Så mycket bättre!. Fullblodsproffs som är följsamma och behärskar alla genres.
Damn!, som mest har gjort sig kända som Timbuktus liveband.
Eller typ bandet som Orup hade med sig under Viva la Pop!-föreställningen samt under "födelsedagskonserten" i Globen november 2018.
Grundproblemet är att Kristian Luuk alltid måste ha något skavigt indie-alibi med sig i allting han gör, trots att han nu sitter klockan 20.00 i SVT 1. Jag vet ärligt talat inte vad problemet är, men någonting är det. Liksom "ja, jag är folklig men jag står fortfarande lite över er genom att ha ett skvavigt jävla husband".
För i helvete ta Devo, Kroumata, Kraftwerk eller Neu! då när du ändå håller på!